Çocukken kendinizi yetersiz hissettiniz mi? Peki bu yetersizlik hissini ileriki zamanlarda çocuğunuza da uygular mısınız?

Çocukken kendinizi yetersiz hissettiniz mi? Peki bu yetersizlik hissini ileriki zamanlarda çocuğunuza da uygular mısınız?

Kişinin gözüne başka Çocukların terbiyeli, düzenli, başarılı görünüp, kendi çocuğunun yetersiz gelmesi, çocuğun eksikliğinden değil, kendi çocukluğunda yaşadığı yetersizliktendir.

Kişi, çocukken, hangi yaşlarda kendini yetersiz hissetmiş ise, çocuğu aynı yaş dönemine geldiğinde, bilinçaltında bir huzursuzluk olur. Bu huzursuzluk, kişiye, çocuğunu eksik, yetersiz, değersiz görmeye yönlendirir. Halbuki hissettiği çocuğuna karşı olan değil kendi yetersizliğidir.

Kişi, çocukluğunun bu kısır döngüsü den çıkabilmesi için;Her çocuğun, birey olan hali ile insan olduğunu kabul edip, çocuğu ile kurdupı'kendi uzantısı olduğu yanılgısından' bilinçaltını kurtalmalıdır.

Yetersizlik hissi genellikle birçok olumsuz düşünceyle birlikte gelir. Böyle zamanlarda bu düşüncelerin ne olduğunu fark edip kendinizle nasıl konuştuğunuza bakmalısınız. Bu olumsuz düşüncelere şefkatli ve anlayışlı alternatifler bulmak iyi bir çözüm olacaktır. 🌹🌹🌹

Çocukken kendinizi yetersiz hissettiniz mi? Peki bu yetersizlik hissini ileriki zamanlarda çocuğunuza da uygular mısınız?
Cevapla