• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Özel Günler & Hijyen

Kız çocuklarına regl dönemi ne zaman ve nasıl anlatılmalı?

Aso6533
Aso6533 Takip Et
FenomenGuru Yaş: 31
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
115
Yapay Zekaya Sor

Kız çocuklarına regl dönemi ne zaman ve nasıl anlatılmalı?

Kız çocuklarına regl dönemi ne zaman ve nasıl anlatılmalı?
Kız çocuklarına regl dönemi ne zaman ve nasıl anlatılmalı?
Cevapla
Çocuk Soruları Nasıl Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
16 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla

BiBilen

Ceylan Cingöz
Ceylan Cingöz Takip Et
Çocuk & Ebeveyn
  • Merhaba; regl ergenlik döneminin son aşamalarındandır. Kız çocukları 10-14 yaşlarında regl olabilirken Türkiye’de ortalama 12,5 yaştır.
    Ergenlikte regl belirtileri
    Vücut yağ dokusu artar (göğüslerde büyüme vb gibi), koltuk altı ve genital bölgede tüylenme görülür bu dönemde çocuklar genellikle sivilce problemleri yaşarlar. Ergenlik; fiziksel ve bilişsel açıdan geliştiğimiz oldukça önemli bir dönemdir. Bu dönemde; doğru beslenme beslenme iyi uyku ve aktivite hemen hemen her konuda önemlidir. (Reglinin erken dönemde başlamaması ya da geç kalmaması bakımlarımdan da çok önemlidir)
    Kız çocukları regli dönemine başlamadan önce fiziksel ve psiko/sosyal bakımdan bir gelişim direncinde olduklarına dair bilgilendirilmeli, reglinin halk dilinde yaygın olarak kullanıldığı gibi bir “hastalık” olmadığı aksine büyüyüp geliştiğimizin bir habercisi olduğu söylenmelidir. Bu döneme erken giren ve fiziksel olarak yaşıtlarından daha fazla gelişen kız çocuklarında vücutlarından utanma vb tepkiler olabilir. Buda çocuğun benlik saygısına zarar verir. Gelişmekten ve büyükmekten korkmaması gerektiği anlatılmalıdır. Fakat bu durumun akside yaşanabilir, yaşıtlarından daha geç büyümek de çocukları olumsuz etkileyebilir; bu dönemlerde çocuklar bilmelidir ki; herkesin gelişimi çok çok özeldir bu sebeple çocuğa uygun bir zamanlaması vardır.
    Tüm ailelere kolaylıklar dilerim
    Sevgiler

    3
    2 Yorumla
    • selmaiste
      selmaiste
      +1 yıl

      Aslında herkesten herkese göre değişiyor mesela ben 10 yaşımda oldum

      Yorumla
    • Aso6533
      Aso6533
      +1 yıl

      Teşekkür ederim güzel görüşünüz için 💞

      Yorumla

En İyi Cevaplar

  • Mtlda
    Mtlda Takip Et
    Xper 6 Yaş: 37 , eic 100%
    +1 yıl

    En erken beşinci sınıfta olabiliyor hatırladığım kadarıyla, ben yedinci sınıfta regl olmuştum ama benimle beşinci sınıfta iken konuşuldu 11 yaşımda, şimdiki çocuklara daha mı erken söylemek lazım bilemiyorum, öğretmenlerine de sorabilirsiniz mesela okuldaki pdr öğretmenine danışabilirsiniz. Regl in nasıl oluştuğunu neden olduğun Kadın vücudundaki amacını anlatın, bunu fizyolojik bir süreç olduğunu, kadının üreme faaliyetlerini düzgün bir şekilde yeterine getirebileceğinin bir işareti olduğunu söyleyin, kadın üreme organı olan yumurtanın döllenmediği zaman her 28 günlük döngülerde regl dediğimi kanamaların meydana geldiğini anlatırsanız daha iyi anlayacaktır, aksi halde sürekli soru sorabilir, yani anlatmaya yumurtadan başlamanız daha iyi olur

