+1 yılistiyorum diye çocuk yapılmaz
ebeveyn olmaya uygun musunuz, sabırlı mısınız bir çocuğun sorumluluğunu alabilir misiniz, ona maddi olarak destek olabilir misiniz vs. çok fazla kriter var
devir duygusallık devri değil her şey ateş pahası
çocuğun tüm eğitim hayatını karşılayacak onu başkalarından özendirmeyecek imkanı verebilir miyim diye bir sormak gerekiyor?
kimse isteyerek doğmuyor ama ebeveynler isteyerek yapıyor o zaman çocuğa düzgün bir hayat vereceksiniz mecbursunuz buna
hiçbir eksiği olmayacak aldığı eğitim en kaliteli eğitim olacak kurslara gidecek bilgili kültürlü yetişecek kendini her alanda yetiştirecek öteki türlü günümüz şartlarında bir önem arz etmiyor peki buna gücünüz yeter mi?
sakın allah verir rızkını demeyin siz işinizi garantiye almayıp her şeyi allahtan beklerseniz o iş yaş zaten
ot da büyüyor anlatabiliyor muyum? işsizlik had safhada üniversite mezunları işsiz ve bunlar şu an yaşanıyor şimdi doğsa çocuk 20 yıl sonra ne olacak nasıl olacak kim bilir önümüz belirsiz ne olacağı belli değil ve gerçekten tek derdi çocuk muymuş şu an?
174 Yorumla- +1 yıl
Bende senin yaşlarındayken bu kafadaydım sonra yaş 40 dayanınca iyi hayat sunma imkanı verme düşüncemden çok pişman oldum. Farklı kültürlerde dünyayı gezdiğimde bizden fakir insanlar çocuk yapmış anne baba olmuşlar. Üstelikte çok mutlular. imrendim. ilerde ne var , ne olacak korkusunu geç genç kardeşim. Altın çağa gireceğiz. Akıllı nesiller geliyor en azından onları çoğaltın. Tv az izle korkuların çoğalmasın.
En İyi Cevaplar
+1 yılMerhaba,
Öncelikle en büyük hatayı şurada yapıyorsunuz Ben istiyorum o istemiyorum o istiyor ya da ben istemiyorum gibi kelimeleri kullanmak hiçbir şekilde doğru değildir, her şeyden önce sizin isteyip istememeniz önemli değil rabbimizin rızası ve takdiri burada en önemli şeydir yani sizi isteseniz de istemeseniz de sizin bir evladınız olacaksa o bir şekilde dünyaya gelecektir, ancak tabii ki evliliklerin zaten en temel amacı bir erkeğin soyunu devam ettirmesi ya da evlat sahibi olmaktır bu konuda evlat sahibi olmak isteyip de olamayan insanları da göz önüne alarak hareket etmesi gerekmektedir eşinizin, zira çocuk sahibi olmak isteyip de olamayan ya da tedavi görmek zorunda kalan insanlar göz önüne alarak hareket etmeniz gerekiyor işiniz çocuk istiyormuş doğumu yapacak o her türlü eziyetini çekecek o cefasını çekecek o peki siz neden ısrar ediyorsunuz istememekle?
Eğer kendinizi Baba olmayı ya da bir çocuğu eğitmeye ya da onu düzgün bir hayat sunmaya Garanti görmüyorsanız bu konuda eksiklikleriniz varsa bir uzmana giderek bu konuda bilgi almanızı destek almanızı tavsiye etmekteyim.
Çünkü dünyaya çocuk getirmek ya da bir yavru getirmek önemli değildir dünyayı getirdiğiniz çocuğu İslam terbiyesiyle yetiştirmek ve bu terbiye üzerine eğitmek önemlidir zaten bunu yapamıyorsanız evet çocuk sahibi olmanızı herhangi bir anlamı yok, ama herkesin başına eninde sonunda gelecek bir şey vardır ya evlat sevgisini sahip olursunuz ya da hayırsız Bir evlada sahibi olursunuz ya da evladınız hiç olmaz..
Ama bu durumlar sizin de eşinizin de elinde olan bir şey değildir nasipte varsa olur bu yüzden bazı şeyleri sorun haline getirmek yerine bir uzmana danışarak çözümünü aramanızı tavsiye ederim20 Yorumla
Bu konu hakkında ikinizde haksızsınız maddi durumunuz yoksa eșin seni anlayıp anlayış göstermeli para yoldan bulunan bulunan bir varlık değil çok istiyorsa da bebek bir süre kendine gelene kadar kendi baksın kendini toparlayınca annesine vs. bırakıp ișe girip çalıșsın o zaman anlar paranın kıymetini senin haksız olduğun taraf da evlilik muhakkak çocuk ister evlenmeden önce bunları konuşmak yerine ne konuştunuz siz Allah için havadan sudan mı şimdi her gün bu konuyu tartıșmaktan ikinizin arasına bir soğukluk girer artık
00 Yorumla
+1 yılÇocuk candır çocuk kanından bir parçadır 1 tane de olsa olmalı meselâ ben doğmadaydım annem bu yaşlılıkta yapayalnız ne yapacaktı şekerini ölçmeyi ilaçları içmeyi unutur hanği ilacı içti hanğilerini içmedi bilemiyor maaşını çekerim alış verişini yaparım faturaları öderim iyi ki varım ben iyi ki
02 Yorumla- +1 yıl
maaşıyla huzurevine yerleşirdi gül gibi bakılırdı hem de kendi yaşıtlarıyla birlikte olurdu
- +1 yıl
burada huzur evlerine yerleşe bilmek için 700 kişi varmış sırada komşumuz bekliyor hem maaş huzur evine yatacak kadar yeterli olmalı araştırdım ordaki ortamıda gördüm vasat durum yani paranla resillik çalışanlar akraba anlattıklarını duysan huzurun kacar
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
69Cevap
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 3,1b cevap paylaştı.
