Bebek sahibi olmaya karar veren annelerin, gebe kalmadan önce bedenen ve ruhen kendini bu sürece hazırlaması oldukça önemli. Annenin sağlıklı olması bebeğin gelişimini doğrudan etkiler. Bu dönemde annelerin sigara, alkol gibi kötü alışkanlıklardan uzak durması şart.
Gebelikte sigara içmek nikotin başta olmak üzere birçok yabancı maddenin vücuda girmesine neden olur. Bu da bebeğin oksijenlenmesini etkiler. Sigara kullanan annelerde erken doğum ve düşük riski artar. Gebelikte sigara içen annelerin çocuklarında zeka geriliği, otizm, hiperaktivite gibi sorunlarla karşılaşılabilir. Daha pek çok zarar sayabiliriz. Ama bunlara rağmen gebelikte sigara içen veya pasif içiciliğe maruz kalan anneler var.
Sizce ebeler, hekimler bu konunun önemine nasıl dikkat çekmelidir?
Gebelikte sigara ve alkol kullanımı hakkında ne düşünüyorsunuz?
Hamile iken bu tür zararlı şeyleri kullanan çocuğunu düşünmeyen ve umursamayan bu tür kadınların anne olmalarını bile doğru bulmuyorum her kadın anne olmak zorunda değildir aslında çocuğuna gerçekten annelik yapamayacak olan kadınlar mümkünse anne olmasın çocuk doğurmak ve büyütmek sanıldığı gibi basit ve değersiz bir şey değildir olmamalıdır da anne olmanın değerini bilemeyen anne olmamalı..💫
Çocuk sahibi olmak en çok istediğim şey, çoğu insan çocuk sahibi olmak için bir çok tedavi görürken benim salak arkadaşım gebe iken sigara içiyordu, annelik gebe olmakla bitmiyor. Çocuğu düşünmek gerek.
Kesinlikle öyle 👍 İnşallah tez zamanda sağlıkla kucağınıza alırsınız👶. Gebelik düşündüğünüz bu dönemde bir ebe veya hekimle iletişim halinde olmayı unutmayın😊
Hiçbir izahı olmayan bir konu. Analık denilen şey ulan bu. Karnındaki senin evladın. Biz sokaktaki her sabiye merhamet duyuyoruz. Sen kendi evladına nasıl duyamıyorsun merak ediyorum?
Kullanılmaması lazım çünkü çocuğun temeli anne karnında atılıyor temel ne kadar sağlam olursa ileriki hayatında ömrüne sağlığına etki eder o yüzden içilmemeli faydalı şeyler yerseniz çocukta akıllı olur ve saglikli
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Hamileyken sigara kullandığı için, çocuğu ölü doğan birini tanıyorum. Bırakın şu zehirleri.
En İyi Cevaplar