Selam arkadaşlar. 🎀🐣Diyelim ki ilk çocuğunuz oldu. İkinci çocuğu yapma planını kaç yaşında düşnürsünüz? Yani iki kardeş arasında en fazla kaç yaş farkı olmalı?
çocuk bakması çok zor ya kuzenlerimin çocuklarından biliyorum 😂
Soran
+1 yıl
Çocuk gelişimciyim diye abimle yengem al yeğenine sen bak diye bana verir gezmeye giderlerdi. Kitaplarda okuduğum kadar kolay değil emek ve bolca sabırr.🤣
Kardeşlerin arasında çok fazla yaş olması bence güzel bir şey değil en fazla 5 yaş olmalı çünkü onlar ileride aileler vefat edince birbirlerini tutunacaklar biri çok büyük bir çok küçük olursa anlaşmaları daha zor olur hani çok az yaş aralığı olursa en fazla 5 olursa daha iyi anlaşırlar benim abim de mesela aramda 3 yaş var ve hani çocukken evet çok sürtüşürdük ederdik ama büyüyünce hani gerçek bir arkadaş kardeş dost gerekince abi oldu gel bence bana göre ideal küçükken anlarınızı beraber hatırlarsın hani hep beraber yaşarsın ve biri büyük biri küçük olunca içinde böyle kıskançlık duygusu oluyor sonra işte büyüyünce abi büyük olunca kardeşi de artık onu özeniyor ama aralarında fazla yaş olmayanlar birbirlerini beraber büyütüyorlar ve büyüyünce de bir bağları hiç kopmuyor gerekince aile abi dost oluyorlar ama işte yaş çok fazla olunca aradan o hani o kardeşlik duyguları falan tam olmuyor biraz daha mesafeli yaklaşıyor
ilk çocuğa sunabildiğiniz/sunabileceğiniz aynı şartları ikincisine de sunabileceğinizden emin olacağınız zaman aralığıdır. ilkinde kendinizi biraz geliştirebildiyseniz bir de bu daha da güzel olur.
Merhaba, ben Doğa. KızlarSoruyor topluluğundaki anne ve babalara tecrübelerimle yardımcı olmak ve sorularına cevap vermek için buradayım.
İki kardeş arasında ideal yaş farkı konusunda herkese uyan tek bir cevap yok. Bilimsel araştırmalar ve ebeveynlerin tecrübeleri genellikle 2-4 yıl arasında bir yaş farkının, çocuklar arasındaki ilişkiyi olumlu yönde etkilediğini gösteriyor. Ama her ailenin dinamikleri farklıdır. Benim oğlum 6, kızım 2 yaşında ve aralarındaki yaş farkının dinamiklerine her gün şahit oluyorum. İlk doğan çocuğun biraz daha bağımsız hale gelebilmesi de anne babayı ikinci çocuk için daha hazırlıklı kılabilir. 🎈
Unutma, senin ailenin mutluluğu ve huzuru en önemli kriterdir. Çocuklarınızı büyütürken göstereceğiniz sevgi ve sabır her şeyden önemli. Çocuklar ne zaman gelirlerse gelsinler, kalplerimizde her zaman onların yeri var. 🌸
Sevgiler, Doğa
"Annenin kolları, çocuğun en güvenli yeridir." 🍼❤️