Hamile olsaydınız normal doğum mu, sezaryen mi tercih ederdiniz?

#orkide
Hamile olsaydınız normal doğum mu, sezaryen mi tercih ederdiniz?

#orkide
Bazı durumlarda insanlar normal doğumun o anki sancısına o anki ağrısına katlanamam düşüncesi ile sezeryan tercih edebiliyorlar bu bir tercih noktası evet ama bence büyük bir hata olarak görüyorum. Normal doğum bebek çıktığı anda bütün sancıların bir anda geçti ağrılarım bitti Bir an gerçekten çok iyi bir rahatlama geliyor bebek çıkar çıkmaz ayrıca bebek çıktığı vakit bebeğin eşiğinde çıkartıyorlar içli tamamen temizliyorlar içinde ne var ne yok rahminde ne var ne yok her şeyi çıkarıyorlar kan Man hiçbir şey kalmıyor bomboş oluyor elleriyle de sokuyorlar böyle güzel ve gazlı beze de temizlik yapıyorlar hiç parça falan bırakmıyorlar bu yüzden en güzeli en doğalı normal doğum olarak düşünüyorum.
Ama bir de zorunlu sezeryan diye bir şey var bebek makat geliştir ya da kordonu boynuna 3 4 defa dolanmıştır riskli gebeliktir bebeğin kalp atışlarında problem vardır annenin tansiyonunda problem vardır ya da anne riskli bir hastalığa sahiptir bu gibi durumlarda zorunlu sezeryan tercih edilir olması gereken budur bazı insanlar sezeryan doğumdan sonra çok zorlanırken bazı insanlar da çok rahat atlattığından bahsediyor bizim bir tanıdığımız vardı sezeryan doğum yaptıktan 2 gün sonra dışarı çıkıp gezmişti eşiyle çocuğuyla beraber kadın sanki hiç doğum yapmamış gibiydi ama sezeryan olup ayağa bile kalkamayan insanlar da mevcut ha normal onlar tabii ki yani o kadar kesiliyorsun dikiş alıyorsun içinden Can çıkarıyorlar kolay bir şey değil bu
Uzun lafın kısası Allah herkese hayırlı doğumlar nasip etsin sağlıklı bebekler nasip etsin
normal doğum tercih ederim, sezaryen üzerinden yıllar geçse de ağrı bırakıyormuş bebek için de sağlıklı olan normal doğum olduğu için tercihim bu yönde olur
Cevap
13Cevap
Selam gadası 🙃
Kadınlar kolay olduğu için sezeryan tercih ediyor. Ama geride kalan dikiş izleri hiç güzel durmuyor. Normal doğumda hem tüm vücuttaki hücreler yenileniyor. Bunu göz ardı etmemek gerekiyor.
sezeryan daha zor ki
@xİstilacıTürİnsan pek öyle olduğunu sanmıyorum doğum anında acı yok ki
ama doğum sonrasında ağrısı çok ve 7 kat karnı kesiliyor 2-3 hafta ayağa kalkamıyor ve ölüm oranı daha fazla
@xİstilacıTürİnsan o an kadınlar doğum anını düşünüyor sonrasını düşünen kadınlar normal doğum olmak istiyor
Normal doğum tercih ederdim
İnş hep normal doğum nasip olur. Sezeryan hakkında duyduklarım gerçekten korkunç. Hani doğum anında acı çekmiyorsun fakat akabinde haftalarca ağrı çekiyorsun diye anlatıldı bana farklı kişilerden. Yatakta yatarken diğer tarafına dönememe, bebeğini tek başına kucağına alamama vs.
Normal doğum da doğumdan sonra anında ağrılar diniyor diyen insanlar var. Bu sadece yırtıksız doğum gerçekleştiyse mümkün. Eğer dikiş atıldıysa onuda çekiyorsunuz bir kaç gün/ hafta.
Ama ben doğal olandan yanayım. Doğalıda normal doğumdur.
Sezaryen bir tercih degil zorunlu hallerde basvurulan hayat kurtarici bir operasyon. Dogada hic bir canli boyle bir ikilem yasamaz.
Tercihen doğuran çok var ama etrafta
Tıbben, doğru doktor ellerinde tercih olmaz. Doğru doktor tercihte yaptırmıyor zaten.
Tecrübe ettiğim için söylüyorum normal doğum ☺️ Ertesi gün ayaktasın dikiş vs sıkıntın yok ve bebek dünyada☺️yeni hayatınıza uykusuz günlere ağrısız merhaba
Bu Tercih meselesi olmamalı bence. Normal doğum en sağlıklısidır. Eğer sizin veya bebeğin hayatıni tehlikeye atacak bir durum varsa, doktorunuz buna karar verebilir. Sezeryan doğan bebekler bağışıklık sistemleri daha düşük olur. Hastane mikrobuyla karşılaşır önce. Ve 7 kat cildinizin kesilmesi size hep bir rahatsizlik verir. Uzun süre sıkıntı yaşarsınız.#orkide
bence en güzeli normal doğum. evet normal doğum denince kulağa pek hoş gelmiyor , korku doluyor içinize. fakat sezeryan kadar acılı değil , en azından o anlık biraz acı hissedilse bile sezeryan kadar yıllarca çekmiyorsunuz kesi ağrısını , Allah herkese hayırlı evlatlar nasip etsin 😘😇🖐️
Epidural sezeryan tercih ederdim. Belden aşağıya uygulanan lokal anestezi sayesinde hem sıfır ağrınız oluyor hemde bebeğinizin ilk anlarını görebilme şansiniz oluyor
her zaman normal olan en sağlıklısıdir. normal doğum olacakken sezeryan. olan insanda cidden aklil yok
Şu anlık normal doğum gibi görünüyor. Ama doğum anında sezaryen (spinal) da olabilir. Her şeye hazırladım kendimi.
hiç düşünmedim derdim tasam her şeyim bitti bi o kaldı :dd
Hamileyim ve normal tercih ediyorum. Mecbur kalmadıkça sezaryen kesinlikle iyi değil.