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (18-24)
    +1 yıl

    Reglden önce vücut gelişimi meydana gelir beli incelmiş kalçası ve göğüsü büyümeye başlamışsa regl dönemi yaklaşmıştir o zaman karşına alıp sakin bir şekilde gayet normal gizlenip utanilmamasi gerektini her kadının başına geldiğini regl dönemindeki ağrı ve duygusal süreçleri ayrıntıları ile anlatmak gerekir hijyenik ped, tampon, menstral kap gibi sağlık ürünlerinin kullanımı ile ilgili bilgi verilmeli reglin anlatılmasınin belli bir yaşı olduğunu düşünmüyorum erken ergenlik dönemine giren kız çocukları olabiliyor 6 yaşındaki bir kıza kanamadan bahsetmek gerekir bazen 18 yaşında regl görmemiş bir kızla konuşmak gerekir vücutsal değişim dönemini takip etmek gerekiyor sadece düşüncelerim bu şekilde

    1
    0 Yorumla
  • NevHa
    NevHa Takip Et
    Guru Yaş: 29 , eic 98%
    +1 yıl

    10 yaşından sonra belli bir mahremiyet içinde anlatılmalı.

    1
    4 Yorumla
    • Aso6533
      Aso6533
      +1 yıl

      Çiçeğim 🌺 ya

      Yorumla
    • NevHa
      NevHa
      +1 yıl

      🌸🌸

      Yorumla
    • NevHa
      NevHa
      +1 yıl

      Teşekkür ederim 🌸

      Yorumla
    • Aso6533
      Aso6533
      +1 yıl

      Rica ederim 🌺

      Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!

Kızlar Ne Diyor

75
  • MotherDiary
    MotherDiary Takip Et
    FenomenXper 7 Yaş: 32
    +1 yıl

    Çocuğun buna hazır olup olmadığını aile bilebilir. Her çocuk farklıdır ve zamanı geldiğini hissettikleri anda çocuğa bunu anlatmalılar. Bence bu 8-9 yaş olabilir. Kimi çocuk için ise 10-11.

    2
    0 Yorumla
  • Komşu_Kızı
    Komşu_Kızı Takip Et
    FenomenGuru Yaş: 38
    +1 yıl

    Bence 8-9 yaşları anlatmak için en ideal yaş

    0
    0 Yorumla
  • ppreambule
    ppreambule Takip Et
    Xper 6 Yaş: 27 , eic 96%
    +1 yıl

    genelde ergenlik 11-13 yaşlarında görülür ama 8 yaşından sonra gelişime bağlı olarak her an yaşanması mümkündür. göğüslerde sertlik, genital bölgede ve koltukaltlarında tüylenme, vücut kokusunda değişiklik ve boy artışı. göğüsler büyür, tüyler koyulaşır, vajinal akıntı, akne oluşumu. bunlar olmaya başladıktan sonra sağlıklı bir toplum için sağlıkla ilgili konuların açıkça konuşulabilmesi ve ailelerin ve gençlerin bu konularda donanımlı olması önemlidir. demem o ki, kız çocuklarınızla konuşun. siz konuşmazsanız başkalarıyla konuşacak ve yanlış bilgilerle hayatına devam edecektir

    1
    0 Yorumla
  • çiçeklianne
    çiçeklianne Takip Et
    Xper 6 Yaş: 27 , eic 100%
    +1 yıl

    11 12 yaşlarında anlatılmalı bence. reglin biz kadınlar için normal ve ayıp bir şey olmadığını hiç çekinmeden bu konuyu benimle konuşabileceğini anlatmamız gerekiyor. Şahsen bir kızım olursa ona regl olmayı bu şekilde aktarmayı düşünüyorum çünkü ben regl olduğumda çok korkmuştum ilk birkaç gün anneme söylememiştim, kızımın daha rahat olmasını istiyorum bu konuda.

