Hayatım boyunca en büyük hayalim anne olmaktı.. seveceğim biriyle olmadıktan sonra sevmediğim kimseyle evlenmek istemedim fakat yıllar su gibi aktı yaş 32 dayandı..35 sonra hamilelik ve doğum riskli oluyor, dolayısiyla hem anne hem bebek sağlıkli olmayabiliyor.. kuzenim 37 yaşında evlendi iki ay önce bir erkek çocuğu oldu ve çocuğu dovn sendromlu, doktor anne yaşı büyük olduğundan kaynaklı demiş.. bende korkuyorum artık sağlıkli çocuk doğurmak ya da dogurmamak korkuyor beni ve bu saaten sonra evlenmek mantıksız mi olur?
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılDown sendromu genetik bir hastalıktır. Bizim gibi çağ öncesi olmayan medeni, gelişmiş ülkelerde insanlar daha evlenmeden henüz sevgiliyken ama evlilik kararı aldıklarında gen laboratuvarlarına gidip genlerine baktırıp hangi genetik hastalıklara sahip olduklarını, doğacak çocuklarında yüzde kaç oranında hangi genetik hastalıklar çıkabileceğini öğrenebiliyorlar. Hepimizin genlerinde birçok genetik hastalığın genleri var. Ama iki insanın da benzer genetik hastalık genlerine sahip olması o genetik hastalığın doğacak çocukta açığa çıkmasına sebep olabilir ya da o hastalığın genleri sende veya kocanda vardır sana derler ki sizde bu hastalığon görülme riski var hamileliğinizde şunları şunları yapmayın derler. Çünkü bir hastalığın genetik alt yapıda olması her zaman o hastalığın açığa çıkacağını göstermez. Çevresel faktörler de etkilidir. Yine anne karnındayken de bebeğin hasta olup olmayacağını öğrenebiliyorlar. Genetik hastalıkları olup olmayacağını öğreniyorlar. Bunları öğrenip gebeliği çocuk daha doğmadan sonlandırabilirsin. Bizim memlekette halkta şöyle bir anlayış var. Allah vermiş, çocuk canlı ben onu hasta diye otizmli, down sendromlu diye nasıl öldüreyim gibi bir anlayış var. Doğup da bu ülkede acı çekip sürüneceğine doğmaması daha önemli. Çünkü böyle çocuklar özel ilgi isteyen özel eğitim isteyen çocuklar olurlar. Bizim toplum cahilin önde gideni. Kaç tane haber duydum ben çocuk otizmli, down sendromlu diye veliler tarafından istenmediğini, öğretmenlerin uğraşması zor diye istemediğini falan. Yurtdışında bu çocuklara verilen eğitimle her birinin bir yeteneği ortaya çıkarılıyor ve iyi bir hayatları oluyor. Ama Türkiye’deki eğitim sisteminde toplumsal yapıda normal, sağlam çocuk bile kapasitesi baskılanıyor. O yüzden buradan fikir alarak olmaz. Bence siz bir doktora gidin. Gen taraması Türkiye’de yapılıyor mu bir öğrenin. Hem kendinize hem de baba adayına yaptırın. Hamileliğinizde bebeğin otizmli, down sendromlu olup olmayacağını öğrenebilme imkanınız var mı hamileliği sonlandırma hakkınız olacak mı öğrenin. Yine insanın doğum tarihiyle yaşı biyolojik yaşı bir değildir. 30-35 yaş arası her zaman riskli değildir. Anne adayının biyolojik yaşı da önemlidir. Yumurtalıkları, rahmi sağlıklı mı? Baba adayının sperm kalitesi ne durumda? Bebek yapmak sadece anneden kaynaklanmıyor. Bebekte ortaya çıkan hastalık sadece annenin yaşından kaynaklanmaz. Babanın da sperm kalitesi yaşlandıkça bozulur. En sağlıklı spermler erkeklerde 18-25 arasıdır. Ama o yaşlardaki çoğu sperm klozeti veya peçeteyi boylar. Hiçbir erkek o yaşta çocuk sahip olmaya cesaret edemez. Kadınlarda da en sağlıklı üreme, en doğurgan yaş 18-25’tir. O down sendromlu çocuğu olan kadının kocasının sperm kalitesine de bakmak lazım. Sperm yaşına da bakmak lazım. O da yaşlıysa sağlıksız sperm yumurtayı döllediyse bu olay olur. Yine hamileyken sigara kafein yapay gıda stres radyasyon uykusuzluk böyle şeyler olmamalı. Kadınlar bakımlı gezeceğim diye hamileyken ellerine oje sürüyorlar saçlarını boyatıyorlar. Makyaj yapıyorlar. O kimyasallar da bebeğe zarar verir. Anneyi rahatlatsın diye verilen bazı bitki çayları bebeklerde gayliğe bile sebep olabiliyor. O yüzden dikkat etmek lazım.
20 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılEvet 35 ve sonrası için maalesef gebelik riski yarı yarıya artıyor. Fakat yaşın daha 32 ise hala bu riske girmeden anne olma fırsatın var. 35 ve sonrası için anne adayının beden sağlığı da çok önemli eğer kendine bakmiş sağlıklı bir bireyse bu risk daha da az olacaktır ve günümüzde doğum yaşları baya yükseldi buna rağmen sağlıklı bebek oranı oldukça yüksek.
Her gebelik , her yaşta riskler taşır ve sağlıksız gelişen ceninlerin çoğu düşükle sonuçlanır zaten, doğanın zayıf olanı eleme kanunudur bu.
Anne olma şansı menopoz dönemine kadar devam eder.
00 Yorumla
+1 yılGenel bilgilerle kendini kıyaslama. Tıp ilerledi, korkmaya gerek yok.
Anne olmak istiyorsun ve inşallah olursun. Önüne engel koyma, nasibinde engelli çocuk varsa 25 yaşında da o şekilde bir bebeğe sahip olabilirsin.
Ve belki çok sağlıklı bir çocuğun olacak. 🌺
00 Yorumla
+1 yılEvet, yaş aldıkça doğum riskleri, genetik hastalık oranı da artıyor. Ancak eğer hayalin gerçekten anne olmaksa bir çocuk evlatlık edinebilirsin. Böylece bir kişinin de hayatının akışını pozitif yönde değiştirebilirsin.
00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
17
Cevap
43Cevap
Bunu böyle düşünme. 45 yaşına kadar anne olabilirsin sadece 40dab sonra riskli yani gebelik zorluyor 18 yaşındaki kadar rahat edemiyor vücut. Kadınlar regl olduğu sürece yani yumurtladığı sürece anne olabilir. Dünyanın en güzel şeyi annelik asla vazgeçme 🥰
00 YorumlaBu durumun sadece yaş ile alakası olduğunu sanmıyorum. Yediklerimiz, bizi ve bebeğimizi etkileyen en önemli faktörlerden biri. İlaçlı ürünler tüketiyoruz. Organik bir yaşam için de köy yaşamı gerekiyor. Köyde refah içinde yaşamak için dedenin ağa olması gerekir. Aksi halde çocuk doğurmak büyük bir risk taşıyor.
00 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 317 cevap paylaştı. Oncelikle her 35 yasustu olan sorunlu bebek dogurmuyor. Ote yandan ask ariyosun ama yanlis yapiyosun. Cok asik olup evlenenler bile hayal kirikligi yawayaniliyor. Ask insana yanlis kararlar aldirir. Sen icine sinen beg3ndigin ve anlasabilecegini dusundugun insanla evlenmelisin. Hala sansin var bakisini degistir. Yoksa yas ilerledikce asil o zaman yalnizlik icine oturur.
010 Yorumla- +1 yıl
o mantığa göre her 35 yaş da sağlıklı doğurmuyor doktordan daha mı iyi bilcen araştır bütün yerlerde riskleri yazar
- +1 yıl
@xİstilacıTürİnsan sen ne konusuyosun? Ya yorumunuz varsa gidin ayrica yazin baskalarinin yorumlarinin altina karismayin. Ben her her 35 yas saglikli doguruyor mu dedim? Benim ne demek istedigimi anlamamissin daha konusuyosun ukala ukala. 35 yasinda cocugu olan bi insanin anne olmaya hakki yok mu? Elbette genc annelik daha saglikli ama nice gec evlenen ya da cocugu olmayan var anne oluyor ve gayette saglikli cocuklari oluyor. Sirf belki sakat dogar diye cocuk mu yapmasinlar? Bos bos konusuyosun.
