+1 yılSezaryen kötü ya. Normal doğu en iyisi bence, ayrıca kelebeğin kozadan çıkarken kanatlarının güçlenmesi gibi, ya da civcivlerin yumurtadan çıkarken güçlenmesi gibi bebeğin de onu yaşaması lazım diye düşünüyorum. Kadın açısından zor tabii ama öldürmeyen şey güçlendirir... Acı konusunda kaçılmamalı diye düşünüyorum, acı eşiği gerçekten düşükse o zaman sezaryen olsun tabii ama bence zorunlu kalmadıkça yapılmamalı. Ben annemin karnındayken ters dönmüşüm, sezaryenle alacaklarmış 6 aylıkken, nefessiz kalmışım orada bir de kalbim yavaşlamış. Doğumdan önce bir daha bakmışlar düz dönmüşüm :d
012 Yorumla- +1 yıl
Oha :D çok ilginç, eskiden pek çok şey daha iyiymiş aslında. İnsanlar kendilerini bu şekilde kolaya alıştırırsa dirençsiz olurlar. Bu sebeple ilaç bile içmiyorum zorda kalmadıkça. Gerçi bu ara içmem gerek kan değerlerim düşük geldi baya
- +1 yıl
gerçekten değişik bir şey, şimdi kimse yapamaz zannetmiyorum, ters dönünce illa sezaryenle alacaklar. Endorfin konusunda da çok haklısın gerçekten, kadın doğum esnasında stres olursa endorfin salgılayamaz daha çok gerilir, enorfin zaten sarılınca falan da salgılanan bir şey. Huzurlu olacağın bir ortamda doğum yaparsan çok rahat olursun ancak ne yazık ki şimdi bu durum mümkün değil.
- +1 yıl
Keşke doğumlar zor olsaydı da insanlar 4ten fazla çocuk yapmasaydı. 6 kardeşim ve bu iğrenç bir şey bence (güncellemeye ithafen)
- +1 yıl
mhsjdkhas allah yardım etsin. o kadar saçma bir şey ki, yani kendin de çok çocuklu ailede büyümüşsün, bilmen lazım zor olduğunu. 9 çocuk bi de ane baba 11 kişiye nsıl bakacaklar o evin temizliği falan nasıl olacak abi. Eskiden Amerika'da ilk çocuklar hep kısa ve sıska olurmuş son çocuk er zaman daha gürbüz olurmuş çünkü ilk doğan çocuk çalışmaya başladığında gelir artarmış. Aklıma bu geldi...
- +1 yıl
YA kalaalık aile 4 çocukla olur yani. herkes 5 çocuk bile yapsa nüfusu dşünebiliyor musun? Bak sen 10 çocuk yaparsan ve çocuklarna bunu güzel bir şeymiş gibi aşılarsan onlar da 10 çocuk yapar ve 100 tane torunun olur, o 100 torunun da bunu iyi bir şey görerek 10ar çocuk yaparsa? Dünyayı düşünmemiz gerek. Köyümde bir adam var 34 çocuğu varmış, bir gün bir çocuğu taksiye binmiş muhabbet olsun diye taksici "senin baban kim" demiş, bi bakmışlar meğer kardeşlermiş. iğrenç
- +1 yıl
Evet o da var. Eskiden savaş falan vardı tamam pek bir şey diyemem bu yüzden ama şu an çok çocuk yapmak samalık, asgari ücretle tek çocukla bile geçinemezsin ama 4 5 çocuk yapıyorlar gidip de. Zaten dünyanın sonu yaklaşıyor. Çabuklaştırıyorlar böyle
En İyi Cevaplar
Abartilan şey doğum sancısı değil. Doğum sancısı gerçekten çok zor, inanın doğum yapmaktan daha zor daha can yakıcı. Ortam ve insanlarla ilgili kesinlikle katılıyorum. İnsanları dinlememek gerekiyor. Kendine güvenmek, güzelce araştırmak rahatlatan iyi gelen şeyleri. Güvendiğin sana iyi gelen insanların etrafında olması seni bekliyor olması senin acını paylasiyor olmalarj asiri iyi geliyor. Ebe olarak da en az iki kişi olmalı. Biri sakinlestirirken diğeri hassas bir şekilde doğuma yardımcı olmalı. Doğru nefes alış veriş çok önemli. İmkansız değil, sadece cesaret ve kendine güven. Bıçak altına yatmaktan çok daha iyidir ve o gün bile toparlanabiliyorsun güzel bir doğum gerceklesmisse. Sezeryanla doğumda içinde onca pislik ile seni öylece kapatıyorlar. Temizliyorlar mi sanıyorsunuz? Hiçbir doktor 1 buçuk saat temizlenmenle uğraşmıyor ki ancak bu kadar zaman temizlemesi sürüyor. Korkup sezeryana siginmayin. Bu cevabı okuyacaklar için yazdım 😀 bu arada iki doğum yaptım, ikisi de normal doğum. Hariçten gazel okumadım merak etmeyin 🙈
22 Yorumla
Doğum sancısını azaltacağını düşünmüyorum ama yanında anlayışlı insanın olması psikolojine iyi gelebilir. Kadın doğum servislerinin durumu çok vahim aşırı stresli bir ortam. Beni 3 gün aç ve susuz bırakılıp" bayılırsan çok kızarım" diye bağırdıklarını hatırlıyorum birde asistanla uzman Dr kavgasına denk gelmiştim.