+1 yılAnne olmak istiyorsa iyi düşün
00 Yorumla - Çocuk & Ebeveyn konusunda 12b cevap paylaştı.
u +1 yılO zaman ayrılabilirsiniz anlaşamıyorsanız bence
10 Yorumla
+1 yılMaddi olarak istemediğini düşünmedim verdiğin cevaplardan sen bence baba olma fikrine karşısın eşine en başta bu fikrini söyle isen süper şimdi onun bunun özendirmesi ve lafı ile çocuk istemesin en başta kabul etti ise yanlış fakatttt sen ilerde yaparız ederiz diye umut vadederek evlendi isen ciddi yanlıştasın dedim çünkü erkek her zaman baba olur ama bir kadın her zaman anne olamaz eğer bu konu da zıtlaşır orta yolu da bulamaz iseniz evlilikte sarsılır orta yolu bulmanız lazın evlilik terapistine gidin aşamaz iseniz mühim bir konu ennihayetinde şimdiden başarılar dilerim✌🏻
80 Yorumla
+1 yılÖncelikle yaş aralığıniz sorudaki gibi ise gerçekten çocuk sahibi olmak için hem zihnen hem madden hiç uygun olmayan yaslar. Evet her kadının hemen hemen her kadının hayalidir ancak gerçekten sorumluluk alinabildiginde mümkün olan bir seydir. Büyük ihtimalle huzurlu bir yuvaniz ve birbirinizi gerçekten seviyorsunuz eşin de seni kendi çocuğu için baba adayı olarak görebiliyor senden o enerjiyi almış içinde ister istemez bir istek olusmus.
Nasıl konuşmanız gerektiğini inanın bilmiyorum eşinizle sadece gerçekler artı ona güvendiğini ve hazır olduğunda hayal ettiği gibi bir baba olacağının sözünü verirsen ( gönlünü de yumusatirsin ) bence biraz daha beklemeyi göze alacaktır. Empati artı eksi listesi kendi ebeveynligin ve ikinizin ebeveynligin hakkında yorumlar yap sadece olumlu anlamda eşin de en azından evet istiyor ama madden uygun olmadığımızı çok iyi açıklıyor ve tüm bu düşünceleri aslında iyi bir baba olacağı düşüncesini duyuruyor vibe ni verirsen bence ama bence konu kapanir.10 Yorumla
+1 yılBen de karsiyim cocuga. Ne varsa bu cocukta. Dogururken canimizdan can gidiyo. Omrumuzun 9 ayi mahvoluyo. Sanki ne. Maddi manevi yuk. Bi de bu parasizligin icine cocuk yaparak cocugu da perisanliga surukleme sakin. Cozmeye calisin terapistle falan ama daha da olmuyosa boşan yani yapma cocuk. Aklin varsa yapma yani
66 Yorumla- +1 yıl
aklı başında birini buldum bu sitede
- +1 yıl
@çikolataçikilop 🤣 hakliyim dimj
- +1 yıl
Tamamen benimm kafaaa full destek
- +1 yıl
@Buketciğiniz4001 dogurmakla kalmiyo yani ilk aylar bulantisi, sancilar kasilmalar zaten ara ara oluyo hadi dogurdun bu sefer lohusalik donemi. Normal doguma cesaret edilmiyo. Sezaryenin sonrasi cekilmiyo. Emzirme donemi var. Yok sutum gelmedi cart curt. Geceleri sabahlari hep uykularin boluncek. Daha cocugun okulu var kiyafeti kirtasiyesi oyuncagi ohooo Vucut da bozuluyo falan ne gerek var abi 🤣
- +1 yıl
Vallahi yaaa çok saçmaa bide kızın şansına adam istemiyo bu devirde çocuk istemeyen adam bulmuş kendi tutturuyo ona bi psikolog 🙏😂😂
- +1 yıl
@Buketciğiniz4001 hakkaten he benimki de cocuk istiyo. Evlenelim diyoruz erteledigim kadar erteliycem artik. Seviyorum cunku
Haklısın dostum; geçen yıla göre %100 fakirleştik. Eşin çalışıyor mu bilmiyorum lakin çocuk doğumca ve esin çalışmıyorsa 3 yıl tüm ekonomik yük senin üzerine binecek. Ailem bana evlen baskısı yapıyor. Abim Ocak ayında evlendi ve o vakitten bu yana %180 enflasyon oldu. Öyle tipsiz, utangaç bir insan değilim. Hatta ağzım da mükemmel laf yapar. şu an bir kadınla ilişkiye başlasam 6 ay sonra bu ilişki nereye gidecek diyecek. Üniversiteli genç değilimki laylaylom takılayım bir kadınla ama bu ekonomik şartlarda her şey o kadar kötü ki her fırsatta kendimi geri çekiyorum.
Maalesef her ne kadar hayat müşterek dense bile evlilikte; günümüz evliliklerinde ekonomik yükün en büyük kısmı erkeğe düşüyor. Bunu lisanı müşahit bir dille açıkla bence. Utanacak bir şey yok.
00 Yorumla
+1 yılYani bir erkek baba olmaya hazır değilim diyorsa, bir kadının dayatmasinin hiç bir manası yok. Madden manen kendine güvenmiyorsun demek ki. Ama bir kadın da baba olmaya hazır değilimi, benle aile olmaya hazır değil olarak algılıyor. Çift terapisi lazım size.
31 Yorumla- +1 yıl
konuyla alakasız ama nick in çok orjinal
+1 yılPahalılık ve sorumluluk bahane. Kendini baba olmaya hazır hissetmiyorsun. ya da gözün dışarda. Evde ki eşin seni sahiplenmek istiyor üstüne de annelik duygusunu tatmak istiyor. Sen hayat pahalı dersen yaş gelir 35 bide 40 olursun. O zamanda geç olur. Gençken aile kurmak çok daha başka. Anlayacaksın ama umarım iş işten geçmez. Bu zamandan sonra akıllı nesiller geliyor bence hiç zaman kaybetme bir an önce çocuk yap. Hiç olmazsa çocuğun eşin kadar zeki olsun.
10 Yorumla
+1 yılSonuna kadar haklısın buradaki kızlar iş hayatının ne olduğunu bilmediği için boş boş cevap vermişler bakamayacağın çocuğu yapmak istemiyorsun yapsaydın bakmazsan bu sefer yapmasaydın derler
Çocuk masrafı bu ülkede aşırı fazla birikim olmamış bi şeye kalkışamazsın11 Yorumla- +1 yıl
Mal kadınlarım hepsi çalışıyor öküz. Bezelye beyinli ezik.
Abicim çocuklar evet bir sorumluk ister evet her şey pahalı ama bu çocuğa inanaki engel değil anlayın şunu ya eskiden millet zar zor geçiniyordu ve bir sürü çocukları oluyordu hiç biri de kalkıp şu an sizin düşündünüz gibi düşünmedi niye böyle düşünüyorsunuz?
Eskiden de millet çocuk bereketi ile gelir derdi buna içlerinden inanarak yaşadıkları için bereketi gördüler sizde biraz kadının gözüyle de bakın00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılyaşınız gençse evet bi süre maddi olarak kendinizi toplamalısınız fakat yaşlar 30 üstüyse istemekte haklı bi kadının biyolojik olarak annelik saati var ve yaş ilerledikçe çocukların enerjisine yetişememe o çocuk 20 yaşlar geldiğinde dedesi gibi kalmamak
03 Yorumla
Soran+1 yılben 26 eşim 25 yaşında maddi olarak da çok iyi değiliz ingilizce öğretmeniyim bu arada
Cevap sahibi+1 yılbi kaç sene daha ertelene bilir çocuk olayı sonrası eşiniz haklı olmaya başlıycak istemekte şuanki hayat şartlarında kim tam olarak maddi olarak iyi ki bi kaç sene sonrası için ekonomi iyi gideceğinin garantisi yok eşiniz tatlı dile bu konuyu ciddi olarak konuşmalısınız belki
- +1 yıl
Banaaaa ilglizce öğretsene qahaha
Gizli Üye(18-24)+1 yılKusura bakma ama bu evlenmeden konuşulmalıydı. Çocuk isteyen biriyle evlenmemeliydin ya da net bir tairhte karar vermeliydiniz.
Şuanda konuyu açıkça konuşmalısınız. O neden istediğini anlatmalı sen de neden istemediğini. Çocuk sahibi olmak için, durumu düzeltmek için ne yapmanız gerektiğini konuşun. Ayrıca unutma rızkı veren Allah'tır.10 YorumlaEslerden birinin cocuk isteyip digerinin istememesi hakli bosanma gerekcesi olarak kabul ediliyor biliyosun degil mi? Hakim/hakime seni kusurlu sayiyor
13 Yorumla
Soran+1 yılEşim beni boşayamaz
Pahalılığı düşünme çocuk rızklıyla gelir bizim rızkımız rabbimizden garanti istemiyorum demeyin rabbimin gücüne gitmesin yoksa hiç bebek sahibi olamayabilirsiniz
12 Yorumla
Soran+1 yılAllah korusunda nasıl yapabiliriz ki
+1 yılEvlenmeden önce aklınız neredeydi? madem bir çocuk yapabilecek kadar maddi manevi güçten yoksun hissediyorunuz neden bir kadınla hayatınızı birleştirecek cüreti gösterdiniz
10 Yorumla. Öncelikle bende karşıyım çocuğa yani biz dünyaya üremek için gelmediğimizi dusunuyorum. İnsan hayatını yaşarken çocuk engel teşkil ediyor sorumluluğu var doğurması büyütmesi yetiştirmesi eğitimi evlenmesi insanın ömründen ömür alıyor. Sonuna kadar diren olmadı ayrilirsin
