Herkese merhaba. Aranızda tüp bebek deneyen var mı? Merak ediyorum da, gerçekten tüp bebek işe yarıyor mu? Tüp bebek hakkında deneyimi olanlar beni aydınlatabilir mi?Tüp Bebek İşe Yarıyor Mu
Tüp bebek deneyen var mı? Tüp bebek işe yarıyor mu?
Öncelikle doğurganlık durumundaki sıkıntıya bağlı işe yarayıp yaramaması. Tüp bebek denemesinden önce denenmesi gereken bazı daha basit ve işe yarayabilir metodlar mevcut. Öncelikle oldukça çok zor bir yol olduğunu ve gerçekten ne kadar çocuk isteyip istememenle alakalı olarak psikolojik tahribat yaratacak bir süreç. Kesinlikle bu yolda yalnız yürünmemeli , eşin tam desteği gerekli. Süreç nasıl işliyor diyorsan da eğer komplike olamayan durumlar için kısaca şöyle bilgi vereyim ; ilk muayenede adet döngüne göre takibe giriyorsun, kesin yumurtlama dönemlerin belirleniyor ve hormon yüklemen başlıyor. bu şekilde vücudun yumurta üretimine teşvik ediliyor. Vakti geldiğinde ufak bir operasyon ile yumurtalar hasat ediliyor burada hasat esnasında toplanan sağlıklı yumurtalar ayıklanıyor ve erkekden alınan spermlerle laboratuvar ortamında dölleniyor. Kulukça süreci başlıyor bu süreçle birlikte. Takribi 1 hafta sonra size bilgi veriliyor, şu kadar yumurta toplandı, şu kadarı sağlıklı idi, bu kadarı döllemenme sürecinden sonra embriyo oluşumuna elverişli vs derken en son rakam ortaya çıkıyor ve tekrardan aynı hormon yüklemesi yolundan geçmeden o kadar sayıda deneme hakkınız ortaya çıkıyor. 35 yaş altı için sadece tek embriyo yerleştirilmesine müsade oluyor yasal olarak. 35 yaş üstüne 2 veya daha fazla embriyo yerleştirme gerçekleştirilebiliyor tutma ihtimalini yükseltmek amaçlı. Yani birisi tüp bebekten ikiz sahibi olmuşsa eğer 35 yaş üstüdür diyebiliriz. Basit anlattığıma bakmayın, oldukça zorlu bir süreç ve hormon yüklemeleri bu işi iyice zor hale getiriyor hem kadın hem de onu seven kocası için. sürecin tamamında eşler birbirine destek olmalı ve yalnız bırakmamalı. Sonuç? Şanslı ve yetenekli ellerde iseniz ilk denemede işe yarayacağı gibi 15 denemede de başarı yakalanamayabilir. Doktorlar sizi bir kuluçka makinesi gibi görecektir ama siz bir insansınız. O yüzden süreci doktorlar değil eşinizle birlikte siz çekilir kıvama getireceksiniz. Mutlu bir birliktelik ve olumlu psikoloji altın anahtar. Allah yardımcısı olsun her kim istiyorsa evlat sahibi olmayı
Çevremde annemin kuzeni ikiz sahibi oldu tüp bebek yöntemiyle. Bide babamın arkadaşının oğlu tüp bebek. Babamın iş arkadaşının da ikizi oldu tüp bebekle. Fakat ilk tüp bebek denemesinde tutmuyabiliyo. Babamın iş arkadaşının 3. veya 4. denemesinde olmuştu galiba
Modern tıp çocuk sahibi olmak isteyip olmayan çiftlerin yardımına koşuyor. Bunların içinde en yaygın tedavi şekli de tüp bebek yaklaşımı. Tüp bebek deneyen var mı, kimler tüp bebek sahibi olmak istiyor? Özellikle modern toplumda, evlilik ve anne baba sahibi olma yaşlarının ilerlemesi ile birlikte anne baba olmak isteyen kişiler sağlıklı yumurta ve spremlerini bitirme dönemlerinde anne baba olmaya karar verdiklerinden, tüp bebek yöntemi sağlıklı hücre birleşimi ile sağlıklı bebeğe ulaşma şansını artırıyor. Tüp bebek işe yarıyor mu? Özetle laboratuvar ortamında erkeğin sağlıklı spermi ile kadının sağlıklı yumurtası döllendikten sonra kadının rahimine yerleştirilerek gerçekleştirilen bu gebe kalma yönteminin günümüzde başarı şansı da oldukça yüksek.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Ben geçen sene denedim ama olmadı 1defa denedik oğlum normal oldu ikinci bebek için denemiştim genelinde tüp bebek te büyük sonuçlar elde ediliyor benim olmasının nedeni geçirdiğim ameliyatttı
Günümüz cağında teknoloji ilerledi. Tüp bebek tedavisinde, spermlerin seçiminde santrifüj adı verilen yöntem daha yaygın olarak kullanılıyordu. Bu yöntemde; yüksek hızda dönerek çalışan bir laboratuvar cihazı içerisine konulan sperm hücreleri, mikroskobun altında el girişimi ile ayrıştırılıyordu. Yöntemde, başarılı sonuçların yanı sıra sperm hücrelerinin dakikada 3 bin devir hızla dönmesi nedeniyle hücrelerin DNA ve yapılarında bazı bozulmalar meydana gelebiliyordu. Geliştirilen mikroçip yöntemi ise tüp bebek tedavisinde kullanılacak spermlerin en iyisini, en kalitesini seçme ve kullanabilmeyi mümkün hale getiriyor. Bu sistemde sperm hücreleri, tıpkı doğal ortamındaki gibi çiplerin üzerindeki mikroskopik kanalların başında bırakılıyor ve yarıştırılıyor. Kanalların özel dizaynı sayesinde sadece en sağlıklı, DNA’sı hasar görmemiş spermler kanalın sonuna ulaşırken, zayıf spermler ise ayrı bir yerde toplanıp, iyilerden ayrıştırılıyor. Böylece, seçilen en sağlıklı spermler ile sağlıklı gebelik ve sağlıklı embriyolar elde ediliyor.
Tabiki işe yarıyor bu şekilde çok fazla insan evlat hasretine son veriyor. Benim kuzenimde tüp bebek tedavisi ile ikizlerine kavuştu. Ancak nasıl bir yerde başladığın çok önemli onların gittiği yer Fertijindi. Bu konuda zaten en iyi merkez diye duymuştum kuzenimden
Denemedim ama işe yarıyor. Tabii ilk seçenek tüp bebek olmamalı. Sonuçta kadın vücuduna hormon alıyor fazladan. Erkeğin sperm kalitesine göre vs. Ya şimdi uzun uzun anlatmayayım.
Tüp bebek doğru hastane, doğru doktor, doğru laboratuvar olunca başarı oranı yüksek oluyor. Kısaca da;
Tüp bebek tedavisi, kısaca infertilite (kısırlık) sorunu yaşayan çiftlere bir çözüm olarak geliştirilmiş üreme tedavisidir.
Bu tedavi, kadının yumurtalıklarından alınan olgunlaşmış yumurtaların, erkekten alınan sprem hücreleriyle laboratuvar ortamında bir araya getirilmesi ve bu işlem sonucunda döllenme işleminin gerçekleştirilmesiyle meydana gelir.
Allah izin vermeden hiç bir şey olmaz. Bu da Allahım bir hikmeti. Umut hep var. Kimi hemen çocuk sahibi oluyor. Kimisi de beklemek zorunda kalıyor. Adi üstünde imtihan yeri burası.
Şule yıldırım köpük hocayla tedavi süreci geçirmiş biri olarak yazmak istedim tüp bebek tedavisi sayesinde ikizlerim için gün sayıyorum tüp bebek düşünenler için tavsiye ederim çok ilgili bir hoca
Merhaba,
Tüp bebek tedavisi uygun hastada yapıldığında başarı oranı çok yüksek olan bir tedavi türüdür.
Önemli olan tüp bebek konusunda uzman bir hekim ile iletişime geçerek sizin uygun bir hasta olup olmadığınızı öğrenmenizdir.
Geçmiş olsun.