Seseryan olmak zorunda kaldım çok zorluydu öldüm öldüm dirildim
Nisanda sezaryen doğum yaptım yine olsa yine sezeryan yaparım
Normal bakin adi ustunde normal olan sey varken...
Sezeryan bir. tercih degil tibbi zorunluluktur
O durumda bebek icin hangisi uygunsa. Her durumda sezaryen veya normal durum uygun olmayabiliyor.
Normal doğum yapmak isterdim ama düşününce bile ürküyorum
Normal doğum asırı ürkütüyor, sezeryandan sonrası da zor. Hamile kalınca karar veririm artik
Farketmez, sağlıklı doğsunda acısı neyse çekeriz jdjd
Bebeğin durumuna bağlı doğum şekli. Ama en iyi olanı normal doğum.
Sezeryan bence. Vajinal dogumda genişleme olması kaçınılmaz oluyor. Bu da seks hayatını olumsuz yönde etkiliyor. Zaten normal dogumda da kesik atılıyor. Sezeryan hem kolay.
Normal sezeryandan korkuyorum enfeksiyon alirsa dikişler bide normal doğumda 1 gunde toplarsin kendini ama sezeryanda zor yaninda çocuğa bakacak eve bakacak biri lazim
Bu tercih edilebilecek bir durum değil aslında eğer normal doğum yapılabiliyorsa sağlıklı olan her zaman normal doğumdur.
Herkes normal doğumu daha zor görse de aslında sezeryan olanların süreci çok daha zor geçiyor. Doğumun ağrısı doğum bitene kadarken, sezeryanın ağrısı 1 ay belki daha uzun sürebilir. Artı olarak çocukta da problemlere sebep olabiliyor sezeryan doğum. Kesinlikle keyfi yapılmamalı.
Hamileyim normal doğum istiyorum çünkü bıçak altına yatmaktan korkuyorum
Normal doğum tercih ederdim ama çocuk düşünmüyorum
Normal doğum tercih ederim
Bu kişinin tercihine değil de içinde bulunduğu sağlık koşullarıyla ilgili diye biliyorum.
başıma gelmesin öyle bir şey hamileliğin lafı bile midemi bulandırıyor
Olursa normal olsun sezaryeni isteyerek tercih ettiklerini sanmıyorum 🤔
Hamile olmam sanmıyorum ama, normal doğum tercih ederdim.
O an insan sezeryan istiyor ama snrsi icin normal doğum daha iyi.
en sağlıklısı normal doğum dikiş yok yara yok
gereksiz bıçak altına yatmak doğru değil
aslında onda da dikiş var
@xİstilacıTürİnsan gerekli görülürse doğum esnasında doğumu kolaylaştırmak için doktor küçük bir kesi atar ama o kadarlık bir dikiş sezaryen dikişi ile elbette bir tutulmaz
Dikiş yok mu pardon neye göre dikiş yok şu an normal doğum yapan kadınların %80'ini dikiş atılıyor
Benim ablamın normal doğumda 29 tane dikişi vardı içten dıştan toplam
@sevimliihatun doğum esnasında deformasyon oluyor demek ki
ama %80 de çok büyük bir oran neredeyse hepsi
yine de sezaryen doğumu gibi karından derin bir dikişten iyidir
Normal doğum tabiki sezaryen doğum yapan çok gördüm yıllar geçse de ağrı çekiyorlar hâlâ
Sezaryen ile doğum yapardım nolmal yapmam doğrusu ikisinde korkunç 🙂
Aslında çocukları hiç sevmiyorum ama eğer öyle bir durum olursa sezaryen isterdim
Tabiki normal doğum gerekmedikçe lütfen sezaryen yapmayın
Normal doğum tercihim olur.
Normal tabiki
İkisini de yasamıs biri olarak sezeryan diyorum
Sezaryen tercih ederdim.
Normal doğum tercih ederdim
Normal diye düşünüyorum
İkisini de tecrube ettim kesinlikle normal dogum
Normal doğum ancak hayati durumlarda da sezaryen can kurtarıcıdır😍
Olumsuz bi durum olunca sezaryen yapılmıyo mu zaten 🤔
Epiduralli normal doğum isterdim
Hamile olmak istemezdimmm
fobim var bilmiyrn ki
Sezeryan benim canım tatlı.
tabiikisii de sezaryen ile doğururum 😌
Doğurmamayı tercih ederim
Normal doğum tercih ederdim.
Kesinlikle normal doğum
Normal dogum cok tehlikeli
Bizimki erken geldg icn sezeryan old
Sezaryen tercih ederdim
Ben ağzımdan çıkarırdım çocuğu direkt
Kadınlar için normal doğum daha iyi diyorlar
Normal sorun olmadıkça
Normali kim istiyo hayır tabiki sezaryen
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?