Biz küçükken sokağa çıkıp akşam ezanına kadar eve girmezdik. Akşama kadar özgürce oynamak, sevdiğimiz arkadaşlarımızla türlü türlü yaramazlıklar yapmak bizi çok mutlu ederdi. Şimdi ki çocuklar evden çıkmıyor. Ellerinde tablet, telefon veya laptop oluyor. İlla ki sokakta oynayan çocukla, evde oturan çocuk arasında fark olacaktır. Sokakta oynayan çocuklar daha mı, sağlıklı büyüyor?# gadasından sevgilerle 🤗
Sokakta oynayan çocuklar daha mı, sağlıklı büyüyor?
Sokakta oynayan çocuk sokakta oynaması sağlıklı mı yapıyor bilmem ama daha sosyal yaptığı kesin. Bak ben hayatım boyunca evdeyim annem beni de erkek kardeşimi de aman düşerler aman hasta olurlar kaybolurlar diye diye hep eve kapattı. Hiç şöyle doğru düzgün arkadaşım olmadı. Ne okulda oldu ne de sokakta. Arkadaşlarım sadece okul çevresinde oldu. Sürekli sınav ders çalışmakla geçti hayatım. Üniversitede evden ayrıydım biraz güzeldi ve bana evden ayrı olmanın çok şey öğrettiğini hissettim. En yakın arkadaşlarım da devlet yurdunda oldu. Arkadaşlarımdan vazgeçmeyi de o zaman öğrendim. Öncesinde hiçbir şey yoktu zaten. Üniversite biteli 2 sene oldu evdeyim. Ne arkadaş kaldı ne de başka bir şey birileriyle buluşmak arkadaş olmak bile doğru düzgün içimden gelmiyor. 2 senedir özgüven problemleri yaşıyorum. Hala daha sınavla dersle uğraşıyorum. Hala işsizim. Keşke annem babam bir yerlerde işe soksaymış lisede falan. Keşke bu kadar kitaplara gömülmeseydim. Anne babalar çocuklarına iyilik yapayım derken kötülük yapıyorlar. Burada maaş konusunda herkes atıp tutuyor. 20-25 yaşında herif 5-6 bin 10 bin kazandığını söylüyor. Türkiyedeyse bu imkansız. Ha, youtubersa tiktokta fenomense bilemem. Ama üniversite mezunu olup da o maaşlara çalışması imkansız o kadar kitaplara gömüldüm şimdi işe girsem lise mezunuyla aynı paraya işe başlayacağım. Asgari ücretten başlatacaklar. 1-2 sene çalışsam maaşım güç bela 3 bin olursa olur. Yani gerek yok. Çocukları kitaba deftere gömmeye. Bari kendilerine güvenleri oluşsun. Sosyalleşsinler. Çocuklar en iyi ekip çalışmasını oyunlarla öğrenirler. Bir çocuk oyunda yönetici pozisyondaysa yani futbol maçında sen şunu yap sen şunu yapma sen oraya geç ben buraya diyorsa o çocuktan CEO bile çıkar gelecekte. Hatta Cumhurbaşkanı bile çıkar. Yani sokağa çıksınlar. Oyun oynasınlar. Arkadaşları olsun. Ergenliğe girince de bir yerlerde çırak olarak çalışsın. Kim bilir belki o iş ileride ona çok büyük para kazandıracak çocuk kendini o işle tanıtacak kimliği olacak. Babam, köyde büyümüş. Dedemle ava balığa gidermiş. Gece yarılarına kadar köyde bisikletle adeta tüm şehri turlarmış. Yılan da öldürmüş. Akrep de öldürmüş. Endüstri meslek lisesi mezunu babam. 16-17 yaşında İzmire gelmiş ondan öncede köyde o yaşlarda okulların evlerin iş yerlerinin okulların elektrik tesisatını çekermiş. Amcamın oturduğu evi babam yapmış. 16-17 yaşında bana bu köy yetmez, ben ne yapacağım burada demiş. İzmire gelmiş. Burada klima, musluk işinden tut deri işinde kauçuk işine kadar her işte çalışmış. Babamın fabrikasına babamın yaptığı işi yapsın diye kimyager alıyorlar. Ama kimyager yokken de babam kendinden istenilen malın kimyasal maddelerini oranlarıyla birlikte elinde formül olmasa da yapabiliyor. Bu adam meslek lisesi mezunu. Lisede geometriden dönem ödevi aldığımda şekil çizilmesi gerektiğinde ödevi babama yaptırdım. Geometri hocam bu ödevi sen yapmamışsın dedi. 😂😂😂 şimdi babamın 16-17 yaşında yaptıklarını başardıklarını kim yapıyor? Üniversite mezunu kızı mı? Yoksa evde işsiz oturan 23 yaşındaki lise mezunu oğlu mu? Çok uzun oldu. Soruyu sorana yazdım. Okuyan okur okumayan okumaz. Ben ol kib bye tarzında kısa kısa yazamam.
Bana göre evet evde kapalı kalan çocuklar sıkılıyor ortalığı dağıtıyor sıkıntısından sokağa çıkan cocuk güneş enerjisinde alıyor taştan toprakta da da vitamin alıyor vücudu dinrecli oluyor
İnsan gerçekten mutlu olduğu yerde sağlıklı bir zihine ve bedene sahip olur. Örneğin Romen arkadaşlarımızın çocuklarına bakınca pervasız oradan oraya çıplak ayakları ile koşturan o sevimli çocuklar çok daha sağlıklı görünüyor gözüme ve daha mutlu görünüyor. Bağışıklık sistemi daha mı kuvvetli oluyor ne hastalıktan uzaklar. Bizim çocuklar tabletle oynaya dursun, bu sokaklarda büyüyen şirin çocuklar bence hem mutlu hem de sağlıklı.
Kesinlikle öyle. Bağışıklık sistemi gelişimi için çok önemli. Eskiden aşı vurulmanın bir mantığı vardı. Tetanoz vurulduk toprakla içiçe idik, hepatit a ve b vurulduk ağaçların üstünde tozlarla içiçe idik. Hala özlem duyuyorum. Şimdiki çocukları arı bile sokmuyor...
E tabii sokakta dayanisma tartisma eglence takim olma, birlikte hareket etme, paylasma, gulme, kavga etme , esitlik , barisma vb vb duygulari ve kavramlari bizzat yasayarak ogreniyorlar. Tablette nerdeeee !!
Sağlık açısından bakarsak spor yaptığı için tabi ki farki olacaktır. Ama zeka açısından bakarsak teknolojiyle iç içe olan çocukların daha üretken olduğu kanıtlanmış.
Bence kesinlikle öyle çünki fiziken güçlendiği gibi bazı mikrop ve bakteri çeşitleri ile daha erken karşılaştığı için çocuğun bağışıklık sistemide güçleniyor.
En İyi Cevaplar