Anne ve baba çalışıyorsa ve aile de yakınsa bu durum kaçınılmaz aslında, yabancıya emanet etmektense kendi ailelerinden birine emanet etme gereği duyuyorlar. Biri çalışmıyor olsa dahi çocukla tek başına baş edemeyen aile, annesini çağırabiliyor. Ama çocuğun 3, belki 4 farklı kişi tarafından yetiştirilmesi çocukta fazlaca ikilik yaratıyor. :/ Anne çocuğa her istediğini vermemek gerektiğinin farkındayken babaanne "o benim torunum istediğini alsın" der, çocuk hayatı boyunca bunun izini taşır. Uzmanlar böyle söylüyor en azından.Siz ne dersiniz?
Çocuğa anneanne/babaannenin bakması çocuğu nasıl etkiler?
Bence iyi etkilemiyor gadası çünkü çocuklar emme ve babalarının sözünü dinlememeye başlıyor. Her istedikleri anneanne/ dedeler aldığı için anne veya babasından birşey istemiyor. Nasılsa dedem alır hesabı yaparak, yeri geliyor ders yapmıyor, yeri geliyor kafa tutuyor.
çalıştığım için bebeğimi 6 aylıkta itibaren babaannesi baktı ve iyi ki babaannesi bakmış. arada sırada anneannesi de bakıyordu ama ben en çok babaannesinin bakmasını beğeniyordum ve içime siniyordu. kendi çocuğu gibi baktı sevgisini hiç eksik etmedi. düzeni tertibi oyuncakaları toplaması gerektiğini hep anlatır ve uygulattırrdı. çok saygılı, konuşkan, girişken bir bebekti. abur cubur yedirtmedi babaannemiz bu zaman kadar biz aldığımızda da bize çok kızardı. yani demek istediğim tamamen bakan kişilerle alakalı bu durum.
Ya bu yanlış annesi ve babası ilgilenmeli ve bakmalı tabii ki ara sıra babaannesi ve anneannesi dedesi vs ile vakit geçirebilir lakin bu sürekli ve sık sık olmaz 👎🏻 eğer anne ve baba çocuk bakmayı biliyorsa ilgilerini eksiltmemeliler bazı ebeveynler çocuk yetiştirmeyi bilmiyor ama büyükleri daha iyi biliyordur.. bilgili ebeveynler olmalı ve çocuk bakmayı bilmeden çocuk yapma kararı alınmamalı.
Anne ve babanın calistigi bir durumda en güvenilir liman dede ve ninelerdir,, Elbette ki eksi yönleri var bunun ancak birakabiliceniz bakıcılar ya da kreşler ne derece sağlıklı çocuklar için
1
4 Yorumla
Soran
+1 yıl
Yurt dışında daha çok bilinen dadılar aslında en etkili olanları çünkü bu konuda uzman oluyorlar, eğitimli oluyorlar. Kreşler zaten rezalet durumda, bakıcılar ne yazık ki şiddet bile uygulayabiliyor. Aile bakamıyorsa en iyisi dediğiniz gibi dede ve nineler ama işte. :)
Türkiye'deki dadılar evet ama yurt dışında (benim gördüğüm en azından) zaten bir kısmı sizinle yaşadığı için sizin doğrularınızı da bilip bununla çocuk gelişiminin doğrusunu harmanlayıp öyle bir bakım veriyorlar.
Çocuğun terbiyesi bozulur. Herkesin doğruları farklı olduğu gibi terbiyesi de öyle olur. Bence imkan varsa çocuğa terbiyeyi anne/baba vermeli.
1
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Yani ahlaki yargılar da nesilden nesile değişiyor aslında. 50 yıl önce babanın karşısında oturamazdın bile ama artık bunda aranmıyor saygı. Bu şekilde yetişmiş bir nesil o çocuğu yetiştirirse yine o şekilde yetiştirmesi de toplumla uyumsuzluğa düşmesine neden olabilir.
Eger mumkunse anane buyutmesi daha iyi cunku anneler daha rahat konusur kendi annesiyle ve cocukta negatif bir durum olusturucagini sanmiyorm eger anne baba gereken ilgiyi gosterirse