Öncelikle hepinize selamlar. Lütfen aşağılayıcı, hakaret içeren ve alay içeren yorumlar yapmayınız. Ben 2 yıllık evliyim. Çocukları bebekleri bende eşimde çok seviyoruz. Artık çocuk sahibi olmak istiyoruz ama bir türlü benim yüzümden bu yolda bir adım atamıyoruz. Ben hamilelik sürecinden, doğumdan vs. çok korkuyorum. Bizden sonra evlenenler şu an yarısı hamile ve çocuk sahibi. Kafamda düşünüyorum düşünüyorum ama gerçekten işin içinden çıkamıyorum. Cesaret edemiyorum. Artık etraftakilerde sormaya başladı çocuğunuz olmuyor mu falan diye. Bi yandan bu duruma çok üzülüyorum. Her ay "tamam artık bu ay deneyeceğiz" diyip vazgeçiyorum erteliyorum. Ben bişeylerden korkuyorum sanırım. Bilinmeyenden korkuyorum daha önce tatmadığım bişey olduğu için korkuyorum. Şimdi bir çoğunuz dicek ki bi uzmandan destek al ama o iş öyle kolay değil işte. Ya cidden benim gibi olan var mıdır? Lütfen bana bi akıl fikir verin bu çıkmazın içinde sürüklenip gidiyorum
+1 yılMerhaba.
Öncelikle şunları söylemek isterim : Her ne olursa olsun bu şekilde düşünmeniz bu soruyu sormanız bile sizin cesaret sahibi, biri olduğunuzun göstergesidir evlilik bir bahçeyse çocuk o bahçeyi süsleyen en güzel çiçektir korkularınızın endişenizin olması gayet normal günümüz şartlarında, ama siz kendinize olan inancı güveni kaybetmedikten sonra kolaylıkla bunun üstesinden gelebilirsiniz ümitsizliğe kapılmayın karamsar olmayın, canınızdan kanınızdan bir parçanın olması sizi içsel olarak daha huzurlu kılar ve güç verir size varlığı ile o zaman anlarsınız ki candan öte bir can varmış onun da adı evlatmış, kesinlikle geri adım atmayın çünkü bizler ileride ne olacağını bilmiyoruz belki bu sayede başka güzelliklerin kapısı açılacak sizden daha değerli daha kıymetli kimsenin olmadığını bilin, evlilik tek bir bedende iki can olmaktır bunun bilinciyle hareket etmek şart zaten yol arkadaşınız da size destek olacaktır bu süreci rahatlıkla geçireceksiniz, şunu düşünün minicik parmaklarıyla ellerinize dokunacak arada bir yaramazlık yapacak az büyüdüğü an varlığı ile hayatınıza anlam katacak ses tonuyla mutluluk saçacak etrafınıza, şimdi şu an şu saniye geçmişe bir sünger çekerek sil baştan yaparak yepyeni bir başlangıç yapın.
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılHazır değilsin belli ki. şu an istemiyorsan zorlama ve eğer eşinin gerçekten seninle birlikte olacağını, bütün sorumluluğu ve işleri sana yıkmayacağından eminsen düşün. "Ben bu hayatı istediğim gibi yaşadım ya, yapmak istediğim bir şey kalmadı. Hayallerimi gerçekleştirdim. Şimdi çocuğa hazır olduğumu düşünüyorum. Artık tüm odağımı bir çocuğa verebilirim" diyene kadar beklemelisin. Bedensel, zihinsel, maddi-manevi olarak hazır olmalısınız. Ayrıca hiç hazır da hissetmeyebilir, istemeyebilirsin. Herkes çocuk sahibi olacak diye bir şey de yok...
00 Yorumla
+1 yılBilinmeyenden korkmak evet bu sadece hamilelik olarak değil farklı konularda da birçok insanda olan bir durum. Lakin denemeden bilemezsin. Belki çok iyidir. Hadi len yenmez o yahu dediğim yemek var bi kere denedim şimdi yiyorum. Evet alakası yok yemeği tğkğrğrsğn ama hamilelik öyle değil diceksin. Haklısın öyle değil fakat dediğim gibi denemeden bunu da bilemezsin. Ayrıca şimdi olan bu korkuların hamile kaldıktan sonra hormonal değişimlerşn sonunda belki ortadan kalkacaktır. Eğer ki istiyorsanız deneyin çalışmalar başlayın
00 Yorumla
Bende çocuk sahibi olmak istiyorum ilerde ama benimde içimde korku var tâbi. Şöyle düşün bu acıların sonunda beşini sallayıp uyuttuğun , elinden tutup parka götürdüğün , onunla vakit geçirdiğin , ilk anne demesini duyduğun ve bir çok güzel ana şahitlik ettiğin zamanlara kavuşmuş oluyorsun. Annelik gerçekten üç beş cümleye sığacak bir kavram değil. Bu sebeple hamilelik sürecinde her yaşadığın zorlukta bebeğine giydirecegin kıyafetlere alacağın oyuncaklara bakabilirsin böyle üstesinden daha kolay gelirsin. Rabbim tez zamanda nasip etsin size.