    1
    0 Yorumla
  • AyzTmr
    AyzTmr Takip Et
    Yoda Yaş: 27 , eic 96%
    +1 yıl

    10 yaşından itibaren anlatılmalı💚.
    Fenomenliğin hayırlı olsun💕.
    Haketmiştin💫💕.

    2
    1 Yorumla
    • Aso6533
      Aso6533
      +1 yıl

      Çok teşekkür ederim canım benim 🌺😻

      Yorumla
  • eflinw05
    eflinw05 Takip Et
    Yoda Yaş: 21 , eic 99%
    +1 yıl

    Bence 9 yaşında anlatılmaya başlanabilir ancak anlatırken çok dikkat etmek gerekiyor. Bazı anneler müslümanlığı esas alıp kızlarını günahlarla korkutuyor ve maalesef kızları regl olduğu andan itibaren korkuyla hareket ediyor. Ona bunun son derece normal olduğunu, ağrısının olma ihtimalinin düşük olsa da bunu kolayca atlatabileceğini anlatıp bu durumla nasıl başa çıkabileceğinin yöntemleri anlatılmalı.

    0
    0 Yorumla
  • isimsizmucize
    isimsizmucize Takip Et
    Xper 3 Yaş: 22
    +1 yıl

    Ben olduğumda bahçeyi suluyordumm.
    Olduğum günde annemden sakladım zaten , öncesinde de annem bu konuyu benimle asla konuşmadı , ben yurtta kaldığım sürede arkdaslar kendi arasında konuşurken duyuyordum.
    O şekil öğrendim..
    Aynısını kızıma yapmayacagim.

    2
    0 Yorumla
  • miyavcıkskafa
    miyavcıkskafa Takip Et
    Xper 1 Yaş: 26
    +1 yıl

    Ortalama yaş 12 tahmini 1 yaş önce anlatılmalı. Herşeyin bir yaşı vardır bir sırası en doğru zaman o zaman gibi geliyo ben ufacıktım annem anlattığında trvma olmuştu baya bir süre aklı ve duyguları herşeyi yavaştan kavrama yaşı 11 12 kendimce öyle düşünüyorum

    1
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (36-45)
    +1 yıl

    Ben tek bsina cocuk buyuten anneyim. Ogluma 9 10 yasindayken erkek gelisimi icin kitap almistim ve onunla konusmustum. Simdi 13 yasinda ve sevgilisi oldumu yine konusacagim :) . Bide almanyada 1. siniftan 10. Sinifa kadar 3 kere okulda cinsel egitim aliyorlar.

    0
    0 Yorumla
  • birkızişteyani
    birkızişteyani Takip Et
    Xper 6 Yaş: 26 , eic 99%
    +1 yıl

    anlatılmayınca bir gün ''ANNEAĞ NOLUYOR'' diye bi tepki veriyor çocuk. anlatın da nasıl anlatıyosanız anlatın LŞFSNKGJDLGFSD

    1
    0 Yorumla
  • YeniAy1991
    YeniAy1991 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 34 , eic 78%
    +1 yıl

    10 yaşından itibaren anlatılmalı, sanki ilk onun başına geldiğini düşündüğü için endişeleniyor bu yüzden annelere büyük iş düşer, sakin ve güzel bi dille bunun onun sağlığı için önemli bi adım olduğu anlatılmalı 🙂

    0
    0 Yorumla
  • Kimseee2873
    Kimseee2873 Takip Et
    Bilge Yaş: 24 , eic 86%
    +1 yıl

    Ortaokulda fen dersinde var ama çocuk ondan önce olabilir de tabi

    1
    0 Yorumla
  • napicannkii
    napicannkii Takip Et
    Xper 4 Yaş: 20
    +1 yıl