10 YorumlaEvliliğimizin tadını çıkaralım, gezelim, birbirimize vakit ayıralım. Çocuk olunca bunlar zorlaşacak de.
21 Yorumla
Soran+1 yılfayda etmiyor
+1 yılEşin bakicak çoğu kez
Cani sıkılıyor demekki anne olmak istiyo
Kırma bence eşini21 Yorumla
Soran+1 yılBabalığa hazır hissetmiyorum
Bence yap bende 2 yıl istemiyordum sonra vazgeçtik 2 aylıkken çok istedik ama olmuyor 1 buçuk yıldır tedavi görüyorum maalesef olmuyor çok kötü bisey çaresizlik
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılŞu mide bulantısı özgürlük budalası korkak kafalar ne xikime evlenir. Allah böylesi tipleri neden yuva sahibi yapar. Bunu hiç anlamıyorum. Seninki paranın yetersizliğinden değil. Baba olmaya g**tün yok senin. Korkağın tekisin. Sorunun bu senin
04 Yorumla
Soran+1 yılsen kendinde bu haddi nasıl buluyorsun ben bir öğretmenim ve nasıl yaşamak istiyorsam sizi bağlamaz benimle kimse bu seviyede konuşamaz her erkek sorumluluk alacak diye bir kaide de yoktur sende adamsın 10 tane çocuk yaparsın oldu mu
Cevap sahibi+1 yılKibirinde boğul godugumun kibir budalası dall*aması
Cevap sahibi+1 yılSenden öğretmen falan olmaz. Bu kadar kibir de ancak Yahudi dölünde bulunur
Soran+1 yılSana sormuyorlar olur mu olmaz mı diye kim öğretmen belli burada ağzımı hiç bozmayan ben
+1 yılEvlenmeden önce başta söylemen gerekirdi, o zaman da hayat pahalı değil miydi?
Şimdi tabi ki anne olmak ister, neden evlendi bu kadın yahu hiç mi düşünmedin?
00 YorumlaNe zamana kadar çocuk istemeyeceksiniz merak ettim. Eğer böyle bir hayat isteğiniz varsa en baştan konuşmaliydiniz eşiniz haklı.
01 Yorumla
Soran+1 yılEşimi sevdim diye evlendim çocuk için değil bu şartlar altında kaldıramayacağımı düşünüyorum maddi manevi
sonuçta çoçuk iki kişi arasında olan bir şey o yüzden iki kişininde istemesi lazım ona bunu söyle ve çoçuk konusunda seni zorlamaya hakkı olmadını söyle
00 Yorumla
+1 yılEvlenmeden önce istemediğini söylemediysen eşin sonuna kadar haklı, önce deseydiniz kadını annelik duygusundan mahrum bırakmazdınız.
01 Yorumla
Soran+1 yılben onu annelik duygusundan mahrum bırakmıyorum ki
+1 yılEkonomi ile alakalıysa haklısın sorumluluk ile alakalıysa hiç evlenmeseydin kadını bundan mahrum bırakmak kötü çünkü psikolojik ise kendini hazırla
00 YorumlaAcele etmeyin. Önce bi çocuk yetiştirmek için gerekli yetkinliğiniz var mı onu düşünün yoksa kendinizi bu alanda geliştirin. Sırf annelik içgüdüsü yüzünden yapılan çocuk sağlıklı bir birey olamaz.
00 Yorumla
+1 yılsorumluluk alamayan bir erkekle evlendiği için eşiniz bu hatanın bedelini çocuksuz bir kadın olmakla ödemeli
038 Yorumla- +1 yıl
- +1 yıl
@cabukisimler çocuk yapmak istemediği için sorumluluk alamıyor diyecek kadar aptal mısın? Saygı duymak zorundasın
- +1 yıl
@cabukisimler çocuk yapmakla kendine güvenmesinin ne alakası var?
- +1 yıl
@MehmetAliAltun soruyu okumadan benim cevabımı okuyacak kadar canım olan sensin... kendisi yazmış sorumluluk alamam diye
- +1 yıl
Özür dilerim oraya takılmamıştım kusura bakmayın
Soran+1 yıl@cabukisimler eşim benim herşeyim bir yavrumuz olsun bende isterim ama maddi manevi yönlerimiz belli insan ayağını yorganına göre uzatmalı bana haksızlık yapıyorsunuz
- +1 yıl
1 çocuğun sorumluluğunu alamayacaksınız neden evlendiniz
- +1 yıl
Eşini sevmiş olamaz mı sadece çocuk için mi evleniliyor?
- +1 yıl
Onu da geçtim maddi gücüm yok diyor daha ne uzatıyoruz adam haklı
Soran+1 yılSevdiğimle aynı çatı altında yaşamak istedim sorsanıza neden alamıyoruz o sorumluluğu maddi manevi
- +1 yıl
Sizi anlıyorum
- +1 yıl
Bir erkek 1 çocuğun sorumluluğunu alamıyorsa evlenilecek bir erkek değildir... siz elbette ki mecbur değilsiniz ancak ben de sizi bit şeye zorlamak için söylemiyorum. Eşiniz bit hata yapmış ve 1 çocuğun maddi manevi sorumluluğunu alamayacak biriyle evlenmiş... erkek olmayı basitçe erkek cinsel organıyla doğmuş olmaya indirgemiş... şimdi de bedelini ödeyecek
- +1 yıl
@cabukisimler bak size direkt aptal dediğim için kötü hissettim ama iyi ki demişim demeye başlıyorum bu bir tercih anlasana çocuk yapmak istemediği için adamı iki saniyede karaktersiz onursuz ettiniz
- +1 yıl
Şu kadını dinleyip moralini bozma bence, çünkü yetmiyorsa haklısın, eşin çalışıyor mu?
- +1 yıl
evlilik çocuk üzerine mi ekonomi kriz var herşeyi ne kadar kolay sanıyorsunuz siz bu kadın milleti ne geriz*kalı varlıksınız
- +1 yıl
bir çocuğun sorumluluğu ağır yüktür
- +1 yıl
siz bu kafayla zaten evde kalırsınız
- +1 yıl
@memo5344324332432432
Erkek denek zaten ağır yük kaldırabilmek demektir... aileyi aile yapan da tabi ki çocuktur... - +1 yıl
Çabukisimler isimli kullanıcı yorumlarınızı okurken beynimin eridiğini hissettim. Adamın yaşı 26, karısının yaşı 25. Şu anda ekonomik problemler var ikisi de çalısıp kenara altın atarak maddiyatlarını biraz olsun iyileştirebilir ve dikkat ettiyseniz sorumluluk alamam cümlesini çocuk yapmayacak gibi anormal algılamışsınız. Adam henüz zamanı değil demek istiyor yani evliliği çocuksuz geçirmeyecek ayrıca bir çocuk maddi ve manevi her yönden beslenerek büyütulemezse toplum bir ruh hastasi daha kazanır. O çocuğa senin ilgi vermen, yanında olman, masal okuman lazım. Daha kendi problemleri varken bir de çocuk yapip iyice evliligi sıvasinlar mı? Yaşları 30 olsa anlayacağım daha kadın 25 yaşında, 5 sene sonra yapsalar çocuğu hem ellerinde birikim olacak hem de daha olgun bakacaklar hayata bu kadar sığ düsünmeyi ben emek vererek bile başaramazdım. Bir de kendine güvenmekle çocuk yapmak arasında hangi hayali bağlantiyi kurdunuz anlayamadim siz markete giriyor musunuz? 100lü bir cocuk bezinin maaşinızin onda biri olduğundan haberiniz var mı? Dersin ki bunlarin maddi problemi yoksa neden yapmıyorsun bunu anlarım ama herkese babasindan arsa veya para kalmıyor çoğu insan tırnaklarıyla kazıyarak yaşamak zorunda ve aile planlamasi yapmak zorunda. Bu adam da aile planlaması yapıyor hem yaşları genç hem de para biriktirecekler. Benim 32 yaşındaki evli ablamin çocuğu yok, kiradalar ve para biriktiriyorlar büyuk ihtimal korunma yöntemi kullanıyorlar çünkü evlilikleri 2 seneyi aştı. Bu adamlar canım mı? Onlar biliyorlar ki gelecek veremedikleri canın hayatini mahvetmeye gerek yok. Biyolojik demişsiniz. Ben 20 yaşındayım, annem bana hamile kaldiğinda 32 yaşındaydı, annem şu an 53ten gün alıyor aramızda 33 yıl var ama bana hiçbir zaman enerjisi düşük gelmedi. Nesili x kuşagi olmasina rağmen iyi anlaştık. Demem o ki yazmadan önce düşünün, siz düşunmeden kafaniza ne gelirse tuşa basmışsiniz.
- +1 yıl
@Grakasham saçma sapan konuşuyorsunuz... 26 yaş az bir yaş değildir... dahası konu açan kişi şimdilik istemiyorum filan da demiyor sorumluluğunu alamam diyor... ben de diyorum ki 26 yaşında 1 sadece 1 çocuğun sorumluluğunu alabilecek maddi manevi ulaşamayan bir erkekle evlenerek bu kız hata etmiş ve hatasının bedelini ödeyecek diyorum... 26 yaşı da 16 yaş gibi anlamışsınız. Çocuk 40 yaşından sonra olacak şey değildir. Dahası anne babalık sadece zenginlerin hak ettiği bir şey de değildir... 26 yaşında bu sorumluluğu alamayan birinin 30'unda bu sorumluluğu almaya kendini hazır hissedeceğiniz bit garantisi var mı? İlgili kişi belli ki sorumluluktan kaçan biri... her cümlesinden her kelimesinden belli bu... evlenilecek erkek sorumluluktan korkmayan, kaçmayan fedakarlık yapmaya hazır erkektir...
- +1 yıl
26 yaş genç bir yaştır. Sorumluluğunu alamam cümlesini kendi isteğinizle ölçüp biçmişsiniz, erteliyor yalnızca. Sorumluluk ve cesaret kavramlarini anlarken yarım yamalak öğrenmişsiniz. Sorumluluk demek, hesaplamadan doğaçlama yaşamak değildir. Mantık olmadan hiçbir şeyi başaramazsinız. 40 yaş olayi çok yanlış, çocuk dediğin 25-30 arası yapılır hatta 25 yaşındaki bir insan 30 yaşındaki birinden olgun değildir. Bu adam dünyayı parçalasa alacağı maaş 6000 tl, hele de eşi çalısmayip çocuk bakacaksa vay haline. Biraz kafamızi çalıştırsak mı? Siz çocuk büyütmeyi oyun mu sanıyorsunuz? Bir çocuğun masrafını, onu büyütürken harcadiğin masraftan haberiniz var mı?
