Çoğu kez denk geldim. Anne babalar kendileri maske takarken yanlarındaki çocuklarda maske olmuyor. Ayrıca bu çocuklar maske takmanın önemini kavrayacak yaşta. Bebek olsalar çeker çıkarır diyeceğim ama öyle değil. Çocuklarda virüs kapıyor sonuçta. Hastalanmasalar da taşıyıcı oluyorlar. Siz çocuğunuza dışarı çıkarken maske takıyor musunuz?
Çocuklarına maske takmayan anne babaların beyinleri tersten çalışıyor o net. Uzmanlar bas bas bağırıyor,çocuklar içinde maske var, madem çocuk o zaman acil durumlar dışında çıkarmayacaksın. Senin çocuğuna bulaşabilir ve o çocuk taşıyıcı olabilir. Bunu anlamanız için aileden birinin ölmesi mi lazım, size birşey olmaz gerçi olan bizim gibi gariplere olur, bizde mal mal maske ile dolaşalım embesil gibi, siz çocukları kolunuza takın maskesiz gezmeye tozmaya devam edin. Allah sizi nasıl biliyorsa öyle yapsın inşallah.
Anne-babaların bı konuda yeterince bilgilendirilmediğini düşünüyorum.
Bir çok anne-baba çocuğuna hastalık geçmeyeceğini, bir çoğu da basit bir grip gibi atlatacağını sanıyor. Bu yüzden çocukları takmak isterken inatla taktırmayan anne-babalar bile var.
Bazı anne babalar ise çocuğunun karbondioksit solumasındansa korona olmasını yeğliyor.
Fakat malesef çocuklar da bu hastalığa yakalanıyor, buşaştırıyor ve hatta bu hastalık yüzünden ölenler bile mevcut. Ayrıca ömür boyu kalp ve akciğer sorunları çekecek olmaları da cabası...
Bu yüzden bebek ve çocuklar kalabalık ortamlara sokulmamalı,
3 yaşından büyük çocuklara da mutlaka cerrahi maske taktırılmalı,
Devlet bu konu hakkında bilgilendirici kamu spotlarını halk işe paylaşmalı.
Benim çocuklarım daha çok küçük oldukları için maske takmak zorunda değiller kızım 4 oğlum iki yaşında ama ben yinede maske taktırıyorum tedbirli olmak lazım.
Herkesin kendi görüşü farklı olabilir ama şahsen ben anketi bir kere saçma buldum. Çünkü insan nasıl olurda kendini korumaya alır canından özünden olanı korumaz. Ha şimdi bazıları çıkar yok oksijen, hava, karbondioksit vs diyecekler ama ortalıkta karbondioksitten daha fazla zarar veren bir illet varken bence karbonmonoksit virüsün yanında devde kulak gibi kalır. Başta da belirttiğim gibi herkesin görüş ve fikri farklı olabilir...
Güzel bir konuya değinmişsin. Bu konuya ben de dikkat ediyorum. Çocuklarda covid 19 görülme oranı daha az olsa da o küçük risk ihtimali bile göze alınmalı. Çocuklara maske taktırmak zor olsa da çizgi film karakterli çocuk maskeleri ile takmaları teşvik edilebilir. Ayrıca takarsan ödülü hak edersin şeklinde de motive edilebilirler. Sonuç olarak çocuklar da kalabalık ortamlara giriyor ve risk altındalar. Dikkat etmek gerek.
Tabi ki takıyorum elini yüzüne gözüne sürmesine dışarda bir yere dokunmasına da izin vermiyorum çantamda dezenfektan bulunduruyorum sık sık ellerine sıkıyorum alıştı o da artık apartman içinde birine birşey bile götürse ellerini yıkattırıyorum Allah korusun o hasta olursa naparız biz o bizim için çok önemli
Maskesiz insanlar nasıl dolaşıyor aklım almıyor! Çocuğuna maske takmayanda akıl yoktur bence. Çocuklar kendileri hasta olmasa da taşıyıcılar, bunu bilmemelerine imkan yok. Kişisel olarak istedikleri kadar dikkatli olsunlar eğer çocukları virüse bulaştıysa hastalık en sevdikleri yavrularından gelecektir. Malesef durum bu. Bu yüzden beni okuyan tüm ebeveynleri uyarıyorum, lütfen kendinizin ve tüm ailenizin sağlığı için çocuklarınıza maske takın!
Çocuğum olsa ben maske takmazdım ellerini her yere değdirmemesi gerektiğini anlatırdım sık sık da ellerini yıkayıp duruma göre dezenfekte ettim mi maske takmasına gerek yok
cocugum yok ama ufak yasta kardesim var oncelikle maske uzun sure takili kalirsa artik kendi soludugunuz havayi tekrar tekrar solumaktan uzun sure karbondioksite maruz kalirsaniz saglikli karar veremezsiniz beyninize oksijen gitmez yetiskinler bi nebze ama cocuklar bu konuda gercekten hassas hem birkac ay oncesine kadar cocuklarin maskesiz dolasmasina izin veriliyordu artik geri kalani ebeveyinlerinin vicdanina kalmis