    Kızım falan yok ama yeğenim var 9 yaşında ve videolardan falan görüp soruyordu geçiştiriyordum bir gün de arkadan popoma vururken dedi ki sen bez mi takiyorsun çocuk musun falan dedi bende anlattım özel bölgeden kan geldiğini bunu her kadının yaşadığını bizim için sağlıklı bir şey olduğunu, kan gelirken hiç bir şekilde acı falan olmadığı ve herkesin yanında regl oldun mu ya da regl falan dememesi gerektiğini söyledim 🙂

    0
    0 Yorumla
  • heliniskovy
    heliniskovy Takip Et
    Xper 3 Yaş: 21
    +1 yıl

    Abicim bence her ssyi onceden bilmeliyiz ve bize anlatmalilar mesela eskiden gerdege girerken kızlara hic bisi anlstmiyorlsrmjs bunu annesinden duymak yerjne niye elalemin kizindan veya kuzenlerinden duysun ki. Ben olsam her syei zamaninda ya da önceden okulda duymasi daha mi iyi

    0
    0 Yorumla
  • 30mgritalin
    30mgritalin Takip Et
    Xper 1 Yaş: 22
    +1 yıl

    Yapmanız değil yapmamanız gereken bir anımdan söz edeceğim. Ben ilk regl oluşumda sabah 6 sularıydı. Korktum kanı görünce ve annemi bağırış çığlık ile “anne kan geliyor”dedim. Bana ise “banyodan pet alsana beni neden uyandırıyorsun” gibi cevabı olmuştu.

    0
    0 Yorumla
  • turuncugunes
    turuncugunes Takip Et
    Xper 5 Yaş: 26 , eic 80%
    +1 yıl

    Herkes yorumda uygun dil diyor da bende böyle olmadı ben oldum sonra annem anlattı hemen korktum ya korkarak annemi çağırdım diyor bir şey yok nasıl bir şey yok 😩

    0
    0 Yorumla
  • SinirAtõlyesi
    SinirAtõlyesi Takip Et
    Xper 2 Yaş: 22
    +1 yıl

    Aklı erdiginde dirrek anlatın zaten 9yasindayken okulda ozel ders geciyorlar ama benim annem hic umursamadi zerre ilgilenmedi hatta bagirip cagirdi. Aglayinca babam bana dedi dogal bisey oldugunu, reglin benim için gerekli ve saglikli oldugunu babamdan ogrendim. Cocuklariniza bu travmayi yasatmayin

    0
    0 Yorumla
  • Amanoof
    Amanoof Takip Et
    Guru Yaş: 28 , eic 100%
    +1 yıl

    Buradan.

    0
    0 Yorumla
  • Melikenin_oreosu
    Melikenin_oreosu Takip Et
    Yoda Yaş: 24 , eic 94%
    +1 yıl

    9 yaşından itibaren anlatılmalı. Olay açık bir şekilde çünkü ben 12 yaşımda oldum ama 10 yaşında da olabilir 9 yaşında da

    0
    0 Yorumla
  • eddykwonie
    eddykwonie Takip Et
    Xper 2 Yaş: 21
    +1 yıl

    bence kiz cocuklarinda 5 yasinda anlatilmali ve anne regl oldugu zamanlarda kizina donemin nasil gectigini anlatmali. Bence erkek cocuklarina da anlatilabilir cunku gayet dogal bir durum

    1
    0 Yorumla
  • 21alev21
    21alev21 Takip Et
    Xper 4 Yaş: 24
    +1 yıl

    Bence erken anlattilmalı bana anlattilmadigi için tecrübesizlik yaşamıştım yani yaşamadan önce bilmeli ki yaşadiginda korkmasın bunun herkeste olduğunu bilsin

    1
    0 Yorumla
  • zeynepp_ozge
    zeynepp_ozge Takip Et
    Xper 1 Yaş: 45
    +1 yıl

    Okullarda da biraz bahsediliyor ama bence annesinin anlatmasi en doğru zamani geldiginde mahremiyet icin ya da kadın olmaya başladığını artik olgunlasacagi soylenilebilir

    1
    0 Yorumla
  • nagatorom
    nagatorom Takip Et
    Xper 4 Yaş: 22
    +1 yıl

    Annem bana eskiden 4,5 yaşımda anlatıyordu😄 bence erken anlatmak çok doğru. Anlattıktan sonra üstünden ne kadar geçiyorsa o kadar bilinçli oluyoruz gibi.

    1
    0 Yorumla
  • Şeymaksu
    Şeymaksu Takip Et
    Xper 6 Yaş: 32 , eic 100%
    +1 yıl

    Şimdikiler maalesef çok erken olabiliyor. Abartmadan 4. Sınıftayken Kabataslak anlatılabilir.

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (18-24)
    +1 yıl

    Bize orta okulda seminer yapmışlardı bütün kızları toplayıp. Sonra da ped ve kitapçık hediye etmişlerdi. Sanırım o zamanlar 10-11 yaşlarındaydım.

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (25-29)
    +1 yıl

    Merhaba bence 10 yaşina girdigi zaman anlatilmali ogretilmeli ve vucudunu tanimasinda nelern yasabilcegini ogretilmelidir diye dusunuyorum. degisimleri fark etmesini saglamasi lazim

    0
    0 Yorumla
  • Hayrunnida
    Hayrunnida Takip Et
    Xper 1 Yaş: 21
    +1 yıl

    Ergenliğe gelmeden anlatilamli çünkü olduğunda çok farklı düşünebilir. O yüzden ortaokula başladığı zamn anlatılmalı bence

    1
    0 Yorumla
  • Zelihaöksüz
    Zelihaöksüz Takip Et
    Xper 3 Yaş: 25
    +1 yıl

    Annem psikolojimi boza boza anlattı 2. Yıma kadar her olduğumda ağladım.

    2
    0 Yorumla
  • Anonimim076
    Anonimim076 Takip Et
    Xper 4 Yaş: 28
    +1 yıl

    Cok gec kalinmamali yoksa kiz ne yasadigini bilmez stres olur ben cok once arkadasimdan öğrendim o yüzden bana hic sürpriz olmadi hatta hemen olmak istiyodum bi aralar kisir oldugumu dusunurdum neyse ki 8. Sinifta oldum

    0
    0 Yorumla
  • crazy1555
    crazy1555 Takip Et
    Xper 3 Yaş: 21
    +1 yıl

    Bence regl olmadan önce ama ortalama ergenlik yaşlarında da önceden bilgi verilmeli sadece olunca değil çünkü bazı kizlar utandiklari için 1 2 sene dahi soylemiyorlar o yüzden önceden bilgioendirilmeli

    0
    0 Yorumla
  • Daha fazla (45)
Daha fazla(60)

Erkekler Ne Diyor

19
  • Barış_LonelyForever u
    Barış_LonelyForever Takip Et
    Efsane Yaş: 26 , eic 100%
    +1 yıl
    Özel Günler & Hijyen konusunda 12b cevap paylaştı.

    Bence annesi ergenlik dönemine girmeye yakın anlatabilir

    2
    0 Yorumla
  • karel7
    karel7 Takip Et
    Xper 2 Yaş: 24
    +1 yıl

    Anne ve babanın beraber kızlarının fiziksel değişimlerini takip edip zamanın geldiğinde ona bu konunun çok sıradan bir konu olduğunu, kendisinde hiçbir sorun olmadığını ve hatta boyle olmasının onun için gerekli olduğunu anlatması yeri geldiğinde yardımcı olması gerekir.

    1
    1 Yorumla
    • azrrr
      azrrr
      +1 yıl

      Keşke aileler de böyle düşünse, şuanki dönemdeki çoğu ebeveynler çocuklarına karşı, benim ailem ergenlik döneminde asla yanımda olmadılar.

      Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Şahsi düşüncem sadece regl değil kendi vücudu ile ilgili bazı mahremiyetler de anlatılmalı çocukluktan genç kızlığa geçiş dönemi oldu bazı bölgelerinin mahremiyeti gizliliği olduğu ve çocukluktaki olmadığı anlatılmalı. Çevremde gördüğüm kadarıyla şimdiki aileler çocuk yetiştirmeyi ya bilmiyor ya beceremiyor ya da umursamıyor bi tanıdığım 15 16 yaşındaki kızını samimi oldukları başka bir ailenin yanına okuması için gönderdi ki burası çok önemli adam evde tek karısı başka şehirde aynı yaşta kızı ile kalıyor çok rahat bi şekilde gönderebiliyor. Bu bence çok yanlış her ne kadar samimi dahi olunsa o yaştaki kızı özellikle de şu dönemde çocuk tacirleri artmışken öyle

    0
    0 Yorumla
  • GeceMuhafızı
    GeceMuhafızı Takip Et
    Master Yaş: 35 , eic 98%
    +1 yıl

    Yani benim henüz çocuğum olmadığı için bu konuda bir tehdit sahibi değilim ama annesi anlatsın

    1
    2 Yorumla
    • gitarpenasi
      gitarpenasi
      +1 yıl

      niye annesinin anlatmasi gerekiyor senin babasi olarak boyle bir durumu ona anlatman bunun utanilmayacak bir sey oldugunu ona daha iyi gosterir diye dusunuyorum

      Yorumla
    • güldora
      güldora
      +1 yıl

      Bence babalar anneler gibi korumacı değil anne nerde gördün çocuğuna tecavüz etmiş ama babalar hep evlatlarına tecavüz olayı çok çıkıyor ama anne ne tuhaftirki çıkmıyor bence anneler yapsın bu işi yaşlı adam bile sapik yaşlı kadın sapik gördün mü hiç anne en güvenilir dağ gibir baba ise nefsani oyuzden erkek nefsani düşünceden ibaret diyolar ya hep. Biz erkekler ne yapalım kadın beni kandırdı ayartti hemen ayartilabiliyorlar

      Yorumla
  • Soyersoyer
    Soyersoyer Takip Et
    Master Yaş: 38 , eic 51%
    +1 yıl

    İnternet var kendileri öğreniyor kimseye ihtiyaç duymadan, hatta ilkokula bile başlamadan öğreniyorlar

    0
    1 Yorumla
    • Ferahxy
      Ferahxy
      +1 yıl

      Yani

      Yorumla
  • Mr-Shelby
    Mr-Shelby Takip Et
    Xper 5 Yaş: 28
    +1 yıl

    Bence bu tür bilgiler aileler tarafından erkek ya da kıza anlatılmalı bunlar çocuklara antılmalı ve bilgilendirilmelidir.

    2
    1 Yorumla
    • Sudeyebaksen
      Sudeyebaksen
      +1 yıl

      Bence de abisi varsa eğer abisine de söylenmeli, öğretilmeli.

      Yorumla
  • ADARCANN
    ADARCANN Takip Et
    Xper 2 Yaş: 26
    +1 yıl

    Bence anne kızını alip konuşması lazm ergenlikte görüşüm bu

    1
    0 Yorumla
  • yas1r6612
    yas1r6612 Takip Et
    Xper 3 Yaş: 29
    +1 yıl

    Olmadan önce ve herkeste olan normal bir şey olarak.

    1
    0 Yorumla
  • Kayseri3873
    Kayseri3873 Takip Et
    Xper 2 Yaş: 36
    +1 yıl

    Annesi zamanı gelmeden kızıyla konuşması lazım ki kızı başına gelince endişelenmesin

    0
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    9 yaşında anlatılmalı

    2
    6 Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Sen misin

      Yorumla
    • Aso6533
      Aso6533
      +1 yıl

      Kim kim 🙄

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      İlk adet olacak kişi

      Yorumla
    • Aso6533
      Aso6533
      +1 yıl

      Daha neler 😃
      Yok yahu bir gün anne olursam diye bilgi topluyorum..

      Yorumla
    • Gizli Üye
      Cevap sahibi
      +1 yıl

      Hm bebek konusunda yardımcı olabilirim

      Yorumla
    • mila478
      mila478
      +1 yıl

      Ne ki

      Yorumla
  • sanyuu70
    sanyuu70 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 21
    +1 yıl

    Psikoloğa danışılmalı

    1
    0 Yorumla
  • kuralsiz_pisikopat
    kuralsiz_pisikopat Takip Et
    Guru Yaş: 46 , eic 95%
    +1 yıl

    Anne gorevi

    1
    0 Yorumla
  • Gizli Üye
    Gizli Üye
    (30-35)
    +1 yıl

    Ailelere çok iş düşüyor

    0
    0 Yorumla
  • safak005
    safak005 Takip Et
    Master Yaş: 29 , eic 56%
    +1 yıl

    Sen bilirsin

    0
    0 Yorumla
  • Sadebirisiyim
    Sadebirisiyim Takip Et
    Xper 6 Yaş: 27
    +1 yıl

    Bunun ayıbı yok

    0
    0 Yorumla
  • roughwolf
    roughwolf Takip Et
    Xper 5 Yaş: 27
    +1 yıl

    Ergenlikten önce

    1
    0 Yorumla
  • Mert_7140
    Mert_7140 Takip Et
    Xper 3 Yaş: 25
    +1 yıl

    14 15 16 gibi bence

    0
    2 Yorumla
    • caglayamanb
      caglayamanb
      +1 yıl

      Şaka mısın dediğin yaşlar regli olmak için çok geç yaşlar ben 16 yaşımda 4. Seneme giriyordum reglide haajsjqmajsks

      Yorumla
    • xdenizx898
      xdenizx898
      +1 yıl

      Çok geç değil ki ben bu yaşlarda regl oldum sen çok erken olmuşsun

      Yorumla
  • xAdar
    xAdar Takip Et
    Xper 2 Yaş: 23
    +1 yıl

    Anlatma

    0
    1 Yorumla
    • caglayamanb
      caglayamanb
      +1 yıl

      Sebep? Anlatmayalım da korksun mu?

      Yorumla
  • Mertcan3443
    Mertcan3443 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 27
    +1 yıl

    Zor bi durum

    0
    0 Yorumla
Daha fazla(4)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Özel Günler & Hijyen > Sorular > Kız çocuklarına regl dönemi ne zaman ve nasıl anlatılmalı?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Kız çocuklarına adet döngüsü nasıl anlatılmalı? 8 cevap verildi
Kızlara Regl döneminde nasıl yaklaşmalıyız? 8 cevap verildi
Kızların regl döneminde ne olur? 6 cevap verildi
Kızlar adet görmeye kaç yaşında başlar? 74 cevap verildi
Kız çocuklarına neden erkenden regl anlatılmıyor? 12 cevap verildi
Kızlar bu regl kaç yaşına kadar sürüyor? 9 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Aşk mı insanı değiştirir, yoksa hayal kırıklıkları mı?
  • Dizel arabalar da Adblue hakkında ne düşünüyorsunuz devam etmeli mi sizce?
  • Gece gece misafirle köfte gömmek normal mi, siz böyle kaçamaklar yapıyor musunuz?
  • Opel Astra K mi Renault Megane 4 mu?
  • Maskülen giyimle dişil olunur mu?
  • Yaz aylarında siyah giyinir misiniz?
  • Gece müzik dınler misiniz?
  • ​Hayatta uğur getirdiğine inandığınız, 'bunu yapmazsam o günüm kötü geçer' dediğiniz bir toteminiz var mı?
  • Nasibinse gelir hintten yemenden nasip değilse ne gelir elden sözüne inanıyor musunuz? ve böyle bişey yaşadınız mı?
  • Dünya Kupası'nda ABD karşısında 2-1'lik üstünlüğümüz var! Maçı kazanır mıyız, oyunu nasıl buldunuz?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