- +1 yıl
sana ne yapacağımı sormadım
- +1 yıl
doktordan iyi bilecek değilsin
- +1 yıl
tartışamayacak kadar da eziksin
- +1 yıl
ayrıca risk yüzde 30 oranında artıyor
- +1 yıl
senin dediğin kanser ölümcül hastalık değil demeye benziyor
- +1 yıl
bizde sakat doğuranda var
- +1 yıl
yorum yaptıysan görüşlere açık ol
- +1 yıl
neyse senin gibi biriyle daha fazla muhatap olmıcam
Çevremde herkes genelde geç evlendi hiç böyle bir sorunla karşılaşan olmadı. Ayrıca o sendrom genetik bir durum yaşla alalası yok. Kaldı ki doğru evlenme yaşı 30 sonrasıdır. Bkz. Mesela ben jdjdk fırsatlar oldugu halde evlenmedim. Hayatımın baharında nye evleneyim abi. En doğru yaşlardasn emin ol. Yaş sadece gelenekçiliktir.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBence böyle düşünmemelisiniz herkes kaderini yaşıyor onlar öyle oldu diye sizdede olacak diye bir şey yok kaderinizin nasıl yazıldığını bilemezsiniz önemli olan doğru insan doğru seçim doğru baba adayını bulabilmek 😊 yani allah korusun sağlıksız olsa bile o anne baba olma hissi çok başka ben eşim hamileyken bir şey hissetmiyordum😂😂 ama doğumda öyle çocuğumu görünce çok çok başka bir his tarifi yok😊
00 Yorumla
+1 yılBir tane kotu örnekten genellemeye gitmenize fitil oluyorum yemin ederim. 30 40 yaş arası kadınlar gayet doğurgandır. Ona bakarsan 20 yaşında engelli ya da dovn sendromlu cocuk doğuran binlerce kadin var
10 Yorumla
+1 yılO nasıl bir doktormuş öyle... Benimde tanıdığım bir aile var bir yıl oldu evleneli maşallah on numara çocukları oldu. 35 yaşına kadar bir kadın gayette sağlıklı bir şekilde doğum yapabilir. Asla hayallerinden vazgeçme ama biraz daha acele et
00 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 875 cevap paylaştı. İnsan yaşlanınca bir birine ihtiyaç duyuyor, o yüzden yumurta doldurarak hamile kalır o yüzden hedefi den vazgeçme bizde bir bayan arkadaş emekli olduktan sonra evlendi aramaya devam
00 YorumlaYani o kadar korkmana gerek yok hala çocuk yapabilecek yaştasın bence yaşla çok fazla bir ilgisi yok bazen genetik bir şey. O yüzden evlilikten korkma evlenip çocuk yapabilirsin rahatlıkla
00 Yorumla40 yasinda doguranda var ve sapa saglam geliyor. Nasibinde varsa engelli olur degilse saglam biri. Benim annemde beni 37 yasinda dogurdu boyle kotu dusunmeye gerek yok
01 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 650 cevap paylaştı. iyide herkesin öyle bişi olcak die bi kaide yokki 40ından sonra anne olan kadınlar var. hepsini geçtim karşına kafa dengi biri çıkmadığı sürecede evlenmek zaten mantıksız. sırf evlenmiş olmak için evlenme zaten. acele etme gün gelir olur elbet
00 Yorumla
+1 yılBu sitede bunu ben söyledigimde lincliyor teyzeler ama bunlar gerçek 35e kadar evlenmeyen ablalar ömùr boyu bekar kalıyor. Hanımlar zamanınız kısıtlı.
00 Yorumla
+1 yılDeğişir o, kırklı yaşlarında sağlıklı dpğum yapan kadınlar da oluyor. Sırf bunun için acele edip yanlış kararlar verme.
00 Yorumlahic birseyden korkma hersey olacagina varır bu hayatta cesur olmassan hep yerinde sayarsın kalk diril
00 Yorumla
+1 yılAnnemin teyzesi 42 yaşında evlendi ve doğum yaptı , bebek turp gibi şu an ikinciyi doğuracak 🤣 yani demem oki nasip her şey Allah'ın elinde
00 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 639 cevap paylaştı.