- +1 yıl
@Grakasham
O kadar genç isen hayata hazır değilsen neden evlenirsin? Evlilik için normal olan yaş çocuk için de geç değildir... evlenip yuva kurmak evcilik oynamak değildir... aileyi aile yaoan çocuktur. Dahası ben ömrümde bu ülkede kriz var cümlesinin sarf edilmediği bir dönem görmedim. Ekonomik durum bahanesiyle insanın çocuk sahibi olmayı belirsiz bir tarihe ertelemesi makul bir şey değil. Kaldı ki ekonomik durumları gerçekten imkansızlık seviyesinde kötü olsa herhalde eşi de bunu görür... belli ki karısı birtakım fedakarlıklar yaparak çocuk sahibi olunabileceğini düşünüyor. Ama kocası o ılgunlukta değil. Tabi ki kimse bir şey yapmaya zorlanamaz. Kız da hatalı bir evlilik kararı vermiş sonuçlarına katlanacak
Soran+1 yılBen evlenmek hata mı yani ne biçim konuşuyorsunuz ben dünyanın en iyi adamıyım bir öğretmenim sadece çocuk sahibi olmaya hazır hissetmediğimi şimdinin zamanı olmadığını söyledim bu demek olmuyor ki hiç bir zaman istemiyorum evet hem hem ekonomik durum hemde hazır hissetmeyişim eşim Anne olmaya hazır hissederken benim ise etmeyişim suç mudur neden ön yarglısınız bana karşı
- +1 yıl
Evet tabi ki hata... her erkek evlenilebilir erkek değildir... erkek cesur olur, çalışkan ve fedakar olur... ekmeği taştan çıkarır... bahane aramaz çözüm bulur... bu özelliklere sahip olmayan biriyle evlenen de sonuçlarına katlanır
- +1 yıl
@cabukisimler ya doğudan aptal aptal bir şekilde evlendirilmişsin ya da 18 yaş altısın ki 18 yaş altı bile böyle cümle kurmaz.
- +1 yıl
@cabukisimler seninle evlenecek erkeğin kafası yoktur biliyorsun değil mi?
- +1 yıl
Annen baban zengin mi bilmiyorum ama bir çocuğun aylık masrafı en az senin kadar. Küçücük çocuksun gelmiş ders vermeye kalkıyorsun evliliğin normal yaşı çocuğa gec değilmis kim dedi bunu thanos mu? Çocuğun ne zaman doğmasi gerektiğine aile karar verir. Olgun olmak, olacakları bilerek ona göre önlem almaktir bakamayacaği çocuğu yapip ağzına etmek değildir. Sen bu evlilik meselesini nasıl anladın bilmiyorum ama karısının isteğiyle olup bitmiyor bu durum o çocuğun tüm ihtiyaçlarini karısının babasi karşılamayacak.
- +1 yıl
Ekmeği taştan çıkarsa zaten kazanacaği para belli, öğretmen maaşı da belli. Sen bu kafayla zevk uğruna hiçbir şey yapamazsın. Asıl kadınlar böyle erkekler arıyorlar, nerede ne yapması gerektiği bilen yarınini düsünen ona göre hareket eden erkeklerle evlenmek istiyorlar senin nasıl bir ruh haline sahip olduğun inanki kimsenin umrunda değil ama düsüncelerinin yanlış olduğunu anlayacak kapasiteye sahip olmani diliyorum.
- +1 yıl
@MehmetAliAltun karaktersiz dememiş ama yani 26 yaşına kadar gelmesine rağmen hala daha kendini sadece 1 çocuğun sorumluluğunu alabilmekten aciz gören birinin kadınlarla uzun süreli ilişki içine girmekte hatta evlenmeyi düşünmekte sakınca görmemesi sizce kabul edilebilir bir şey mi? Düşünenize ona da erkek deniyor size de bana da... ben kendi adıma bunu onur kırıcı buluyorum
- +1 yıl
@Grakasham tamam işte çocuğun aylık masrafı 1 yetişkin birey kadar... eee... nasıl yani... 3 kişilik bir ailenin giderini karşılamaktan o sorumluluğu almaktan aciz hisseden birine erkek deniyor olması bir erkek olarak sizin onurunuzu kırmıyor mu? erkek olmayı bu kadar basite indirgmeyin lütfen
- +1 yıl
@kabalak2001 ekonomiden gram haberin yok doğmamayı isteyen çocuklar bile var benim onurum eğer sadece 1 çocuk yapmak ile alakalıysa en şerefsiz en onursuz benim oldu mu?
- +1 yıl
@kabalak2001 çocuk yapmak bir tercihtir 3 kişiyi bırak tek kişi açlık sınırıyla uğraşıyor sen ne diyorsun bana
- +1 yıl
@MehmetAliAltun
o ekonomik sorunlar ve yokluklar her zaman vardı hatta şimdikinden çok daha fazlaydı... aynı mantıkla hiçbirimizin doğmaması lazımdı. Ekonomiden de fiyatlardan da haberdarım. 20 sene değil de 21 sene önce yani 2001 senesinde asgari ücretle normal bir evin 1 aylık doğalgaz faturası ödenebiliyordu. Bizim evde hiçbir fatura atılmaz. Elimizin altında da internet de var hafızasını yitirmemiş insanlar da var çok şükür. isterseniz araştırın 2001 yılında doğalgazın metreküpü ne kadarmış şimdi ne kadar? kış aylarında 1 doğalgaz faturası bir asgari ücrete denk geliyor...
