Çocukların olgun olmaması gibi bir sorumluluğu olmalı değil mi? Peki siz çocuğunuzun olgun olmasını ister miydiniz?

Ola Buanes tardes 😊Çocukların en büyük hakları bir kere sahip olacakları çocukluklarıdır.

Sevgiyi göstermenin çokça ayıpla, şımarıklıkla ilişkilendirildiği bir toplumda ebeveyn-çocuk ilişkisinin büyük yaralarından biri de çocuğun olgun davranışının taçlandırılması. Halbuki çocuğun olgun olmak gibi bir sorumluluğu olmamalı. Bu yetişkinliğe ait bir sıfattır. Bununla beraber terbiye kuralı eleştiri ve yargıya dayalı. Sevgiyi çocukken yeterince alamama, dolayısıyla kendi yetişkinliğinde verememe son derece yaygın. Bizler hayatımızdaki kişilerin bizleri sevdiğini bilsek ve hissetsek dahi bunu duymaya ihtiyaç duyuyorken, bunu çocuklardan mahrum bırakma sıklığını, nereden geldiğini anlasak dahi kabul edemeyiz. Çünkü doğru değil. Hem sağlıksızlığından hem de hakkaniyetsizliğinden.

Çocukların olgun olmaması gibi bir sorumluluğu olmalı değil mi? Peki siz çocuğunuzun olgun olmasını ister miydiniz?

Sevgi göstermek çocuğu şımartmaz. Düştüğünde kalkmasına destek vermek onu ayakları üstünde duramayan birisi yapmaz. Çocuğunuza her zaman destek olun 😊🌹

Çocukların olgun olmaması gibi bir sorumluluğu olmalı değil mi? Peki siz çocuğunuzun olgun olmasını ister miydiniz?
Cevapla