İnsanlar neden çocuk sahibi olurken genetik hastalıklar hakkında dikkatli olmuyorlar?

Metro durağında sma'li bir bebek için stand açıldığını gördüm. Yavrum yazık, gerçekten bu küçücük bedeniyle yaşadığı acı tarifsiz ve tedavisi çok pahalı ve kesin olmayan bir hastalığı var. Cidden üzücü. Benim kızdığım nokta, ne para toplanması, ne de o bebek için yardım istenilmesi.

Ses kaydında bebeğin ablasının da sma'dan vefat ettiğini, ikinci çocuklarının da vefat etmesini istemediklerini söylüyordu anne. Bir anne yüreği, o da haklı. Ama bu anne yüreği bunun tekrarlanma ihtimali olduğunu bile bile, genetik olduğunu ve korunması gerektiğini, çocuk sahibi olmaması gerektiğini bile bile neden ikinci çocuğu yapar? Bu o çocuğa eziyet değil midir? Kendi cocuklarini neden doğurup öldürmek isterler ki? SMA testi ücretsiz, anne baba olmak isteyenler başta bu olmak üzere neden bir sürü önlemi görmezden gelerek böyle bir sorumluluk altına giriyorlar?

İnsanlar neden çocuk sahibi olurken genetik hastalıklar hakkında dikkatli olmuyorlar?
Cevapla