+1 yılseveceğin biri yoksa evlenme tabii ki. ama sırf çocuk riskli diye de evlilik hayatından vazgeçme. evlilik her bedene şart. yoksa sonu haram
00 Yorumla
+1 yılo zaman acele etsen iyi olur ikiz doğumu da artar hem kontrol ettirirsin engeli varsa anlaşılır düşürürsün
07 Yorumla- +1 yıl
bunları bilmek zorundasın
- +1 yıl
herkes
- +1 yıl
yazıyor
rahat ol arkadaşım bir kadın çok rahat 38 yaşına kadar doğum yapar sağlıklı bir şekilde benim eşim 39 yaşında doğum yaptı
06 Yorumla- +1 yıl
masada kalma riski oluyor bilmeden konuşma
- +1 yıl
daha soruyu soran kim onu bilmiyon
- +1 yıl
hem doktordan daha mı iyi bilecen
- +1 yıl
araştır her yerde de riskleri yazıyor
- +1 yıl
@xİstilacıTürİnsan bak ben eczacıyım eşim de iki kez doğum yaptı siztem 35 yaşı bir gün geçsen bile seni riskli gebelik olarak tanımlar ama burada kadının sağlıklı olması süreci uzatır arkadaşım sallamıyorum ben illa 35 geçsinde demiyorum ama geçersede çok fazla abartmasın diyorum sadece
Sırf evlenmek için telaş yapma, pişman olursun sonra. Neden bu yaşa kadar evlenmedin peki?
09 Yorumla
Soran+1 yılAtlatamadigim travmalar var çok haklısınız
Soran+1 yılDediğiniz gibi kolay olmuyor. herseyin bilincindeyim farkındayım ama gel gör ki insan kırıldığıni uğradığı hayal kırıklığına kırıklığını psikologların pışpışlamasiyla öyle kolay atlatamiyor.
- +1 yıl
Tabi ne yaşadığınızı bilemem, öyle şeyler vardır ki artık o olumsuz durumdan garip zevk almaya başlıyor insan. Bu da tâbi atlatmayı imkansız kılıyor. Takıntılı insanlar da mevcut sorunun üzerine düşünerek onu demir perdelerle daha da güçlendiriyor. Zihniniz en büyük çare aslında. Sadece korkuların balon olduğunun farkında olarak başlayın ve gerisini gelecektir mutlaka.
+1 yılÇocuk yapmak için mi evleniyorsunuz siz?
Evliliğin anlamı bu mudur?01 Yorumla
Soran+1 yılSoruyu iyice okudunuz mu? farkindaysaniz sevmedigim biriyle olmadığı için evlenmek istemedim yazmışım.. elbette ki sadece çocuk yapmak için evlenilmez ama her evlilikte hiç olmazsa bir çocuk olmalı yani bunu evlendiğim kişide kabul etmez illaki birgün o duyguyu her erkek ve kadın yaşamak ister
+1 yılBiraz içini ferah tut bulursun ne olursa olsun aceleye getirme
04 Yorumla
Soran+1 yılBu yaşta birinden bu kadar olgun yorum beklemezdim.. iyi moral oldu teşekkür ederim kardeşim!
- +1 yıl
Ben teşekkür ederim olgunluk bir tek yaşla kazanılsa keşke. Mutluluğunuza duacıyım hanımefendi
Soran+1 yılteşekkür ederim 🙏
Hep mutlu olun iyi geceler..- +1 yıl
İyi geceler 💛
+1 yılDüşüncelerinde haklısın bence. Bazı şeyleri ön görmek güzel bir şey. Ya zaten gidiyim evleneyim diye evleneceksen hiç evlenme daha iyi. Her yer boşanmış ya da çatırdayan evlilik dolu.
00 Yorumla
+1 yılNe alaka evlenirsin korunursun. Evlendin diye illa çocuk yapman gerekmiyorku
00 Yorumlabebeğimm bu yanliş bilgi yas ilerledikce risk var ama 37 cok gec bir yaş degil sen bilirsin ama canm
00 Yorumla
+1 yılEvliliği çocuk yapmak olarak görüyorsan evlenme mantıklı değil.
00 Yorumla
+1 yılÇocuk olmasa da olur. Kedi evlat edinirsiniz siz de. 🙂
00 Yorumla
+1 yılEvlenme bence bu hayat artık bi işe yaramaz. Bende evlenmeyi düşünmüyorum hayallerimi mahvettiler.
00 YorumlaSperm bankasından sperm alarak üreyebilirsin, bunun için evlenmen gerekmiyor yavrum
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBenim kardeşim olduğunda annem 38 yasinda idi. Gayet sağlıklı. Sen dua et gerisi Allah'a kalmış
10 Yorumla
+1 yılInsanlar her zaman karışık duygular yaşayabilir. Sadece duyguların karışık
00 Yorumla
+1 yılDüzgün biri illaki bulursun. Umarım hayallerine kavusrsun canım
00 Yorumla
+1 yılDown sendromunun yaşla ne alakası var genetik bir hastalik
06 Yorumla
Soran+1 yılNe anne nede baba tarafında yokmuş.. doktor annenin yaşının büyük olmasından kaynaklı demiş.. bende eskiden genetik sanırdım ama şimdi Googleden açıp baktığımda maalesef ki yaş ilede alakası varmış..
- +1 yıl
İlk defa duyuyorum çevremde geç yaşta anne olan kişilerde var bir kaç kişi ama hiç görmedim öyle birsey
Soran+1 yılBuda nasıp tabi herkes sağlıksız çocuk doğuracak diye bir şey yok.. umarım Allah evladın hayırlısı ve sağlıklı olanını versin
- +1 yıl
Amin sizede inşaallah gönlünüze göre sağlıklı hayrlisini versin
Soran+1 yılAmin inşallah
- +1 yıl
👍
Çocuk için kendi hayatini veya çocuğun hayatını karartacak şeyler yapma yani kötü bir eşe düşüp hayatın boyunca pişman olma hayırlısı olsun nasip degilmis de bekarlığı kabul et benim yaptığım gibi
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBebek olmuyor diye neden evlenmeyeceksin onu anlamadım
00 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 304 cevap paylaştı.
+1 yılvalla benim babannem 54 yaşında 9zunca bebeyi doğurmuş D: bişi olmaz
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılAsla mantıksız diye düşünme ve evlen. Senden 3 yaş küçüğüm eğer uygun görürsen seninle ciddi anlamda tanışmak istiyorum
05 Yorumla
Soran+1 yılteşekkür ederim ya ben kendi çevrem den evlilik yapamıyorum ki kaldı KS gibi bir yerde zor
Cevap sahibi+1 yılZoru başarmalısın
Cevap sahibi+1 yılZoru kolaya çevirecek olanda sensin
Soran+1 yılYüzünü görmediğiniz tanımadiginiz birine nasıl boyle bir teklifte bulunursunuz doğrusu merak ettim?
Cevap sahibi+1 yılBenim için kalp önemlidir dış görünüşünüzün pek önemi yoktur
+1 yılHayır canım ne alakası var. Bir tanıdık vardı 55 yaşında çocuğu oldu
00 Yorumlageçme tekonoloji ileri İnsşallah mutlu son olur
00 Yorumla
+1 yılBenim tanıdığım biri var 40 yaşında evlendi çoçuğu gayet saglıklı doğdu
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılHalâ genç bir kadınsın, neden geç olsun ki öyle değil mi? Eğer istersen birazda olsa konuşabiliriz
02 Yorumla
Soran+1 yılNeyi konuşacaz
Cevap sahibi+1 yılBirçok şeyden konuşabiliriz. Gizlilikten çıkarsam yazar mısın
Gizli Üye(30-35)+1 yılNe alaka herkes 40 yasinda anne oluyor nerdeyse
040 Yorumla
Soran+1 yılOnlarda cidden sorun çıkmıyor mu acaba gerçekten hep merak etmisimdir ama sanırım ilk hamilelik için ileri yaş sıkıntı.. o dediğiniz 40 yaşında anne olanların 3 ya da 4 çocuğu oluyor
Cevap sahibi+1 yılIlkimi alanlarda cok. Sen evkenmeye bak. Ama evliliktende tat alamican ki pat diye cocuk yapcan
Soran+1 yılAllah bilir orasını evlenirsem pat diye yaparım herhalde çocukla beraber daha tat alınır 😂
Cevap sahibi+1 yılCinsel. hayatin olmicak ama o zamanda
Soran+1 yılÖyle hemen karnım burnuma gelmicek ki üç beş ay yaşar öyle yapariz çocuğu
Cevap sahibi+1 yılYeter mi o sure.. az ddgil mi.. yilllarin birikmisligi yok mu sendde
Soran+1 yılBen cinsellikte ten çok duygusallığa önem veririm.. yani insan hergun e yapsa bıkar cinsellikten herhalde tabiki sevişmenin yerini cinsellik tutmaz benim icin sevdiğim adam yanımda olsun ona sarılmak öpmek bile herşeye bedel olur diye düşünüyorum.
Cevap sahibi+1 yılTamam evette cinsellik seviserek olur zaten. Belkide cok istekli degilsindir
Soran+1 yılÇocuk sevişmenin nesine engel olabilir ki?
Cevap sahibi+1 yılHamile kalcaksin o ayri.. sonra coxuk olunca bir sure olmicak.. sonra cocukla ilgilencegin icin yapmayacaksin vs vs
Soran+1 yılAman seninde takıldığın şeylere bak ya bu çocuk hiçmi uyumicak 😂
Cevap sahibi+1 yılIstekli olan birine sorun yok. Bahane edersen sebep cok. Ozelden yazarmisin?
Soran+1 yılMaalesef özelden yazamam
Cevap sahibi+1 yılCocuk. mu yapicaz sandin neye korktun 🤪
Cevap sahibi+1 yılYazarmisin 🙈
Cevap sahibi+1 yılOn yuz bin milyon baloncuk kadar merak ettim seni.
Cevap sahibi+1 yılSeni ikna etmenin bir yolu yok mu.
Cevap sahibi+1 yılInsaf etmicek misin?
Cevap sahibi+1 yılGidiyim mi?
Cevap sahibi+1 yılOlu taklidi yapmana gerek yok tamam. Cok inatcisin.
Soran+1 yılÖlü taklidi yapmıyorum ama gidebilirsin 😂
Cevap sahibi+1 yılMikroppsun yaaa
Soran+1 yılGüzel konuş mikrop nedir
Cevap sahibi+1 yılbulastin bana simdi aklima girdin konusamadim ya.. oyle bisey
Soran+1 yılÖzelde aklında özel sohbet etmek var çünkü o yüzden özelde kimseyle konuşmuyorum
Cevap sahibi+1 yılAslinda seni tanimak var. Seni merak ettim.
Soran+1 yılNerelisin
Cevap sahibi+1 yılSinavi gevmem icin nereli olmam lazim bilemedim 🙃
Soran+1 yılBende sen Ankaralisin
Cevap sahibi+1 yılDegilim. Bilemedin.. Ankara mi olmali
Soran+1 yılRize?
Cevap sahibi+1 yılSinav bitmedi mi hala
Soran+1 yılNereli olduğunu bilmeden özele gelmem
Cevap sahibi+1 yılKaldi 79 hadi bakalim.. hepsini denicen mi. Burada sana yuryen hekesin memelektini saycan anlasilan degillll
Soran+1 yılCik gizliden
Cevap sahibi+1 yılLe le baybut lele bayburt senden baka nem kaldi
Soran+1 yılİyi geceler
Cevap sahibi+1 yılCiktimmm
Cevap sahibi+1 yılSinir yapmasan
Cevap sahibi+1 yılEvet yazcakmisin
+1 yıl35 e kadar yolu var derim
00 YorumlaMantıksız olan bır durum yok
00 Yorumla
+1 yılbence de evlenme, boşuna huzurun kaçar
00 Yorumla
+1 yılHiç evlenmedin bulamadın mi kafana göre birini
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılDaha gençsin. Bir tanıdığım 38 yaşında hamile kaldı nasip kısmet hiç öyle düşünme bacım
00 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılHadi evlendin say, çocuk sakın doğurma. Evlilikte çocukta💩 çok zor
00 YorumlaHayır bu işler nasip işi
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılDaha fazla geçmeden evlen o zaman
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılEvlen evlen tek basina hayat yasanmaz askim
00 Yorumla
+1 yılVazgeçme
00 Yorumla
+1 yılyaşın kaç
00 Yorumla
+1 yılHerkesin biyolojik durumu aynı olamaz
00 Yorumla
+1 yılKorkma evlen
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılİnş istediğin gibi biri olurda anne olursun
010 Yorumla
Soran+1 yılAminnnnnnnn 🙏
Cevap sahibi+1 yılNerde çalışıyorsun
Soran+1 yılÇalışmıyorum
Cevap sahibi+1 yılHmm nerelisin
Soran+1 yılDoğuluyum
Cevap sahibi+1 yılNeresinden 🤔😂
Soran+1 yılAğrı
Cevap sahibi+1 yılHmmm gittim iki kere bende güney doğu
Soran+1 yılGüneydoğunun neresi?
Cevap sahibi+1 yılAdıyaman
Gizli Üye(30-35)+1 yılVazgec zor zaten
00 YorumlaKader.
00 YorumlaVazgeç
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılVazgeçme
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılBaba adayıyım 😜🙈
00 Yorumla
Devamını Gör(45)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Çocuk & Ebeveyn > Sorular > Yaş ilerledikçe gebelik riski artıyor, evlenmekten vazgeçmeli miyim?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Kadın Emeği
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer