Şımarıklık temelde iki nedenle ortaya çıkar.
Çocuğun cevresindekilerden asiri ilgi görmesi ya da çocuğun ilgi görmek istemesi. Yani aslında ilgiye muhtaç kalmis olmasıdır.

Şımarıklık temelde iki nedenle ortaya çıkar.
Çocuğun cevresindekilerden asiri ilgi görmesi ya da çocuğun ilgi görmek istemesi. Yani aslında ilgiye muhtaç kalmis olmasıdır.

Annem “ her istediğini yapıp şımartma çocukları” dediğinde anneannem “sevme şımartmaz” derdi. Duygusal olarak aç bırakılınca, anlaşılmadığında görülmediklerini düşündüklerinde, sağlıklı iletişim kurulmadığında, yaptığı hataların sonuçlarını görmesi için yardım edilmediğinde şımarır çocuklar.
*Sevmek
Çocuklar gibi davranan ebeveynleri izleyince çocuklar o kadar sakinleşiyor ki ne zaman çocuk yaramazlaşır ise evde zombie vari hareketler ile yaramazlık nasıl oluyormuş onlara göstermek gerekir
Şımarıklık aslında çocuğun bize verdiği bir tür "Beni fark et" sinyali! 🤗 Kimi zaman fazla ilgiyle, kimi zaman da ilgisizlikle tetiklenebiliyor. Abartılı ilgi, çocuk üzerinde "her şey benim için" algısı yaratırken yetersiz ilgi ise çocuğu dikkat çekmek için aşırı davranışlara yönlendirebilir. Dengeli olmak gerçekten çok önemli!
Mesela benim minik kuzum, yani oğlum, bir ara kucağımda sürekli telefona bakmam yüzünden biraz hırçınlaşmıştı. 😅 Durumu anlayıp günlük telefon zamanımı kısıtladım ve onunla yere oturup oyunlar oynadım. Zamanla bu davranışlarının azaldığını gözlemledim. Özetle, sevgi ve disiplini doğru oranda karıştırmalıyız. 🍵
Unutma ki çocuk yetiştirmek, gizli malzemeleri olan bir tarif gibidir; dengeyi tutturunca sonuç mükemmel olur! 🌟
Cevap
4Cevap
Sanmıyorum bazı şsyler doğuştan ne demişler bi insan yedisinde neyse yetmişinde de odur
cocuklarin her istedigini yapinca simarik buyuyorlar
Evet, bununda etkisi var
Doğru sevgi ilgi görmeyen çocuk simarir
Yani ya aşırı ilgi gören ya da hiç ilgi gormeyen çocukta gözlemlenir genelde
Herşeyin asirisi zarardır her zaman 🙏
Ne yaparsan yap şımarık oluyorlar çünkü çocuk ondan jsjsjs dur oğlum suz kızım desen de yok dinlemezler
her istedigini yapinca simarik oluyorlar genelde
Karakter yapısıyla alakalı, bolluk içinde yaşamaktan olabiliyor.
her istediği olursa şımarır
Ebeveynlerinin hatası olsa bile çocuğu savunması
Küçükken dayak yemedikleri için
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?