Gebelikte sigara ve alkol kullanımı hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bebek sahibi olmaya karar veren annelerin, gebe kalmadan önce bedenen ve ruhen kendini bu sürece hazırlaması oldukça önemli. Annenin sağlıklı olması bebeğin gelişimini doğrudan etkiler. Bu dönemde annelerin sigara, alkol gibi kötü alışkanlıklardan uzak durması şart.

Gebelikte sigara içmek nikotin başta olmak üzere birçok yabancı maddenin vücuda girmesine neden olur. Bu da bebeğin oksijenlenmesini etkiler.
Sigara kullanan annelerde erken doğum ve düşük riski artar.
Gebelikte sigara içen annelerin çocuklarında zeka geriliği, otizm, hiperaktivite gibi sorunlarla karşılaşılabilir.
Daha pek çok zarar sayabiliriz. Ama bunlara rağmen gebelikte sigara içen veya pasif içiciliğe maruz kalan anneler var.

Sizce ebeler, hekimler bu konunun önemine nasıl dikkat çekmelidir?
Gebelikte sigara ve alkol kullanımı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Gebelikte sigara ve alkol kullanımı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Gebelikte sigara ve alkol kullanımı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Cevapla