03 Yorumla- +1 yıl
Bu kadın sallıyor o zaman.
www.google.com/.../1036273-dogum-agrisi-endorfin-ve-futbol-amp
+1 yılBence yaşama ihtimalin olmayan bir acıyı hafife almamalısın,, bahsettiğin şey doğum, hani şöyle düşün, ilk ilişkide penisin girişi bike aşırı can yakıcı olabilirken, vajinal kanaldan yaklaşık 4 kg ağırlığında birşey çıkıyor, bu durum pek kolay olmasa gerek
02 Yorumla- +1 yıl
Burayı okursan zaten anlasılır olay. Endorfinin salgılanması gerekiyor.
www.google.com/.../1036273-dogum-agrisi-endorfin-ve-futbol-amp - +1 yıl
Benim okumama gerek yok, bu işin içindeyim,, bence sen kitabi bilgilerle degerlendirme
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
8Cevap
+1 yılİstediğin kadar endorfin salgıla rahim açılması her türlü sancılı geçer ve sancı kısmını dediğin gibi endorfin sayesinde hafif geçirsen bile doğum başladığı an canından can çıkıyor o saatten sonra acı dışında birşey hissedemezsin ve mecbur olduğun için acının bitmesi odağıyla ne denilirse yapmaya çalışırsın.
Kemik olayı sancı zamanını değil aslında tam doğurma kısmında ortaya çıkıyor, can vermekle eş değer gibi bence.25 Yorumla- +1 yıl
Acı kat kat artıyor azalma olmuyor, sancı kısmında endorfin bir tık işe yarar ama doğum başladıktan sonra istediğin kadar endorfin salgıla ağzına edilir ve doğum sonuna kadar tek derdin ölmemek olur.
- +1 yıl
Bende kafadan yazmıyorum yaşadım biliyorum 😂
+1 yılEvet büyük bir acı ama dayanılmayacak bir acı degil yaradan ona göre yatatmış ben iki dogum yaptım ilki normal ikincisi sezeyan oldu hangisini tercih edersin dersen normal deri çünki sezeryan iyi gibi gözüksede toparlanması zor oluyor sonuçta bıcak yarası var.
12 Yorumla- +1 yıl
Aynen ameliyat oluyor sonucta
Çocuk & Ebeveyn konusunda 1,2b cevap paylaştı. Görüslerinin hepsine katılmıyorum üzgunum
şu an hastaneler pandemi sebebiyetiyle iceriye insanlar almiyorlar kendine ait bir odaya sahip oluyorsun bir eben oluyor eşinle beraber hastanede bekliyorsun açilma tamamlanana kadar veya belli bir açilmaya ulasıp hastanedeyede gidebilirsin. Eger suyun gelirse ve gebelik gerceklesmezse bebek iceride enfeksiyon kapabilir. Bebek dogum kanalina inmeyebilir. Annede problem olabilir. Bebegin boynuna kordon dolanabilir oksijensiz kalabilir bebek olebilir anne olebilir bu ne kadar evde dogumu güvenli kilar? Eger sezeryan gerekiyorsa bebegin makat gelis gelmesi anne kemik çatısının dar olması vs zaten mecbur sezeryan oluyorsun evde dogumu önermiyorum tesekkurler014 Yorumla- +1 yıl
Hamile bir bayan olarak soylüyorum gecmiste cocuk ve anne olumleri epey bir fazlaymış çocuk eger makat geliş geliyorsa nasil vajinadan çıkacak? Yani ayaklardan geliyorsa. Annenin çati kemikleri darsa bebegin kafasi oradan nasıl cıkacak veya bebek kakasini yemisse kalp atısi yavaslamissa veya bogulmaya baslamissa kasılmasi olmayan anne nasıl doğurtulacak bebek dogum kanalına inmiyorsa bir kasilma yoksa ve bebegin miladi geciyorsa o bebek iceriden nasil çikartilacak nasil yalan oluyor doktorlar normal dogumu destekler anormal bir durum varsa anne adayi mecbur sezeryan olur
- +1 yıl
Çocuk amniyotik sıvı içerisinde yuzer eger egitimli biri degilse o cocuğun iceride boynunu kirabilir boyle vakalarda var arastir istersen bebegi ters cevirdi diyelim bebek eski haline geri donebilir doğuma kadar buda aşıri risklidir sen anne adayina bebegin boynu kirilabilir bu riske ragmen donderirsek geri eski haline gelebilir de bakalim hangisini kabul ediyor
- +1 yıl
En az çocuğu olan medine teyzemin 9 tane çocuğu var ve aşiret kadar kalabalıgız. Ölen anne olmamıs ve böbrek acısı doğumdan kötü diyorlar hepside. Şimdikiler yaşadıkları acıyı tarif bile edemiyorlar. Tek tük çocuk ölümü oluyormuş o da zaten günumuzde de var. Arada git ultrasonada baktır. Sorun yoksa evinde rahat ortamında dogur.
- +1 yıl
Ya bebegi ters çeviriyorum derken plesantayi yerinden çikartırsa? Ya bebeğin boynuna kordon dolarsa zaten ilk dogumda rahim baya kalin oluyor elle kavrayamayip bebeğe zarar verirse? Ne kadar kolay evde doğur demek. Bunlar tamamen yanlis bilgilidir makale okuyacağina az tıp kitaplarına bak insanlara yanlis bilgi vermeye kalkma. Oh bebek karnimizda kakasini yesin evde doguruyorum diye o kadar bekledigim cocuk mudahele olmadan ölsün belki benim rahmimde problem olacak kanamadan ben olecem sen dogurmak istiyorsan evde doğurabilirsin.
- +1 yıl
Sezeryan bir ameliyattır ve normal doğumdan daha çok acı vericidir. Doktorlarimiz zaten bunu bize açiklıyor karinda şişlik kanin boşaltilamaması vs vs gibi bircok dezavantajı var normal dogumda eğer sanci vs korkulursa doktorlarimiz epidural doğum seçenegini sunuyor buda ağrısız doğum yapilabileceği anlamina geliyor. Hiçbir arastirma yapmamişsın sadece eskiler biliyor diyerek dolaşıyorsun
- +1 yıl
- +1 yıl
Napim sende karini evde doğurt doktora falanda asla goturme hatta varya eve ne gerek var ahırda doğursun 10 11 tane kadinlar zaten bunun icin var agrim sızim var dersede nazlanma dersin endorfini falan söylersin tamam dahada cevap verme ben sana ne olabilecegini olasiliklari vs söylüyorum aşiretizde yasli bir kadin varda evde yapinda sacma sapan konusuyorsun
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılAcının dayanılacak hale gelmesinden kasıt o acıyla o kişinin bayılmaması ve ölmemesidir. Ama o acıya dayanmak heleki çığlık atmadan sessizce dayanabilemk büyük bir güç istiyor. Şahsen ben bu acının çeyreğine bile dayanabileceğimi sanmıyorum.
14 Yorumla- +1 yıl
Ben bu koda pek çok anne ile konuştum, acıdan ölen anneler var. Bu da bilinen bir gerçek. Acıyı kaldıramayacağına inanılan anneler için sezeryan uygulanır.
- +1 yıl
Yuzde 95 dogumlar sezaryen ama. Bir şekilde yalan söyleyip sezaryene alıyorlar ve hastahane ortamında endorfin salgilanmıyor. Kocayı iceri almıyorlar bir kere. Kadının yakınlarını almıyorlar. Yabancı ve kalabalık ortam. Zaten o ortamda endorfin salgilanmiyor ve iskence başlıyor yazmisim en baslarda.
- +1 yıl
Tamamen aile içinde yapılan doğumlarda bile ölümlere denk gelindi hatta daha fazlası aile ve tanıdıkların ebe vasıtasıyla yaptırmaya çalıştığı doğumlarda oluyor. Bence anne adayına bu hak bırakılmalı.
+1 yılOnu çeken bilir biz bilemeyiz, bunu bir erkek olarak sorman bile yanlış ve eminim ki hiçte abartmıyor kadınlar bu durumu çünkü gerçekten hiç kolay diil
21 YorumlaBir erkek olarak harika bi şekilde açıklama yapmışsın tebrikler... emeğine sağlık...
Bizimkiler de hep doğumda çocuklarını kaybetmişler (eskiler) biliyorsun aşiret durumlarını (maşallah yine en azı yedi sekiz çocukları var ) işte sen anla...
Sancısını falan bilmem , ben mecburi girdim sezeryana fakat öyle ahım şahım bir iz yok hatta hiç yok gibi...
Elbette sağlık açısından sıkıntı olmadığı takdirde ben de normal. dogumu öneriyorum ama hastaneye gitmeyin demiyorum 😂😂😂😂01 Yorumla- +1 yıl
Doğal seçilim.
+1 yılO anlık annelik psikolojisi ve korkusu olabilir yani ayrıca kişinin hornonlarıyla alakalı belki de abartmıyordur. Bilemiyiz bunu.
12 Yorumla- +1 yıl
Aynen öyle
+1 yılAcısı azalmıyor bence. Sadece başa gelen çekiliyor diyelim. Başka zaman birinin kolunun koptuğunu görsen bakmak zorlarşır ama kendi başına gelirse acı dayanıla ilir olur ve başka yolu yok yapacak bir şey de yok. O bebek bir şekilde çıkacak yani.
15 Yorumla- +1 yıl
Hiç de bile. Ben sancı çekmedim bir şey diyemem ama odada beklerken kendini çılgın gibi yere atan kadınlar gördüm. Zaten acıtan bebeğin çıkması değil, rahim ağzındaki kemiklerin birkaç santim açılması. Ağrıyı veren de bu
- +1 yıl
Taktın bence, bilimin açıklayamadığı şeyler var
+1 yılAllah aşkına mantıklı ol ne kadar hormon sağlanırsa sağlansın çocuk doğurmak kadar zor bir şey yok. cok kolaysa siz doğurun o zaman kocaman çocuğu doğurmak kolay mı. Ben çocuk doğurmam zaten o da ayrı mesele.
01 YorumlaAbartılı olduğunu düşünmüyorum ben de bir kadınım nasıl olduğunu bilmiyorum Öncelikle anne olmak isteyen kim varsa Rabbim nasip eder.! erkeklerin Regl acısını bilmedikleri gibi bunuda bilmeyeceklerini düşünüyorum!!!
11 Yorumla
+1 yılVay be çok şaşırtıcı ve doğru bilgiler dur bu konu hakkında bizimkileri bir yoklim evdeki ve hastanedeki doğum arasındaki farkı bir araştırayım 👍 babaannem eskiden ebeymiş bir sorayım.
06 Yorumla- +1 yıl
Evet hocam sordum ve bir takım bilgiler edindim ve edindyim bilgilere evdeki doğumlar daha zor ve çetin geçiyormuş misal evdeki doğumlar sancı başladığında akşama kadar sürüyormuş ve çok daha zor ve acı vericiymiş bazı kadınlar için çok kolay ve rahat da geçebiliyormuş ve günümüzde hastane şartları daha rahatmış senin dediğin gibi o iğneyi vurunca doğum sancıları daha sık üst üste daha hızlı olduğu için doğumlar daha kolay ve çabuk oluyormuş.
- +1 yıl
Zaten üste de açıklamışsın onu da okudum onuda okurum
Çocuk & Ebeveyn konusunda 667 cevap paylaştı. Anne adayinin psikolojisi, normal doğumun en önemli unsurudur. Kalabalık, güvensiz, mahremiyetin ihlal edildiği ortamlarda rahim çıkışı yeterince açılmaz, doğum kanalı genişlemez, zor dogum olur.
01 YorumlaElbette evde değil lakin normal doğum gerçekten sağlıklı
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılEvimde yapsam eğer çocuk çıkmazsa yakana yapışıyorum kabul mü
05 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılEndorfin hormonu yeterince salgılanmazsa sancıdan ölürüm
Cevap sahibi+1 yılBiliyorum, bence evde yapmak istiyorum. Sevgilim ben yardım ederim dedi, yeterince ıslattıktan sonra daha iyi çıkar falan dedi de bilemiyorum
Yine de kulağa ürkütücü geliyor
10 Yorumla
+1 yılHaklısın valla abişkom
12 Yorumla- +1 yıl
Rica ederim 🌼🌼🌼
Keşke dediğin gibi basit olsaydı yaşamayan bilemez
03 Yorumla- +1 yıl
Bu kadının anlattıgına göre hastahanede olması zulum haline getiriyor.
www.google.com/.../1036273-dogum-agrisi-endorfin-ve-futbol-amp
+1 yılYaşamayan konuşmamalı
03 Yorumla- +1 yıl
Bilimsel konustugun belli ama bu kadar hafife alınması da saygısızlık
Çocuk & Ebeveyn konusunda 319 cevap paylaştı. Abartıldığını düşünmüyorum. Çok zorlu bir süreç.
04 Yorumla
+1 yılYaşamayan bilmez yorum yapmıyorum..
00 Yorumla
+1 yılAbartilmakmo dicine bebek cikiyor ya komiksin🤣🤣
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılSen doğur sen abartmazsin
02 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılOkuduk.
+1 yılYine de korkutucu..
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılbence diş ağrısı onun bin kati
00 YorumlaNe diyonnn
04 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer