Özellikle yakın yaştaki kardeşler arası kavgalar çok sık olmakta. Bu durumun önüne nasıl geçilir?

Özellikle yakın yaştaki kardeşler arası kavgalar çok sık olmakta. Bu durumun önüne nasıl geçilir?

Doğumdan başlıyor bence eğitmek 🙂
Bebekken neye alışırlarsa büyüyünce de aynısını yapıyorlar bu yüzden bebeklikten iyi davranışlara alıştırmak gerekli.
Bu konuda uzman değilim ancak gözlemlerim sonucunda ilk etapta müdahale edilmemesi gerektiğini düşünüyorum. Birbirlerine zorbalık yaptıkları zaman yaptığının yanlış olduğu söylenebilir ama yine bunu azarlar şekilde yapılmamasına dikkat edilmeli. Evet her anne baba eşit davranır ancak çocuk aklıyla kimse bunu idrak edemez. Bir çocuk illa ki diğerinin korunduğunu daha çok sevildiğini düşünür. İletişim halinde olmanın en mantıklı olduğunu düşünüyorum ya olması gereken etkin biçimde anlatılacak ya da o sırada algılar dağıtılıp dikkat başka yöne çekilecek.
Valla çocukluktan beri hiç kavga edecek durumumuz olmadı. Annem her koşulda ablamı savundu , dayağı ben yedim. Aman ablan üzülmesin diye diye ömrümü tüketti. Ben de ağzımı açmayıp evden gideceğim günü bekledim. Artık görüşmüyorum hiçbiriyle
Kardeşler arasında orta yolu bulmaya çalışmak gerekir
Kardeşler arasındaki sorun neyse karşınıza alıp konuşun, haklı olan taraf kimse haksız tarafa yaşına uygun ceza yöntemini uygulayın ya da konu her neyse orta yolu bulmak için bir sefer birinin diğer sefer diğerinin isteyi geçerli olsun, bu da çözüm olmazsa sessiz kalıp taraf tutmadan kendi hallerine bırakıp kendilerinin çözüm bulmasını bekleyin ya da durum çok vahimse pisikolok desteği en güzel çözüm
Cevap
5Cevap
Birinin birinden çok sevmemek gerek
Bence eşit değer verilmeli
İpin ucu kaçtı artık tutamıyorum zamanı nedir sizin derdiniz kusuyorum bir daha konuşursan ağzına acı biber 🌶
İkisine de aynı şekilde davranıyor aynı şeyler alın yeter
Hiçbir şey. Çocuk bunlar kavga eder. Ede ede büyüyecekler ya zaten
İki çocuğa da eşit sevgi ve ilgi verilmeli. Bunu ancak böyle engelleriz.
ortak oynayabilcekleri seyler alabilirsiniz veya birine bi sey aliyosaniz aynisindan digerine de alin
Gecilmiyor bizde düşman ülkelerin savaşı gibi kavga eder birbirimizin ağzını yüzünü dağıtırdık büyüdük bitti hepsi
Aslında bişey yapılamıyor kavga edip zamanla iyi anlaşmayı öğreniyorlar
Kavgayla hiç bir yere varamazsınız deyin.
idare etmek lazım birbirini.
Biz hâlâ ediyoruz normal
Paylaşmayı ogretmeli
veraset
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?