Dahası bugün işe yeni başlayan bir hademe maaşı alım gücü olarak 20 sene önceki bir öğretmenin alım gücü kadar maaş alıyor. Bunarı ben kafadan atmıyorum. hepsini belgeleyebilirim. ...
2002 senesinde yani 20 sene önce 9/1 derecede bir öğretmen ek dersle birlikte 635 lira alıyordu (450 dolar) bu da o günün fiyatlarıyla 380 litre benzin alabiliyordu... bugün ise işe yeni başlamış bir hademe 9.000 lira maaş alıyor (450 dolar) ve bununlla da bugün 420 litre benzin alınabiliyor... bir öğretmen ise yaklaşık olarak 11bin lira civarı kazanıyor ve bununla da 500 litre benzin almak mümkün... bizim babalarımız yani bir önceki neslin öğretmenleri şimdikinden çok da düşük alım güçleri olmasına karşın sorumluluk almış ve bizi dünyaya getirmiş... şimdikiler ise bildiğiniz sorumluluktan kaçma modunda
20 sene önce maaşıyla toplam - +1 yıl
@kabalak2001 bak güzel kardeşim iyi yazmışsın bunun hakkında bir bilgim yok fakat insanlar acı çeksin diye getirmiyor dünyaya çocukları bu devirde o hâle geldik üstelik 4,5 sene önce ekonomimiz gerçekten fazlasıyla iyiydi sen de bunu araştır herkes gidişattan korkuyor çocuk garanti işidir ya bakabileceğinden eminsindir ya da değilsindir yapmazsın istiyorumla bile olmaz bırak istemiyorum diyeni ben de örneğin tüm dünyayı yıkmaktan korkmam sıfır şaka ama çocuk yapmaktan korkarım sorumluluk ile alakası yok
- +1 yıl
@MehmetAliAltun
Yahu hayatta hiçbir şey kolay değildir... Babam doğduğunda 2 göz odada oturuyormuş dedemler kendi anne babalarıyla beraber.. evlerinde su bile yokmuş bir çocuk sahibi olmak için öncesinde mal mülk sahibi olmaya, zengin olmaya gerek yok. Yeni nesiller olarak biz bugğn hiç canımız üzülmesin hiç sıkıntı çekmeyelim istiyoruz. Öyle bir dünya yok dünya nüfusunun %80'i fakir zaten... tamam bunlar 5 tane öocuk yaomasın ama 1 çocuk için de mali durumu hele bir düzeltelim filan demeye kalkarlarsa insan neslinin kökü kurur... bu arkadaş istiyor ki hem bir kadınla birlikte yaşayım her gece yatağımda bir kadın olsun ama onun çocuk isteğini bugün sorumluluk alamam pahalılık var diyerek belirsiz bir tarihe erteleyeyim canımı sıkıntıya sokmayayım... ben de diyorum ki aile kurma isteği sende bu sorumluluğu alıp sıkıntılara göğüs germe motivasyonu yaratmıyorsa neden evlendin? - +1 yıl
@cabukisimler zihniyetin iğrenç bir demediğin bu kalmıştı çocuk istemiyor diye başka kadınlarla da yatıyor oldu. nesil kuruyacakmış insan çokluğundan dünya ne hâle geldi kör müsün? Evlilik sadece çocuk mu tek sıkıntı? çocuk mu gerçekten? iğrenç bir düşünce insan sevdiği kadınla evlenemez değil mi? İki kişi bir yuva kurmuş olmaz? sadece çocuk pompalamak için evlenilir? Sonra da senin gibi ağzıma almak istemediğim kelimenin israfları ortaya çıkar.
+1 yılNiye evlendin o zaman baştan konuşacaksın böyle şeyleri. Anne olmak istiyor en doğal hakkı istemiyorsan sevgili gibi takılsaydınız niye evlendin
10 Yorumla
+1 yılValla kanki bu pahalılık bitmez sende ömrünün sonuna kadar cocuk yapmıycakdegilsin bu şekilde eşini kendinden uzaklaştırıp sogutursun
10 Yorumlaikna etcen bro. yani evlilk böyle bir şey. ama o kadar da büyütme. sigortan vardır sanırım dogum vs orada yaptırırsın işte.
10 Yorumla
+1 yılsende haklısın cocuğun suçu ne TÜRKİYE de dünyaya gelecek
30 YorumlaHep böyle mi ilerleyecek peki? Pahalılıktan korkuyorsan ilerde daha beteri olacak. Yine de ona hazır olmadığını söyle
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBir bebek hastane çıkış takımı olmuş 800 lira.. bn neyseki doğum sürecini atlatm ama inandigim bişey var. "Ağılda oğlak doğsa derede otu bitermis". Anne baba olmaktan mahrum bırakmayın kendinizi en azından bir tane olsun.
00 Yorumla
+1 yılOnu boşamakla tehdit et. Seni seviyorsa zaten bunu istemez. Sevmiyorsa da çocuk için zaten seni boşamış olur.
00 Yorumla
+1 yılSenin tek başına istemiyorum demenle çözüm olmaz o kadının duyguları var bunlarida düşünmelisin. Sakin o duygusunu görmemezlik yapma
00 Yorumla
+1 yılçocuk yapılmaz aynı şeyi düşünüyoruz. ilişkide romantizm huzur falan kalmaz.