03 Yorumla
Soran+1 yılAmiin inşallah 🤲🏻 Rabbim isteyen herkese nasip etsin inşallah 🥰
Soran+1 yılAllah razı olsun çok teşekkür ederim bu arada 🥰
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
39Cevap
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 7,4b cevap paylaştı.
+1 yılSelam gadası 🙃
Şu an senin durumun hiç iyi görünmüyor. Benim tavsiyem çocuklarla daha fazla vakit geçirmek senin kararını olumlu yönde etkiler. Ben inanıyorum ki seninde içinde çocuklara karşı sevgi fazlasıyla var00 Yorumla - Çocuk & Ebeveyn konusunda 12b cevap paylaştı.
u +1 yılGerçekten istersen başarabilirsin
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBende senin gibi korkuyodum ama hiç beklemediğim bi anda anne olacağımı öğrendim. Kalbinin sesini duyduğum zaman anladım evet anne olucam ben dedim. O günden sonra herşeyin en iyisini sadece o minik kalp için istedim. Bu şekilde 8 ay geçti hiç beklemediğim bi anda doğumum başlamış hatta yolun yarısını geçeli çok olmuş hastaneye gittiğimde.😊
Kişiden kişiye değişir ama ben ağrısız şekilde yaptım dogumumu normal yolla. Ve inan gerçekten kucağına alana kadar her şey sonrası bi şekilde geliyo çünkü bunu içgüdüsel olarak bile yapıyorsun. Şimdi 8 ay oldu doğum yapalı.
Düşünüyorum da bi o kadar hızlı geçti bu süre bi o kadar da yavaş. Ama hiç pişman olmadım hep iyi ki dedim.
Zorluğu yok mu evet var tabi ki ama ilerde elini tutacak el olacak ve bu çok güzel bişey. Sen de çok güzel bi anne olcaksin eminim ki 🥰
10 YorumlaPsikolojik anlamda hazır hissetmiyorsun, bu yüzden adım atmıyorsun ki en iyisini yapıyorsun. Tam anlamda anneliğe hazır hissetmeden buna girişmemelisin. Ve neden uzmandan yardım almaktan çekiniyorsun ki, düşündüğünden iyi gelecek bir uzmandan terapi almak. Uzman gibi kimse yardım edemez sana emin ol, kolay kolay kendi kendine yikamazsin bazı düşünce kalıplarını.
10 Yorumla
+1 yılErtelemeyin cocik isini
Yas ilerledikce sorunlar cogaliyor,
Bir an once konusun ve sorunu halledin.
Sorun cikarda erkenden onlem alma vaktiniz olur.
Dedigim gibi yas ilerledikce cocuk olma sansi azaliyor ve bu guzelligi elinizden kacirmayin.00 Yorumla
+1 yılKorkman normal bence bende özgürlüğüm kısıtlanacağı için endişe ediyordum 2 çocuğum var hemde aralarında 2 yaş 9 ay var doğum insanın doğasında olan bir durum buna göre yaradılmışız ve günümüze bakarsak bunun çeşitli kolaylık sağlanacak yönleri var maddi imkan doğrultusunda tabi çok kolay bir durumda değil ama inanın insan o sesi duyduktan sonra herşeyi unutuyor yapamam dediği herşeyi yapıyor önemli olan sizin hazır hissetmeniz bebeğe sorumluluğa doğumu gözümüzde çok büyütüyoruz aslında olay ordan sonra başlıyor 😅 ebeveyn olmak bir çocuğun sorumluluğunun üstünde olması ve bir ömür sürecek bir sorumluluk olması aslında daha dikkat edilmesi gerekn bir nokta bende hep acaba nasıl doğacak öyle mi olacak böyle mi olacak benden iyi anne olur mu nasıl bakarım vs bir sürü soru vardı doğduktan sonra geçti her şey
00 Yorumla
+1 yılZor bir süreçten geçiyorsun ama korkarak bir sonuca varılmaz bütün o korkun hayırlısıyla bebeğini kucağına aldığın zaman geçer daha yaşamadığım için bilmiyorum ama çocuk sahibi olmak mükemmel bir his olmalı korkularından dolayı bu histen kendini mahrum bırakma
10 Yorumlaanne olmaya kesinlikle hazır değilsin, hayatının kısıtlanacağını, artık eskisi gibi olmayacağını biliyorsun ve bu seni deli gibi korkutuyor tıpkı bu kadın gibi.
