
Değişenin sadece zaman olmadığı, bununla birlikte insanların, alışkanlıkların, hayallerin ve beklentilerimizin de fazlasıyla değiştiği bir dönemde 'her şeyin başı sağlık' vurgusuyla sağlığımızı emanet ettiğimiz doktorlarımızdan da beklentilerimiz değişti.O eski Yeşilçam filmlerinde, hasta yatağında yatan Hülya Koçyiğit için eve çağrılan tonton, babacan doktorlar çok gerilerde kaldı.
Artık hastalarına iyi görünmek isteyen, kendine iyi bakan, spor yapan ve görselliğine de ayrı önem veren, bilgi birikim anlamında kendilerini geliştiren, yeni tıbbi gelişmeleri yakından takip eden, çok nadide hekimlerimiz var. İşte bunlardan biri olan, benim de uzun zamandır yakından takip ettiğim, enerjisi ve güler yüzü ile etkileyici bir karakter, başarılı bir çocuk diş doktoru olan sevgili Ahmet Coşkun var KizlarSoruyor'da.. :)

Tanıyanlar zaten biliyor kendisini. Amma velakin tanımayanlar için tanıtıyor olmaktan mutluluk duyduğum Doktor Ahmet Coşkun 30 yaşında. Halis muhlis Adanalı. (Ee haliyle Allah'ın adamı) Bunu demesem olmazdı. :) Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi mezunu. Doktorasını da aynı üniversitede yapmış. Kendisine bu söyleşi için talepte bulundum. Çok nazik bir şekilde kabul etti. Bir kez daha hemen yazımın başında teşekkürlerimi sunuyor, bu girizgahtan sonra söyleşiye doğru hemen yol alıyorum.

Sevgili Ahmet Coşkun öncelikle beni kırmayıp teklifimi kabul ettiğiniz için çok teşekkür ediyorum. KizlarSoruyor’a hoş geldiniz demek istiyorum. Hekimlik tüm dünyada çok özel bir meslek. Çünkü aslolan insan sağlığı. Ve bu özel, bir o kadar da zor mesleği yapan ülkemizde pek çok doktorumuz var. Ama sizin farklı bir enerjiniz var. Avrupai bir görüntünüz var. Bir de çocukların özellikle sizi çok sevme durumları da var. Bunu başarmak da hiç kolay bir şey değil. Sizi farklı kılan nedir sizce?
Teşekkür ederim :) Çocuklarla her zaman iyi anlaştım, küçüklüğümden bu yana. Çok geniş bir ailem var. Hepsi eğlenceli pozitif insanlar. Bunun katkısı çok büyük. Çocuklarda filtre yok, her şeyi çok net analiz edebiliyorlar. Asla rol yapamazsınız, enerjiden anlıyorlar. Çocuk ruhumu kaybetmedim şanslıyım. Bu nedenle çocuklarla olan bağım güçlü.

Pedodontistsiniz. Yani Çocuk Diş Hekimi. Neden bu branşı seçtiniz? Özel bir sebebi var mı? Yoksa şartlar mı öyle gelişti?
Yukarıda da bahsettiğim gibi çocuklarla bir arada olmaktan mutlu oluyorum. Yetişkin hasta da bakabiliyorum eğitimini aldım ama çocuklarla olmak zor olduğu kadar keyifli de.
Doktora tezimi çocuklarda davranış yönlendirmesi üzerine yazdım

Bildiğim kadarıyla özel bir klinikte çocuk hastalarını tedavi ediyorsunuz. Onlarla aranız çok iyi. Size sarılıyorlar. Öpüyorlar. Daha doğrusu size güveniyorlar. Çünkü büyük hastalardan daha zordur çocuk hastalar. İkna etmek, anlatmak ve güven kurmak çok önemlidir. Siz bunu başarmışsınız. Bu bağı nasıl kurdunuz? En çok hangi diş sorunuyla geliyor çocuklar?
İyi bir gözlemciyim. Çocuk kliniğe geldiği andan itibaren elini tuttuğumda, merhaba dediğimde, bana bakışlarından, göz hareketlerinden bir sürü ipucu yakalama sansım oluyor. Çok şanslı hissettiğim bir diğer konu ise doktora tezimi çocuklarda davranış yönlendirmesi üzerine yazdım. Değerli tez danışmanım canım hocam bana çok şey kattı
Benim için çocukta VIP yok

Sevgili Ahmet bey size soracağım farklı sorular da var ancak samimiyetle yanıt vereceğiniz inanarak çok merak ettiğim bir soruyu sormak isterim. Sizi gerek internetten görüp, gerekse tavsiyeler sonucu tanıyan bilen ebeveynlerin bazılarında şöyle bir kaygı oluşuyor mudur? (Bizim maddi imkanımız yetmez. Biz çocuğumuzu götüremeyiz.. vs.) gibi. Bu kaygı doğru mu?
Bununla ilgili mesajlar aldım ve çok üzüldüm. Çocukta vip yok benim için. Tabii ki verdiğimiz emeğin bir karşılığı var çünkü büyük bir ekibim var arka planda. Tüm ebeveynler çocuklarıyla muayene için gelebilirler. :)
Öğrencilik yıllarımda modellik yaptım

Özel hayata girmeden insanların merakını giderecek sorularım da olacak izninizle. Siz de zaten bunu fazlasıyla duyuyorsunuzdur. Çok yakışıklı, Avrupai ve farklı bir havada olan bir hekimsiniz. Bu arada benim erkek kardeşim de Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. sınıfta okuyor. Ne kadar zor olduğunu birebir ailecek yaşıyoruz. İnanılmaz zor bir bölüm. Siz de bu noktaya kolay gelmediniz doğal olarak. Zaman zaman görselliğinizin, hekimliğinizden önce anılması sizi rahatsız ediyor mu?
Hiç rahatsızlık duymadım bu konuda çünkü öğrencilik yıllarımda modellik yapıp para kazandım, bu işin ekmeğini yedim. Severek yaptığım her şeyin arkasındayım.

Kadın hayranlarınız çok. Kendi çevremden biliyorum. Yani uzaktan da olsa ‘Ne hoş adam’ diyorlar. Bu anlamda neler yaşıyorsunuz? Kadınlar ilgi alakalarını nasıl gösteriyorlar? Siz bu durumu nasıl bertaraf ediyorsunuz?
Ahahhaha. Bertaraf etmek. Evet bu durum güzel ama rahatsız edici boyutlara gelmediği sürece. Artık sokakta mekanda tanınıyorum ve fotoğraf çekinmek için yanıma gelenler oluyor. Bugüne kadar kimseyi kırmadım :) Ama dm (mesajla) sınırı aşanlar olmuyor değil.

Çocukların diş sağlığında en önemli sorun şeker çikolata yemeleri. Üstelik dişlerini fırçalama konusunda zorluk çekmeleri. Çocuklara şeker yemeyin demek çok zor. Ama diş fırçalamayı alışkanlık haline getirmek mümkün. Kaç yaşından sonra bir çocuğa diş fırçalamayı öğretmeliyiz?
İlk diş sürdükten sonra ebeveyn dişleri fırçalamalı, ta ki çocuk kendi ayakkabı bağcıklarını bağlayabilecek yaşa gelen kadar diş fırçalama etkinliğini ebeveynle birlikte yapmalıdır.

Duygusal bir insan mısınız? Hiç aşık oldunuz mu?
Duygusalım. Balık burcuyum. Ve evet aşık oldum.
Herhangi bir dizi / film teklifi aldınız mı?
Dizi film sektörü bambaşka. Bununla ilgili projeler geldi daha önce.

Bir de Kıvanç Tatlıtuğ sorum var ama eminim çok sorulmuştur. O yüzden sormak istemedim. :) Yine de yanıtlamak isterseniz, sizi Kıvanç Tatlıtuğ’a benzetiyorlar. Siz kendinizi benzetiyor musunuz? Hiç tanıştınız mı kendisiyle?
Ahahah. Evet Adanalı olunca, sarışın olunca benzetiliyorum. Henüz tanışmadım ama Türkiye için çok değerli bir sanatçı.

KizlarSoruyor’un sevgili üyelerine, yani KScanlara son bir mesajınız olur mu?
Meşhur lafım; doya doya yaşa! diyebilirim. :)
Hani bazı insanların ışığı vardır. Yaptıkları iş her ne olursa olsun hiç fark etmez. Onlar girdikleri her ortamda kendilerini bir şekilde belli ederler. Bugün KizlarSoruyor'da bu ışığı olduğu gibi yansıtan, toplumun en önemli meslek gruplarından olan, hatta en başında gelen doktorluğun en sevimli bölümlerinden birinde, çocuk sağlığıyla ilgili bir Pedodontist (Çocuk diş doktoru) sevgili Ahmet Coşkun vardı.

Rivayete göre 'ölümsüzlük iksirini bulan' ama formülü kaybettiği söylenen Lokman hekimler, tıbbın babası Hipokratlar sağlık denilince ilk akla geleceklerin en başında geliyor. Kabul. Amma velakin değişen dünya düzeni ve estetik kaygısı, her türlü çevre koşulu ve beslenme yoluyla evrim geçiren hastalıklar ile onlara çare gördüğümüz hekimlerimiz de değişti. Hem görsel, hem gelişim ve hem hasta - doktor ilişkisi olarak. 'Allah düşürmesin, eksik de etmesin' babaanne sözünün karşılığı sizi de eksik etmesin Ahmet Coşkun. :) Tekrar teşekkürler.
Diş hekimi Rick Constantine'in, Drake’in 'In My Feelings’ şarkısı eşliğinde harika figürler sergilediği ve öylesine paylaştığı dansının milyonlarca kişi tarafından seyredildiği kısacık video ile bitirmek istedim.
Bir de;
Beni Türk hekimlerine emanet edin..
..diyen Ulu Önder Atatürk'ün sözüyle.. :)
Sevgiyle..
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar