Doğumdan itibaren emzik kullanımı var tabi 1 yaşından sonra azaldı, şu an sadece gece uykusuna dalmak için kullanıyor, uyku sırasında çıkartıyor elinde falan tutuyor.

Gün içerisinde veya gündüz uykusunda kullanmıyor, geceleri sanırım onunla daha rahat uykuya geçiş sağlıyor. Komple bırakması için neler yapmalıyım.
3,5 yaşında 😊
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Bebeklerin oral dönemi 2 yaşına dek sürebiliyor. Dünya sağlık örgütü (WHO), emzirmeyi 2 yaşına kadar olmasını tavsiye ediyor. Bu durum oral dönemin daha sağlıklı geçmesini sağlıyor. Bebeğin sadece karnı doyması için değil, ruhsal doyumun olması için de emzirilmesi gerekiyor.
Bu süreçte bazı anneler bebeğin fazla emme ihtiyacından emzik kullanımına başvurabiliyor. Emzik kullanımı özellikle ağlayan bebeklerde çare gibi görünse de, bebeğin ağlayarak kendini ifade etmesi için alan tanımalıyız. Ağlayan bebek kendini ifade ediyordur. Morali bozuk olabilir, annesini özlüyordur, karnı ağrıyordu veya açıkmış gibi birçok sebepten bebekler ağlayabilir. Bu yüzden önce ağlamasına izin verilmeli, sakinleştirmek için emzik yerine sarılmalı ve fiziksel bir sebepten ağlayıp ağlamadığından emin olmak için doktora başvurmalıyız.
Bazen de uyurken bebekler de emzik kullanımı alışkanlığa dönüşebiliyor. Bebek emziksiz uyumayacak hale geliyor. Emzik bırakma sürecine de girdiyseniz bebeğin uykularında bozulmalar olabiliyor.
Emzik bırakma anında anneler net olmalıdır. Karasızlık anı yaşıyorsanız mutlaka emzik bırakma sürecini ertelemelisiniz. Karasızlık ve tutarsız davranışlar yapıyorsanız bebeğiniz bu durumdan etkilenecektir. O yüzden çok kararlı ve net olmalısınız. Karasınız bırakma konusunda kesinse, bebeğinizin hangi anlarda emzik emdiğine dikkat edin. Uyurken mi?
Canı sıkıldığında mı? Eğer uyurken bebeğiniz çok fazla emzik emerek uyuyorsa, bebeğinizin uyuma anlarına emzik yerine başka bir şey koymalısınız. Uykusu geldiğinde bir rutin oluşturup, sonra pışpışlayarak uyutabilirsiniz.
İlk zamanlar zorlanacaktır. Bu çok normal. Sizin de bağımlı olduğunuz bir şeyi elinizden aldığınızda baş etmeniz zor olabiliyor. Bu yüzden ağlayıp, öfkelenmesine lütfen izin verin. en doğal hakkı :) Bir kaç güne unutup gidecektir. Burada yapmamanız gereken tek şey ağlıyor diye emziği geri vermeniz. Ağladığında emziği geri verirseniz, emzik bırakma sürecini hem uzatırsınız hem de bebeğinizin daha çok ağlamasını teşvik edersiniz.