Bebekli evlerde kış aylarında soğuk buhar makinesi kullanılmalı mı?Soğuk buhar makinesiBebekli evlerde ortam sıcaklığı 22-24 derece, ortamın nemi ise %50 civarında olmalı, %60'tan fazla %40'tan düşük olmamalıdır.
Doğalgaz veya merkezi sistemler ısıtırken havayı kurutuyor ve kuru hava bebeğin burnunun nemli kalması gereken kısımlarını kurutup mikroplara daha duyarlı hale getiriyor.
Bu durumda bebekli evlerde nemi nasıl sağlamalıyız?
Soğuk buhar makinesi kullanılmalı mı?
Bebekli evlerde kış aylarında soğuk buhar makinesi kullanılmalı mı?
Bu ebeveynlerin yaşadığı ile göre değişim gösterir. Mesela kıyı şeritlerinde oturan ailelerin nem olarak zaten bir sıkıntıları pek olmuyor, Yılın neredeyse 9-10 ayı nemli bir havaya sahip oluyor o bölgeler.
Ancak iç anadolu ve doğu anadolu gibi nem açısından kurak yerlerde yaşayan ebeveynler ise, Dediğiniz gibi soğuk buhar makinesi alabilir, Ya da kaloriferin üstüne metal bir kap ile su koyup buharlaştıkça suyunu tazeleyebilirler. Ya da hiç bir imkanı yoksa bebeğin bulunduğu odanın kapısı kapatılır, Diğer odalar havalandırılır, ardından işlem bitince bebeğin bulunduğu odanın kapısı da açılır. Yani bu kadan da minnak şeylere takmamak lazım bence.. bunların bir çaresi düşünülüp bulunur.. Zaten bu kadarını çözemeyen bence çojuk yapmasın ^_^
Ben kullanmadım şu zamana kadar peteklere su koyuyordum ama 2 ay önce bir kaç gün kullandım etrafı fazla ıslatıyor. Ama daha rahat uyku sağlıyor. :)
1
5 Yorumla
Soran
+1 yıl
Ben de peteklere su koyuyorum ama yeterli nem sağlamıyor gibi hissediyorum. Doktor da evin nemini dengede tutun diyince gidip bir buhar makinesi aldım 😂😂 çünkü neden evde bulunsun dedim ddjjd Aslında havalandırmak önemli ama soğukta hep mümkün olmuyor. Alerjik çocuklar için zaten gerekliymiş de zaten göçmen genlerinde alerjik reaksiyonlar çok sık görülüyor. O yüzden ben kullanırım şimdi biraz hevesimi alana kadar hsshsjs 😂😂