Kız çocuklarına regl dönemi ne zaman ve nasıl anlatılmalı?

Kız çocuklarına regl dönemi ne zaman ve nasıl anlatılmalı?

En erken beşinci sınıfta olabiliyor hatırladığım kadarıyla, ben yedinci sınıfta regl olmuştum ama benimle beşinci sınıfta iken konuşuldu 11 yaşımda, şimdiki çocuklara daha mı erken söylemek lazım bilemiyorum, öğretmenlerine de sorabilirsiniz mesela okuldaki pdr öğretmenine danışabilirsiniz. Regl in nasıl oluştuğunu neden olduğun Kadın vücudundaki amacını anlatın, bunu fizyolojik bir süreç olduğunu, kadının üreme faaliyetlerini düzgün bir şekilde yeterine getirebileceğinin bir işareti olduğunu söyleyin, kadın üreme organı olan yumurtanın döllenmediği zaman her 28 günlük döngülerde regl dediğimi kanamaların meydana geldiğini anlatırsanız daha iyi anlayacaktır, aksi halde sürekli soru sorabilir, yani anlatmaya yumurtadan başlamanız daha iyi olur
Reglden önce vücut gelişimi meydana gelir beli incelmiş kalçası ve göğüsü büyümeye başlamışsa regl dönemi yaklaşmıştir o zaman karşına alıp sakin bir şekilde gayet normal gizlenip utanilmamasi gerektini her kadının başına geldiğini regl dönemindeki ağrı ve duygusal süreçleri ayrıntıları ile anlatmak gerekir hijyenik ped, tampon, menstral kap gibi sağlık ürünlerinin kullanımı ile ilgili bilgi verilmeli reglin anlatılmasınin belli bir yaşı olduğunu düşünmüyorum erken ergenlik dönemine giren kız çocukları olabiliyor 6 yaşındaki bir kıza kanamadan bahsetmek gerekir bazen 18 yaşında regl görmemiş bir kızla konuşmak gerekir vücutsal değişim dönemini takip etmek gerekiyor sadece düşüncelerim bu şekilde
10 yaşından sonra belli bir mahremiyet içinde anlatılmalı.
Çocuğun buna hazır olup olmadığını aile bilebilir. Her çocuk farklıdır ve zamanı geldiğini hissettikleri anda çocuğa bunu anlatmalılar. Bence bu 8-9 yaş olabilir. Kimi çocuk için ise 10-11.
Bence 8-9 yaşları anlatmak için en ideal yaş
genelde ergenlik 11-13 yaşlarında görülür ama 8 yaşından sonra gelişime bağlı olarak her an yaşanması mümkündür. göğüslerde sertlik, genital bölgede ve koltukaltlarında tüylenme, vücut kokusunda değişiklik ve boy artışı. göğüsler büyür, tüyler koyulaşır, vajinal akıntı, akne oluşumu. bunlar olmaya başladıktan sonra sağlıklı bir toplum için sağlıkla ilgili konuların açıkça konuşulabilmesi ve ailelerin ve gençlerin bu konularda donanımlı olması önemlidir. demem o ki, kız çocuklarınızla konuşun. siz konuşmazsanız başkalarıyla konuşacak ve yanlış bilgilerle hayatına devam edecektir
11 12 yaşlarında anlatılmalı bence. reglin biz kadınlar için normal ve ayıp bir şey olmadığını hiç çekinmeden bu konuyu benimle konuşabileceğini anlatmamız gerekiyor. Şahsen bir kızım olursa ona regl olmayı bu şekilde aktarmayı düşünüyorum çünkü ben regl olduğumda çok korkmuştum ilk birkaç gün anneme söylememiştim, kızımın daha rahat olmasını istiyorum bu konuda.
10 yaşından itibaren anlatılmalı💚.
Fenomenliğin hayırlı olsun💕.
Haketmiştin💫💕.
Bence 9 yaşında anlatılmaya başlanabilir ancak anlatırken çok dikkat etmek gerekiyor. Bazı anneler müslümanlığı esas alıp kızlarını günahlarla korkutuyor ve maalesef kızları regl olduğu andan itibaren korkuyla hareket ediyor. Ona bunun son derece normal olduğunu, ağrısının olma ihtimalinin düşük olsa da bunu kolayca atlatabileceğini anlatıp bu durumla nasıl başa çıkabileceğinin yöntemleri anlatılmalı.
Ben olduğumda bahçeyi suluyordumm.
Olduğum günde annemden sakladım zaten , öncesinde de annem bu konuyu benimle asla konuşmadı , ben yurtta kaldığım sürede arkdaslar kendi arasında konuşurken duyuyordum.
O şekil öğrendim..
Aynısını kızıma yapmayacagim.
Ortalama yaş 12 tahmini 1 yaş önce anlatılmalı. Herşeyin bir yaşı vardır bir sırası en doğru zaman o zaman gibi geliyo ben ufacıktım annem anlattığında trvma olmuştu baya bir süre aklı ve duyguları herşeyi yavaştan kavrama yaşı 11 12 kendimce öyle düşünüyorum
Ben tek bsina cocuk buyuten anneyim. Ogluma 9 10 yasindayken erkek gelisimi icin kitap almistim ve onunla konusmustum. Simdi 13 yasinda ve sevgilisi oldumu yine konusacagim :) . Bide almanyada 1. siniftan 10. Sinifa kadar 3 kere okulda cinsel egitim aliyorlar.
anlatılmayınca bir gün ''ANNEAĞ NOLUYOR'' diye bi tepki veriyor çocuk. anlatın da nasıl anlatıyosanız anlatın LŞFSNKGJDLGFSD
10 yaşından itibaren anlatılmalı, sanki ilk onun başına geldiğini düşündüğü için endişeleniyor bu yüzden annelere büyük iş düşer, sakin ve güzel bi dille bunun onun sağlığı için önemli bi adım olduğu anlatılmalı 🙂
Ortaokulda fen dersinde var ama çocuk ondan önce olabilir de tabi
Kızım falan yok ama yeğenim var 9 yaşında ve videolardan falan görüp soruyordu geçiştiriyordum bir gün de arkadan popoma vururken dedi ki sen bez mi takiyorsun çocuk musun falan dedi bende anlattım özel bölgeden kan geldiğini bunu her kadının yaşadığını bizim için sağlıklı bir şey olduğunu, kan gelirken hiç bir şekilde acı falan olmadığı ve herkesin yanında regl oldun mu ya da regl falan dememesi gerektiğini söyledim 🙂
Abicim bence her ssyi onceden bilmeliyiz ve bize anlatmalilar mesela eskiden gerdege girerken kızlara hic bisi anlstmiyorlsrmjs bunu annesinden duymak yerjne niye elalemin kizindan veya kuzenlerinden duysun ki. Ben olsam her syei zamaninda ya da önceden okulda duymasi daha mi iyi
Yapmanız değil yapmamanız gereken bir anımdan söz edeceğim. Ben ilk regl oluşumda sabah 6 sularıydı. Korktum kanı görünce ve annemi bağırış çığlık ile “anne kan geliyor”dedim. Bana ise “banyodan pet alsana beni neden uyandırıyorsun” gibi cevabı olmuştu.
Herkes yorumda uygun dil diyor da bende böyle olmadı ben oldum sonra annem anlattı hemen korktum ya korkarak annemi çağırdım diyor bir şey yok nasıl bir şey yok 😩
Aklı erdiginde dirrek anlatın zaten 9yasindayken okulda ozel ders geciyorlar ama benim annem hic umursamadi zerre ilgilenmedi hatta bagirip cagirdi. Aglayinca babam bana dedi dogal bisey oldugunu, reglin benim için gerekli ve saglikli oldugunu babamdan ogrendim. Cocuklariniza bu travmayi yasatmayin
9 yaşından itibaren anlatılmalı. Olay açık bir şekilde çünkü ben 12 yaşımda oldum ama 10 yaşında da olabilir 9 yaşında da
bence kiz cocuklarinda 5 yasinda anlatilmali ve anne regl oldugu zamanlarda kizina donemin nasil gectigini anlatmali. Bence erkek cocuklarina da anlatilabilir cunku gayet dogal bir durum
Bence erken anlattilmalı bana anlattilmadigi için tecrübesizlik yaşamıştım yani yaşamadan önce bilmeli ki yaşadiginda korkmasın bunun herkeste olduğunu bilsin
Okullarda da biraz bahsediliyor ama bence annesinin anlatmasi en doğru zamani geldiginde mahremiyet icin ya da kadın olmaya başladığını artik olgunlasacagi soylenilebilir
Annem bana eskiden 4,5 yaşımda anlatıyordu😄 bence erken anlatmak çok doğru. Anlattıktan sonra üstünden ne kadar geçiyorsa o kadar bilinçli oluyoruz gibi.
Şimdikiler maalesef çok erken olabiliyor. Abartmadan 4. Sınıftayken Kabataslak anlatılabilir.
Bize orta okulda seminer yapmışlardı bütün kızları toplayıp. Sonra da ped ve kitapçık hediye etmişlerdi. Sanırım o zamanlar 10-11 yaşlarındaydım.
Merhaba bence 10 yaşina girdigi zaman anlatilmali ogretilmeli ve vucudunu tanimasinda nelern yasabilcegini ogretilmelidir diye dusunuyorum. degisimleri fark etmesini saglamasi lazim
Ergenliğe gelmeden anlatilamli çünkü olduğunda çok farklı düşünebilir. O yüzden ortaokula başladığı zamn anlatılmalı bence
Annem psikolojimi boza boza anlattı 2. Yıma kadar her olduğumda ağladım.
Cok gec kalinmamali yoksa kiz ne yasadigini bilmez stres olur ben cok once arkadasimdan öğrendim o yüzden bana hic sürpriz olmadi hatta hemen olmak istiyodum bi aralar kisir oldugumu dusunurdum neyse ki 8. Sinifta oldum
Bence regl olmadan önce ama ortalama ergenlik yaşlarında da önceden bilgi verilmeli sadece olunca değil çünkü bazı kizlar utandiklari için 1 2 sene dahi soylemiyorlar o yüzden önceden bilgioendirilmeli
Bence annesi ergenlik dönemine girmeye yakın anlatabilir
Anne ve babanın beraber kızlarının fiziksel değişimlerini takip edip zamanın geldiğinde ona bu konunun çok sıradan bir konu olduğunu, kendisinde hiçbir sorun olmadığını ve hatta boyle olmasının onun için gerekli olduğunu anlatması yeri geldiğinde yardımcı olması gerekir.
Şahsi düşüncem sadece regl değil kendi vücudu ile ilgili bazı mahremiyetler de anlatılmalı çocukluktan genç kızlığa geçiş dönemi oldu bazı bölgelerinin mahremiyeti gizliliği olduğu ve çocukluktaki olmadığı anlatılmalı. Çevremde gördüğüm kadarıyla şimdiki aileler çocuk yetiştirmeyi ya bilmiyor ya beceremiyor ya da umursamıyor bi tanıdığım 15 16 yaşındaki kızını samimi oldukları başka bir ailenin yanına okuması için gönderdi ki burası çok önemli adam evde tek karısı başka şehirde aynı yaşta kızı ile kalıyor çok rahat bi şekilde gönderebiliyor. Bu bence çok yanlış her ne kadar samimi dahi olunsa o yaştaki kızı özellikle de şu dönemde çocuk tacirleri artmışken öyle
Yani benim henüz çocuğum olmadığı için bu konuda bir tehdit sahibi değilim ama annesi anlatsın
niye annesinin anlatmasi gerekiyor senin babasi olarak boyle bir durumu ona anlatman bunun utanilmayacak bir sey oldugunu ona daha iyi gosterir diye dusunuyorum
Bence babalar anneler gibi korumacı değil anne nerde gördün çocuğuna tecavüz etmiş ama babalar hep evlatlarına tecavüz olayı çok çıkıyor ama anne ne tuhaftirki çıkmıyor bence anneler yapsın bu işi yaşlı adam bile sapik yaşlı kadın sapik gördün mü hiç anne en güvenilir dağ gibir baba ise nefsani oyuzden erkek nefsani düşünceden ibaret diyolar ya hep. Biz erkekler ne yapalım kadın beni kandırdı ayartti hemen ayartilabiliyorlar
İnternet var kendileri öğreniyor kimseye ihtiyaç duymadan, hatta ilkokula bile başlamadan öğreniyorlar
Bence bu tür bilgiler aileler tarafından erkek ya da kıza anlatılmalı bunlar çocuklara antılmalı ve bilgilendirilmelidir.
Bence de abisi varsa eğer abisine de söylenmeli, öğretilmeli.
Bence anne kızını alip konuşması lazm ergenlikte görüşüm bu
Olmadan önce ve herkeste olan normal bir şey olarak.
Annesi zamanı gelmeden kızıyla konuşması lazım ki kızı başına gelince endişelenmesin
9 yaşında anlatılmalı
Sen misin
İlk adet olacak kişi
Hm bebek konusunda yardımcı olabilirim
Psikoloğa danışılmalı
Anne gorevi
Ailelere çok iş düşüyor
Sen bilirsin
Bunun ayıbı yok
Ergenlikten önce
14 15 16 gibi bence
Şaka mısın dediğin yaşlar regli olmak için çok geç yaşlar ben 16 yaşımda 4. Seneme giriyordum reglide haajsjqmajsks
Çok geç değil ki ben bu yaşlarda regl oldum sen çok erken olmuşsun
Anlatma
Sebep? Anlatmayalım da korksun mu?
Zor bi durum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Merhaba; regl ergenlik döneminin son aşamalarındandır. Kız çocukları 10-14 yaşlarında regl olabilirken Türkiye’de ortalama 12,5 yaştır.
Ergenlikte regl belirtileri
Vücut yağ dokusu artar (göğüslerde büyüme vb gibi), koltuk altı ve genital bölgede tüylenme görülür bu dönemde çocuklar genellikle sivilce problemleri yaşarlar. Ergenlik; fiziksel ve bilişsel açıdan geliştiğimiz oldukça önemli bir dönemdir. Bu dönemde; doğru beslenme beslenme iyi uyku ve aktivite hemen hemen her konuda önemlidir. (Reglinin erken dönemde başlamaması ya da geç kalmaması bakımlarımdan da çok önemlidir)
Kız çocukları regli dönemine başlamadan önce fiziksel ve psiko/sosyal bakımdan bir gelişim direncinde olduklarına dair bilgilendirilmeli, reglinin halk dilinde yaygın olarak kullanıldığı gibi bir “hastalık” olmadığı aksine büyüyüp geliştiğimizin bir habercisi olduğu söylenmelidir. Bu döneme erken giren ve fiziksel olarak yaşıtlarından daha fazla gelişen kız çocuklarında vücutlarından utanma vb tepkiler olabilir. Buda çocuğun benlik saygısına zarar verir. Gelişmekten ve büyükmekten korkmaması gerektiği anlatılmalıdır. Fakat bu durumun akside yaşanabilir, yaşıtlarından daha geç büyümek de çocukları olumsuz etkileyebilir; bu dönemlerde çocuklar bilmelidir ki; herkesin gelişimi çok çok özeldir bu sebeple çocuğa uygun bir zamanlaması vardır.
Tüm ailelere kolaylıklar dilerim
Sevgiler
Aslında herkesten herkese göre değişiyor mesela ben 10 yaşımda oldum
Teşekkür ederim güzel görüşünüz için 💞