Bu ülke şartlarında hem çocuğa hem size işkence olur.00 YorumlaBence paranız yoksa saçmalık olur. Olan çocuğa da oluyor. Bu şartlarda çocuk falan pek mantıklı değil
00 Yorumlaİşe girsin çalışsın para kazansın biriktirsin öyle yapın parasız çocuk olmaz bu kadar duygusal olmasın mantıklı düşünsün
00 YorumlaÇocuk bereketi ile gelir madem güvenmiyorsun kendine neden evlendin
10 Yorumla
+1 yılEğer baştan demediysen ben çocuk istemiyorum diye eşiniz haklı.
11 Yorumla- +1 yıl
insanların fikirleri değişebilir.
Daha doğru bir zamanda yaparsınız. Zaten pek akıl işi değil. Bu giderek kötüleşen dünyaya bir çocuk getirmek büyük sorumluluk gibi duruyor.
01 Yorumla
Soran+1 yılBende bunu anlatmaya çalışıyorum
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 2,5b cevap paylaştı.
+1 yıl3 gün sonra kendini kapının önünde bulursan hiç şaşırma
00 Yorumla
+1 yılçocuk istemiyorum ne neden evlendin o zaman yazık senle evlenene
00 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılMüslüman misin? Degil mi ona gore fikir belirteyim konuya..
00 Yorumla
+1 yılAile kurmaya değil anne baba olma hazır olunca yapın yoksa üzüyosunuz cocuukları
00 YorumlaYaşın kaç
Eşinin yaşı kaç
Ne kadar süredir evlisin
00 Yorumla
+1 yılsırf bakamam diye cocuk yapmiyorsan kit öldür kendini sende erkek misin süt bebesi!!
00 Yorumla
+1 yıluzun uzun anlat konuş hayat zor kolay değil anlayacaktır
00 Yorumla
+1 yılDua et sen bizim aşiretten değilsin yoksa çoktan 5 çocuğun olurdu missss
07 Yorumla- +1 yıl
Aşiret değil işte sıkıntı o, adam çocuğa bakamam diyor gücü yetmiyorr
- +1 yıl
@insnlardanefretedyrm çocuğa bakamam değil mesele o çocuğa bakma baba olmaya hazır değilim diyor sanki o bebeğe bakacak annesi ikisine de yeter yani ben bile daha evlenmemişim büsürü yeğenim var bebek falan onlara bakıyorum onların okul durumlarına bakıyorum bir çok şeylerini abimlere ablamlara bırakmıyorum yani
- +1 yıl
Bu adam yapar ama tıpası yemiyor
- +1 yıl
Her bebek kısmeti ile gelir
- +1 yıl
Yani durumu çok kötü değilse bakılır yinede bence. ama şimdi siz aşiret çocuğusunuz diye rahatsınız adam belki tek basına kaldıramaz yükü :) sizinde dediğiniz gibi sizinde çocuğunuz olsa bakan olur demekki onda öyle bir imkan yok
- +1 yıl
Bir aşiret çocugunada yalnız çapkınprens hiç yakışmadı ;)
- +1 yıl
@insnlardanefretedyrm nick olarak mı yakışmadı anlamadım ki
+1 yılRızkı veren Allah be kardeşim korkma bukadar. Biryerden gelir
02 Yorumla
+1 yılAynı durumdayım. Gerçi ben maddi durumum iyi olsada istemiyorum. Okadar manasız geliyorki.
00 Yorumla
+1 yılMaddi manevi imkan sağlamadıysanız yapmayın. Çocuk bakmak öyle kolay değil sıkıldık daraldık atatlim gibi bir lüksü yok o yüzden iyi düşünün bir taraf istemezken çocuk yapmak sağlıklı olmaz evliliği de sıkıntıya atabilir
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılbenim eşimde istemiyor herşeye sigaraya şuna buna para buluyorsunuz buna gelince korkuyorsunuz
01 Yorumla
Soran+1 yılbaba olmayı istemediğimi nerden biliyorsunuz
+1 yılEvet hem hayat çok pahalı hem de çocuk olursa kadına istediğin gibi değer veremezsin
Bunu ona söyle00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılMaddi durumunuz kotuyse bencede cocuk yapmayın bencil olmayın
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılSorumluluk Alamayan biri ile evlenmekle zaten en büyük hatayı yapmış
12 Yorumla- +1 yıl
bir insan yetiştirmek çok kolay gibi konuşmayın lütfen olay sadece yemeğini verip altını temizlemekten ibaret değil
Cevap sahibi+1 yıl@minifilozof bunu bana mı öğretiyorsun? Bekara karı boşamak kolay tabi. 10 yaşında çocuğum var benim. Neyin ne olduğunu senden iyi biliyorum canım..
Gizli Üye(25-29)+1 yılyaş aralığınız 18-24 daha sen çocuksun haklısın
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılçocuk isteyen kadın eşinden sıkılmış kadındır
03 Yorumla- +1 yıl
Genellemeler...
Cevap sahibi+1 yılYalan mi
- +1 yıl
Her kadını tanımış ve araştırmış bir uzman olarak elbette yalan söylemiyorsun
Gizli Üye(36-45)+1 yılÇocuk ortak karar ve sorumululuk. Anlayış gösterecektir.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılGenc yaşındaysanız bekleyin. yas ilerledikçe zorlaşır. Sonra doktorlara gidersiniz.
00 Yorumla- Devamını Gör (85)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer