Selam,
İkinci çocuğu dünyaya getirmenin, birinci çocuğu dünyada getirmekten daha kolay bir süreç olduğu sanılır ama durum pek de öyle değil. Çünkü ilkinden farklı olarak yaşayacağınız ciddi bir kıskançlık durumu vardır ortada. Çocukların kardeşlerini kıskanması çok doğal bir durum. Burada önemli olan ebeveynlerin tavrı. Eğer doğumdan önce önleminizi alırsanız kıskançlık durumu ortadan kalkacaktır. Bu konuda size tavsiyeler vermek istiyorum. Haydi başalayalım.
Bu süreçteki en önemli şey çocuğa kardeşinin olacağını açıklama anı

Bu sancılı süreç çocuğun kardeşi olacağını öğreneceği anla başlıyor. Burada ebeveynlerin tavrı ve kullandıkları kelimeler çok önemli. Örneğin, "artık tek değilsin bu evde bir çocuk daha olacak." gibi bir cümle kurarsanız çocuk endişeye kapılıp ikinci plana atılacağını düşünebilir. Onun yerine kardeşiyle bağ kurabileceği, soft ve sevgi dolu kelimeler ile cümle kurun. Örneğin, "artık bir oyun arkadaşın olacak, hiç sıkılmayacaksın, birbirinizi sevip koruyacaksınız." gibi bir cümle çocuğun duruma pozitif yaklaşmasını sağlar.
Kardeşi doğmadan önce onun adına hediyeler alın

Diyelim ki bebeğinizi ultrason ile görmeye gideceksiniz ve büyük çocuğunuz yanınızda olmayacak. Hastane dönüşü ufak bir hediye alın; bir oyuncak ayı olabilir. Bunu ona kardeşinin gönderdiğini ve yakında geleceğini söyleyin. Bu kardeşini sevmesini ve aralarında bir bağ oluşmasını sağlayacaktır.
Hamilelik sürecinde çocuğun rutinini asla bozmayın

Hamilelik süreci hem anne hem de babalar için oldukça zordur; rutinler bozulur. En çok da çocuğun rutinleri de etikelenir. Örneğin onunla yaptığınız aktiviteleri ihmal edebilirsiniz. Bu durumlarda çocuklar genellikle doğacak kardeşlerini suçlarlar. Bunu en aza indirmek için elinizden geleni yapın. Durumu doğru kelimeleri seçerek açıklayın. "Anen hamile olduğu için seninle ilgilenemiyor." gibi cümleler kurarsanız ihmal edildiği için kardeşini suçlayabilir. Bu süreçte babalar daha aktif olmalı ve çocuğun rutininin aksaması için elinden geleni yapmalı.
Doğum öncesi kardeşiyle iletişim kurmasını sağlayın

Bebek, anne karnındayken her şeyi hisseder ve duyar diye boşuna demiyorlar. Çocuğunuzun her gün mutlaka kardeşiyle fiziksel ve duygusal bir iletişim kurmasını sağlayın. Karnınızı dinlesin, sevsin, tekmelerini hissetmeye çalışsın, hatta onunla konuşsun. Eğer, bunu yaparsanız bebek doğar doğmaz cocuğunuz, eve yeni bir birey girmiş hissinden çok kardeşine kavuşma hissini duyacak.
Bir baba olarak benim önerilerim bunlar arkadaşlar. Umarım işinize yarar. Görüşlerini bekliyorum. 😎
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
4Cevap
Kiskanclik bir yerde kacinilmaz... ozellikle dikkatimi ceken iki cocuklu ailelerde kiskanclik daha fazla cunku rakibin belli ama daha fazla ailelerde buyuk cocuk duruma alismis kabullenmis oluyor yani bence en az 3 cocuk😂
Kardeşim oldu, hayatım söndü bee
Prenseslikten çırak seviyesine düştüm bir an da sjxjdjjs
Hahahha
Bence için teşekkür ederim. Ellerinize sağlık. *-*
Bayıldım bu benceye 👍🏻
Teşekkürler emeğine sağlık güzel paylaşım olmuş.
Ellerinize sağlık güzel paylaşım 🙂
Emegine sağlık çok güzel öneriler
Olabilir Güzel paylaşım teşekkürler
Emeğine sağlık
bunlar cidden çok önemli bilgiler
Harika bir paylaşım
Bizde de yaşanmıştı