Merhaba anne ve babalar... Çevremde suda doğumu tercih eden kimse olmadığı için suda doğum yapmış anneler varsa birebir fikir almak ve deneyimlerini öğrenmek isterim. Çünkü suda doğum oranları gün geçtikçe artıyor, nasıl yapıldığı hakkında fikrim ve bilgim olsa bile bunu yaşamış annelerden de duymak istiyorum.suda doğum yapmak
Aramızda suda doğum yapmış bir anne var mı? Suda doğum nasıl oluyor ve avantajları neler?
Doğum sancılarını hafifletir. Anne adayını ve bebeği rahatlatır. Vücut ağırlığı daha az hissedildiğinden, anne adayı daha rahat hareket eder. Doğum süresini kısaltır. Endorfin salgılanması artar ve böylece daha az ağrı hissedilir. Bebeğin çıkış yaptığı kanalların yumuşamasını sağlayarak esnekliğini artırır. Vajinal bölgeye kesi (epizyotomi) uygulanması ihtimali azalır. Çoğu zaman, suni sancı gibi medikal müdahaleler gerektirmez. Ama öncelikle, yani suda doğum öncesinde gerekli sağlık kontrolleri yapılarak anne ve bebeğin bu yöntem için uygun birer aday olduğundan emin olmak gerekir. Çoğul gebeliklerde ve 37 haftanın altındaki gebeliklerde suda doğum tercih edilmez. Ayrıca annede herhangi bir nedenle aktif enfeksiyon tablosu ya da vajinal kanama varsa suda doğum yapılamaz. Bebeğin henüz doğum pozisyonu almamış olması ve doğum kilosunun yüksek olması da suda doğumu engelleyen durumlar arasındadır. Tüm şartlar suda doğum için uygunsa anneye detaylı bir hazırlık eğitimi verilir. Doğum başladığında anne, suda doğum için gerekli eğitimi almış olan personel ve uzman hekim eşliğinde, önceden hazırlanmış ve devamlı takip edilen sıcak suya girer. Ilık su annenin rahatlamasını sağlayarak stres seviyesini azaltır. Endorfin hormonu sayesinde ağrılar ve sancılar hafifler. Eğitimde öğretilen doğru nefes yöntemleri de sancıların azalmasını sağlar. Hekimin yönergeleri eşliğinde suda doğum gerçekleşir.😊
Bu kpnuyu araştırmış biri olarak bilgilendirebilirim; Doğum iki aşamadan oluşur, ilk aşama, tam açıklık (10 cm) olana kadarki zamandır. İkinci aşama ise, tam açılma olduktan sonraki ıkınma sürecidir. İlk aşamada anne adayının suda bulunmasının veya duş almasının, açılma hızını arttırdığı gözlemlenmiştir. Ancak ikinci aşamada yani ıkınma süresinde anne adayının suda olmasının bilinen hiçbir yararı olmadığı gibi kanıtlanmasa da, az da olsa gözlemlenmiş bazı olumsuz etki ve riskleri vardır. Bebeğin, suya doğması, onun boğulmasına sebep olabilir, en büyük risk budur mesela. Kesinlikle önermiyorum.
En İyi Cevaplar