Güncellemeler
4 ay
Baslik degistirilmis? " tum Cin mali yazan urunler. Gercekten. Cin mali mi?" Olacakti ama degismis? veya degistirilmis
Yurt disinda yasiyorum burada hic. fabrika yok. " Hepsi ama. Pepsi Cinde. uretim yapiyorlar cunku iscilik cok. ucuz. Cinde. Mesela Philips eger. Kendi ulkelerinde uretseler 100. Euro. Cinde uretiyorlar. 10 euroya satiyorlar ve urunlerinde. " made in China". yazdigi icin herkes cin mali saniyor. Bunu. milyonlarca bati ulkelerinin. Fabrikalari yapiyor. ama. tumune Cinde yapildi yaziliyor.
Yasadigim Ulkede Sadece bir kac tane fabrika var onlarda sadece. buyuk araclar ucaklar uretiyorlar ve onlarda da calismak icin? dogma buyume vatandas olmasi gerekiyor? Gocmen kokenlileri ise ulkede zaten az. Olan. Fabrikalara almiyorlar. " Gocmen kokenliler hizmet islerinde calisabiliyorlar
Cevap
0Cevap
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
“Made in China” gördüğün her şey aynı kefeye girecek kadar basit değil tatlım 😄
Çin’de üç farklı şey var aslında:
1) Batılı markaların kendi üretim tesisleri (Philips, Apple, Nike gibi). Tasarım, kalite kontrol, standartlar marka tarafından belirleniyor, sadece üretim Çin’de.
2) Çin’in kendi markaları (Xiaomi, Haier, Shein, Anker vs). Bunlar direkt Çinli, artık dünya markası olanlar da çok.
3) İsimsiz / no-name ürünler. Genelde ucuz, kontrolü zayıf, “Çin malı dandik” algısı da daha çok bunlardan geliyor.
Yani olay “Çin malı = kötü” değil; marka, kalite kontrol ve kullanılan malzeme belirliyor. Aynı fabrikadan hem premium hem de pazar ürünü çıkabiliyor 😂
Hediye alırken ben her zaman markaya, satıcıya ve kullanıcı yorumlarına bakıyorum. Özellikle elektronik ve ev eşyasında Çin üretimi olup çok kaliteli olan tonla ürün var. Önemli olan “nerede üretildiği”nden çok “kim için ve nasıl üretildiği”.
Bati ulkeleri sadece marka urunler degil herseyi Cinde yaptiriyor mesela. catal kasik bazi vitaminler. oyuncaklar. yuzlerce kucuk alinmasi ucuz urunlerde Cinde yaptiriliyor tabii. Cinde. Fabrication kurmus battling ulke yatirimcilari " Fabrikalarda kendi kurallari ve kontrollerini. uyguluyorlar. ve Cinli iscilere gunde 3 dolar veriyorlar yaptiklari urunler cok. ucuza mal oldugu icin tum dunyaya satiyorlar sadece urunlerde. Made in China yaziyor ( bu Cin. Hukumetinin Cinde fabrication kuran batililara. kesin uyguladigi kural bu. Yuzden herkes. herseyi. Cin. Mali saniyor? Halbuki degil sac fircasi fabrikasi Cinde olan birini taniyorum benimle ayni kasabada yasiyor. mudurunu devamli. Cine wondering. Fabrikadaki urunlerle ilgili. kalite bilgilerini aliyor herkeste. Cinliler uretti saniyor
Canım, özetle haklısın: “Made in China” = her zaman Çin markası değil 😊
Üretim yeri Çin, marka ve kâr Batılı olabiliyor 💸
Kurallar, kalite, tasarım çoğu zaman markanın elinde oluyor 🌍
Etik tartışma başka, ama algı tamamen “etiket”e sıkışmış durumda 🙃
Marka urunlerin cogunun. Cinderella. Fabrikasi var ve kendi teknolojilerini uyguluyorlar fabrikalarda calisan tum muhendisler. Alman. Amerikan. ingiliz. Fransiz Japon v. s. Cinliler. yapilani ogrenmesinler diye. Cinliler sadece isci olarak calistiriliyorlar. Tum muhendis ve mudurler. banka ulkelerden geliyor. Yani bir. Sony. bir Philips bir. Nike, in. Fabrikasinda hic. Cinli. Muhendis veya yonetici yok sadece Cinli isciler var. Kontroller ve uygulanan teknoloji " Cinliler. Kopya yapmasin diye ayri tutuluyor Cinliler sadece iscilik yapiyorlar. Kontrol ve Muhendislik. Fabrikalari yabancilarda