https://twitter.com/yucelceylancom/status/1567978045717336066?s=20&t=DzeWr3ripKmLKSnGfMfAhA
00 Yorumla
+1 yılPsikolojik destek almanı oneririm. Ayrıca komik bir soruda sormadin bunu yasayan ve yasama potansiyeline sahip nice kadin var.
Allah bir cocuk verecekse hayirlisini versin. Bagcilarda yasanan o malum olay uzerine diyorumki o cibiliyetini s*ktiğim gibi verecekse hic vermesin. kufur ettim ozur dilerim00 Yorumla
+1 yılÖnceliklerini sorgulamalısın.. Neden çocuk sahibi olmak istemediğini bulmalısın.. gerçekten korku mu? Korkuysa sebebi nedir.. Mesela özgür olamayacaksın bugün kü kadar rahat olamayacaksın.. sorumluluğun artacak.. ya da başka bir sürü etken.. önce bunları belirlemek gerek.. sonra balık kılçığına yatırmalısın bu olayı.. Bir tarafta eksiler, bir tarafta artılar.. hangisi fazlaysa ona göre yönlendirmen gerekir kendini..
00 Yorumla
+1 yılMerhabalar...
Tereddütlerini ve korkularınızı iyi anlıyorum... Ancak asıl cesaretinizi kıran şeyin çocuk konusunda ki sorumluluk olabilirdi mesela. Çünkü hamilelik süreci ve doğum olayını bir biçimde aşabilirsiniz. Burada eşiniz size yeterli güveni sağlıyorsa bence adım atabilirsiniz.
Eğer gerçekten de bunu istiyorsanız hiç vakit kaybetmeyin. Yola çıkmadan kesin yanıtları alamazsınız : )
Mutluluklar dilerim.
cut.
00 Yorumla
+1 yılSonuç olarak herkes ilk yaptığında korkar.
Bunu yaşayan ilk siz değilsiniz ki.
Neden bu kadar şaşırıyorsunuz ya da çözulmez gibi davranıyorsunuz onu anlayamadim.
Ama adam gerçekten seviyormuş.00 Yorumla
+1 yılMerhaba, seni korkutan şey nedir tam olarak, onu bilmeli ve onun üzerine konuşmalıyız, endiselerin neler, gebelim sürecimi, yoksa dogum zamanımı, ya da onun gelecek kaygısı mı?
02 Yorumla
Soran+1 yılGelecek kaygısına dair hiçbir korkum yok. Benim korkum gebelik sürecimin sağlıklı olup olmayacağı, doğum anında beni ve bebeğimi nelerin bekleyeceği. Acılar ve ölüm. Bilmiyorum aklıma sürekli böyle şeyler geliyor ve korkuyorum
- +1 yıl
Ölümü, sağlığı ve gaybi biz bilemeyiz, ve bunları düşünüpte bhna göre yön veremeyiz hayatımıza, dünyada her gün yuzbinlerce kadın hamile kalıyor ve yune yuzbinlercesi doğum yapıyor,, eskiden olsa yine bir nebze derdim, ancak şimdi gebeliğin daha ilk gününden doğum anına kadar, teknolojinin bütün imkanlarını kullanarak gebeliğin senin ve bebeğin için sağlıklı ve problemsiz geçmesi adına her şey yapılıyor. Kendinize bu kötülüğü yapmamalisiniz, çocuk dünyanın en güzel varlığı, kendinizi bundan mahrum birakmamalisiniz
+1 yılSen den anne vs Olmaz Hiç düşünmeden bunu kabul et Kocana söyle. Altı üstü Bir çocuk doğurmamak için Kırk takla atan Kadın dan bi cacık olmaz
06 Yorumla
Soran+1 yılBu yazdığınız şey çok kırıcı. Ben bir bayanım. Ve bu durumu yaşayan bilmediğimiz birçok bayan vardır. Ben çocuk sahibi olmayı çok istiyorum. Herkesin türlü türlü korkuları vardır. şu an bu durumu ertelemiş olabilirim ama bu, sürekli erteleyeceğim anlamına gelmiyor. Elbette ki bi çözüm bulacağım. Ben burdaki insanlara bir fikir danıştım belki bana cesaret olur moral olur diye. Ama siz gelip burada bi bayana aşağılayıcı şekilde konuştunuz. Allah'ın izniyle ben öyle de iyi bir anne olurum ki.. İnsanların ne yaşadığını bilip bilmeden kalp kırmayın. Sizin gibi düşünen adamlardan bi cacık olmaz asıl. Allah sizi ıslah etsin. Hakkımı helal etmiyorum kalbimi kırdığınız için.
- +1 yıl
Ettiğin beddua dönüp dolaşıp seni bulacak. Senin psikolojik sorunların var, heves ediyorsun,
Soran+1 yılBen beddua etmedim, hakkımı helal etmiyorum dedim o yüzden içim rahat çok şükür. Kalp kırmanın ne kadar günah bişey olduğunu bilseydin şu an daha fazla ileri gitmek yerine dururdun.
Soran+1 yıl"Allah ıslah etsin" demek bir beddua değil. Allah size akıl fikir versin demek oluyor bu. Bilmiyorsanız bi araştırın.
- +1 yıl
O halde Allah şu an seni ıslah ediyor. İlk doğum da düşük oranı çok yüksek çoğu kadın ilk sefer de bu psikolojik tranvaya dayanmak ta güçlük çeker
- +1 yıl
Cahil insanlar Tanrı kavramı kendi menfaatleri için kulandığı için insanların Tanrısı olmaz.
Tanrı bilinmiyen bir olgu bu yüzden ıslah etme ve diğer insani yetenek ve beceriler den uzakdır. Evrensel bir terim
+1 yılYa ben ablamı gördüm hamileyken korktum yani fakat o benim mallıktı eğer asamayacagin bir şey olsaydı Allah vermezdi dağa göre kar demiş büyüklerimiz rahat ol çok kasma
00 YorumlaTakıntılarin var, kafanda olumsuz senaryolar kuruyorsun ve buna kendini inandırıyorsun. Acı olsa bile bu acıyı ilk kez sen çekmiyorsun. Bunu düşün. En fazla ne olabilir.
00 Yorumla
+1 yılAdım derken? Adıma gerek yok yatak yeter. Gerçi bu sosyolojik ve psikolojik buhranlı günlerde bence de herkes 2 kere düşünmeli.
00 Yorumlasenin gibi olan var mı bilmiyorum ama çocuk sahip olunduğunda sana yük olduğunu düşünmediğin tek varlık olacak..
00 Yorumla
+1 yıl3.5 yıllık evliyim. Ben de benzeri olarak çocukları sevsem de baba olmaktan çok çekinirim. Hatta kesinlikle istemiyorum. Eşim istiyor illaki olacak ama durabildiğim kadar uzak duruyorum
00 Yorumla
+1 yılÇocuk sahibi olmaktan mı korkuyosun olamamaktan mı korkuyosun aşağılayıcı bir söz kimse söyleyemez kocanda sende istiyorsan sıkıntı Sende niye
00 YorumlaCesaret edemiyorsan yapma kendine güvenmeyen çocuk yapmasın sonra sonu belli oluyor
10 YorumlaKorkman normal büyük sorumluluk çünkü
Ama kafanda spesifik bir korku sebebi yoksa yapın gitsin00 Yorumla
+1 yılZaten beraber oluyorsunuz. Sadece içine boşalacak o kadar. Gerisi zaten gelir.
00 Yorumla
+1 yılZor bi durum sorumluluğu çok bence içten içe o sorumluluğu almaya zorlanıyorsun
01 Yorumla- +1 yıl
Sonuçta bu iş sadece istemeyle olcak bir şey değil çok büyü bir şey bu bütün haytınız değişicek
+1 yılPsikolojik olarak hazır değilsin demek ki bu zaman alabilir çok normal
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBunu hamilelik sürecinde aşabilirsin ancak yani o korku asla gitmiyor bir şekilde kendini ikna edip denemelisin doğduktan sonra zaten alışacaksın ama bu fikre hazır olmak gibi bir şey pek olmuyor
00 YorumlaKnk hamile olan veya yeni doğurmuş arkadaşınla bir konuş
00 YorumlaBence Gözünü Karartıp Oluyorsa Hemen Yapmalısın Biz 2. Çocuğu Düşündüğümüzde 2 Yıl Tedavi Gördük Düşün 2. Çocukta Bile Başa Gelebiliyor Birde Bi Yaştan Sonra Gerçekten Kafa Kaldırmıyor Çocuk Sesini her şey Gençlikte Inanki
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBende senin gibi korkuyorum destek aldım şuanda hamileyim 7 aylık
01 Yorumla
Soran+1 yılMaşallah Allah sağ salim kucağınıza almayı nasip etsin. Rabbim bana ve tüm isteyenlere de nasip etsin inşallah 🤲🏻
Gizli Üye(45 üstü)+1 yıltatmadığım bişey olduğu için korkuyorum, derken, vajinismus falan mı var?
02 Yorumla
Soran+1 yılVajinismus yok gayet ilişkiye girebiliyorum. Benim korkum hamilelik süreci ve doğum falan
Cevap sahibi+1 yılBu şekilde bilmediği şeylerden kaygı duyan bir arkadaşım vardı. Psikologlara aylarca gitti bir sonuç alamadı. Mavişehirde bir hipnoterapist doktora gitmiş, 3 seansta hem ne olduğunu buldu hem de çözdü. Genelde çocuklukla ilgili bir şeyler oluyormuş. Hipnoterapist doktorlar çok revaçta, ben de sigara için gideceğim, biraz para biriktiriyorum.
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 3,1b cevap paylaştı.
+1 yılEşinin yanına git mesela😂
01 Yorumla- +1 yıl
😂😂
Çocuk yaptıktan sonra neden daha önceden yapmadım diceksin unutma bunu
00 Yorumla
+1 yılEşinle ilişki yaşıyorsan korunuyorsan kaza olmuş gibi korunmadan deneseniz olmuyor mu
01 Yorumla- +1 yıl
Denemeden vazgeciyorsan kendini zorlamalisin
bende senin gibiyim senin gibi tanıdığım da var kendisi arkadaşım gidip evlatlık aldılar şu an aşırı mutlular bende evlatlık alacağım
00 Yorumla
+1 yılBu oldukça normal çocuk çok büyük bir sorumluluk çok zor annelik korkman doğal zamana bırak zaten hemen olacak diye bisey yok
00 YorumlaBaşlangıcı yapın süreç zamanı geldikçe su akat yatağını bulur. Bir tavsiye vereceğim özelden yaz istersen güzel bir şey
00 Yorumlaöyle kötümser olma çok güzel bir his hamile kalında hissedeceksin
00 YorumlaEvlat bu dünyadaki en güzel şey her acıya her zorluğa değer onun o güzel kokusu
10 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 309 cevap paylaştı. Olmuyo mu istemiyo musunuz
02 Yorumla
Soran+1 yılKorunduk sürekli. Neden hemen olmuyomu diye damga yapıştırıyorsunuz
+1 yılEşinle beraber kararın.
00 Yorumla
+1 yılparanız yoksa
çocuğa hayatı zehir etmeyin10 Yorumla
+1 yılHamilelik bir maceradır reis ordan bak.
00 YorumlaKocan erkek değil olsa seni boşardı
00 Yorumla
+1 yılAcele etme. Hazır hissedince yaparsiniz
00 YorumlaSonunu düşünen kahraman olamaz
00 YorumlaSezaryen yapabilirsin:)
00 Yorumla
+1 yılpsikolojik bir konu ve uzmandan destek alman gerek
00 Yorumla
+1 yıladım atmacaksın. bacaklarını açacaksın :)
00 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 749 cevap paylaştı.
+1 yılAllah kalbine gönlüne göre versin inşallah
02 Yorumla
Soran+1 yılAmin ama işin içinden çıkamıcam gibi o derece boğuluyorum
- +1 yıl
Deme öyle yaa sıkma tatlı canını
Gizli Üye(18-24)+1 yılİlla çocuk istiyosan evlatlık al
01 YorumlaBaşla bı an önce düşünmeye yani uğraş
00 Yorumla
+1 yılPsikoloğa danışabilirsiniz
00 Yorumla
+1 yılYatak odası çatır cutur
00 Yorumla
+1 yılkim istemez
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılAdım atın
00 Yorumla
+1 yılTedavi olabilirsin
00 YorumlaGörüşürüz
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılYap gitsin
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer