Özellikle butarz yerlerden mağaza açıp satış yapanlara sormak istiyorum.
Ben farzedelimki n11'den mağaza açmış olsam. Tabi şahıs şirketiminde olması gerekiyormuş ve bu şirketi kurup mağazamı açtım diyelim.
Şirket olarak fatura kesmem gerekiyormuş.
Şimdi benim anlayamadığım şey, n11 zaten otomatik olarak sattığım her ürünün faturasını kesiyor diye biliyorum.
Ben şahıs firması olarak nasıl fatura keseceğim?
Ve şimdi ben şahıs firması kursam, birde bunun muhasebeci mevzusu varmış.
Neden muhasebeci tutmam gerekiyor?
Kafam allak pullak. Aranızda butarz yerlerden mağaza açıp, şahıs şirketi falan olan varsa cevap verirse ona göre soru cevap yapmak isterim.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
n11 trendyol hepsiburada gibi yerler sana sadece kargo komisyon ve kesintilerinin faturasını kesiyor sense sattığın paradan müşteriye d-fatura kesmek zorundasın. aksi halde ürünün çıkışını yapamazsın ve vergi kaçakçılığına girdiği içinde mağazan kapatılır ve sana dava açılır.
Muhasebeci çalıştırmak zorunda değilsin dışarıdan da tutabilirsin ürünü söylersin girişini yapar sonra da fatura kesip çıkışını yapar
Diyelim ki müşteri ürünün sipariş verdi. Ben her seferinde dışarıdan tuttuğum muhasebeciye bilgin vermem lazım şöyle sipariş geldi bunu da gir bunu çıkar gibisinden
yoo aslında faturayı sende kesebilirsin ben çalıştığım yerde kendim kesiyorum.
Hangi sistem üzerinden yapacağız bunu
paraşüt, dia, zirve, akınsoft gibi erp programları var ama onlarda ücretlidir bilgin olsun.
ve kolayca onlardan faturayı işleyip daturayı kesebilirsin ama muhasebesel işlerde sana kalıyor kdv işlemlerini düşmek gibi o yüzden muhasebeci şart illa ki
Kesilen faturayı ticaret bakanlığı'na yüklemek gerekiyor mu böyle bir sistem var mı yoksa defterde mi saklayacağız bunları
hayır ticaret bakanlığına gidiyor tabi ki ve zamanları var geç gönderdiğinde ceza uygulanıyor
Peki ben dışarıdan muhasebeciyi tuttuğumda benim bütün bu gibi işlerimle ilgilenirse ne kadar oluyor aşağı yukarı
ne kadar tutuyor dersen o senin kesilecek faturana göre değişiklik gösteriyor senin ne kadar işin olursa o kadar ücret alıyorlar senden ama her ay işlem olmasa da sabit 500-600 kimisi de daha yüksek alabiliyor yani muhasebecilerle sırayla konuşmak gerek bu fiyat konusunu
Ben şunu merak ediyorum peki biz muhasebeci tarafından dolandırılmış olmuyor muyuz böyle bir ihtimal var mı
neden dolandırılmış oluyorsun anlamadım
Benim firmamın hesabı bilgileri falan bildiğim kadarıyla muhasebeci kontrolünde oluyor
evet olmazsa olmuyor çünkü ve şöyle sende kalkıp tek başına şahıs şirketi açamıyorsun muhasebeci ile anlaşıyorsun o senin yerine hallediyor her şeyi işler böyle işliyor maalesef
Bazen ünlüler iş adamları vesaire dolandırılıyor diye duyuyorum mesela. Benim hesabımdan gidip para çekebiliyor mu peki
hayır senin hesabın ile işi yok senin hesabını takip etmez sen istersen verirsin o hesabı
Peki ben firma sahibi olarak vergilerimi internetten kendim ödeyeceğim yoksa firma adına açtığım hesabından mı kesiliyor hepsi
firmaya mal alımından zaten kdv sini ödemiş oluyorsun sadece ürünü sattıkça ödediğini gösteriyorsun
Yani ben şimdi değilim 40 liralık mal satmış olsam sadece bunun faturasını mı çıkarmış oluyorum yani fatura kesince benden 3 5 TL alınmıyor değil mi doğru anladım
fatura da kontur diye bir şey var fatura kestiğinde senden kontur parası gider 1 lira gibi ya da daha az
40 liralık mal faturası kesersen senden kdv düşer ve bundan kargo varsa diğer giderler var ve komisyon da düşer sana kalacak olanın hesabını iyi yapmalısın pazaryerinin kesintilerini de göz önünde bulundurmalısın.
Bu komisyon ve kargo gibi bahsettiklerin n11 sitesi için mi geçerli yoksa n11'in bizden aldığı komisyonun haricindeki kesinti mi
Her pazaryerinin kendine göre komisyon, kargo ve diğer bedelleri farklıdır sen ise en fazla kesinti yapan n11 den bahsedersen kesintileri çok söylim.
Başlangıçta n11 Trendyol gibi yerlerle çalışmamı öneriyorlar ama şöyle baktığımda sanki daha çok zarardayım gibi geliyor bana. Kendi e-ticaret sitesini kurmak daha avantajlı olacak gibi bilmem ne düşünüyorsun bu konuda
şimdi kim nasıl öneri de buşuldu bilmiyorum ama önce başlamak için ilk komisyonu düşük olan ile başlanmalı kendi siteni açarsın tamam ama kimse seni bilmediği için müşteri çekmek oldukça zor olur
bana kalsa başlanacak yer pttavm, trendyol, hepsiburada, pazarama, n11, çiçeksepeti bence sırasıyla böyle olmalı hatta ilk başlangıçta 1 sene pttavm ve trendyol yaparken kazançla 2. sene kendi siteni açabilirsin de tamamen sana kalmış
bu arada ben 6 yıl oldu 6 yıldır e-ticaret ile uğraşıyorum.
Yani buradaki mağazaları atıyorum 6 ay PTT AVM ile çalış diyorsun 6 ay sonra çiçek sepetine gir diyorsun buna benzer şekilde mi
hayır 1 sene boyunca hem pttavm hem de trendyol ile çalış diyorum ama zor olacak ise tek pazaryerinde satış yap çünkü hepsinde stok takibi zor olabilir.
Peki kargo konusunda nasıllar yani indirimler falan var diyorlar mesela 50 TL'lik ürün göndereceksen bunun bana kargo maliyeti ne kadar olur Küçük çapta bir şey
kargo konusunda öyle indirimler filan yok barem diye bir şey var onda da çalıştığın kargo firmasına göre ücretleri değişiyor hepsinin ücretleri farklı kargo maliyeti sadece pttavm kendisi götürüyor o düşük mesela diğerleri ama öyle değil müşteriye 200₺ üstü ücretsiz ise 200₺ altında her iki taraf ücret ödüyor
Yani mesela ben müşteri olarak butarz sitelerden alışveriş yaparken ücretsiz kargo ürünleri vardı. Buradaki ücretsiz kargo mevzusu demek ki 200 ya da 250 TL üstü kargolarda belli ki tamamını örneğin n11 karşılıyor.
Hayır n11 karşılamaz onu
Onu satıcı karşılar
Ücretsiz kargo olduğunda kargo ücretini satan taraf öder
200₺ altı ve üstü baika bir durum
Sattıgın urunu n11 faturalandırır her ay cıkan fatura kadar sana kdv çıkar muhasebecide gelırını giderini kdvni ayarlamak ıcın tutulur
hayır n11 ürünü faturalandırmaz sana kesintilerini faturalandırır kargo komisyon gibi ürünü ise sen satılan tutardan faturalandırırsın. ve belgesini n11 e yüklersin
Kızlardan ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!