
Gebelikte düşük riskinin en aza indiği dönem , zaman aralığı ne zamandır?
Çalışsın parmaklar, parmaklara kuvvet...
#iyiliğiseç 🌟🌟🌟

Gebelik döneminde düşük riskinin yüksek olduğu dönem: ilk 3 aydır. İlk 3 ay yani 12-13. haftalarda düşük riski her gebelik dönemi geçiren kadınlar için ortaktır ve çok dikkatli davranılması gerekmektedir.

Fakat o kadarla bitmiyor. Düşük riski 13. haftadan sonra da söz konusudur. Özellikle 20. haftaya kadar olan kayıplar da doktorlar tarafından düşük olarak kabul edilmekte, sonrası ise erken doğum olarak teşhis edilmektedir. 20. haftaya kadar olan düşüklerin olağan değil belli bir veya birkaç sebebe bağlı olduğunu da doktorlar belirtir ve bu durumla karşı karşıya kalındığında doktorlar, sebebini araştırmak için anne adayına çeşitli testler uygulamak durumundadır. Bu sayede bir sonraki gebeliklerin daha sağlıklı geçmesi için erken müdahale şansı doğmaktadır.

1- Ağırlık kaldırmamak
2- Alkol, sigara gibi zararlı alışkanlıkları bırakmak
3- Uyku veya dinlenme halinde yastıklarla desteklenmek
4- Günde maksimum 30 dakika çok hafif yürüyüş yapmak
5- Doktor kontrollerini sıklaştırmak
6- Stres, üzüntü veya aşırı sevinç hallerini frenlemek
7- Doktorun reçete ettiği ilaçlar dışında herhangi bir ilaç kullanmamak
8- Dengeli beslenmek ve yeterli miktarda sıvı tüketmek gerekir.
14. Haftadan sonra fetusun düşme riski eğer maternal veya fetusla ilgili sıkıntı yoksa %5 lere kadar düşmektedir.
4 aydan sonra fakat bu seferde düşük riski yok diye umursamamazlik yapılmamalı dikkat edilmeli bebek emzikten düşme riski doğana kadar vardır çok uzanıp birşey almaya kalkmak ters hareket ve ağır şeyleri kaldırmak buna sebebiyet verir...
en iyi cevap olacak diye dusuniyorum😃
Cevap
4Cevap
Ilk 3 ay dusuk riski daha yuksek olur 4. Aydan sonra rahat gecer 7. Aydada dikkat etmek gerekir erken dogum olabilir...
Ilk 3 ay agir kaldirmayacan tasitlara biniyorsan tekerlegin oldugu tarafa binmiycenn bazi dusuk riski olan bitki caylari var onlardan icmeyeceksin vs gibi seyler iste...⁉️
İlk 3 ay riskli rahime yerleşmesi yerini tutması için , 7 ayda tehlikeli erken doğum için besinelere dikkat edilmeli zararlı bilmedik bitki çayları içilmemeli alkol sigara yasak.
İlk 3 ay genelde tehlikeli 4. ay ve sonrası daha rahat diye biliyorum
İlk 3 aydan sonra bebek tam olarak rahime yerleştiği için düşük riski ortadan kalkar sonraki aylar daha rahat geçer.
12. haftaya kadar diye biliyorum.
3 aydan sonra gecerr...
Doğum gerçekleştiği zaman
İlk iki ay dikkatli olmak gerek
3 ay sonra
Veya 4 ay
Gebelikde seks yaparsan çocuk düşebilir
Beş aydan sonra
Bilmiyorum 😊
3 4 ay diye biliom
Buyuyunce
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar