Gizli Üye(30-35)+1 yılCok ayri yerlerden alisveris yapiyorum. Tek bir markete girip hepsini halleden biri degilim. Sebze meyve manav ya da pazar. Bakliyat un seker tarzi seyler market. Et tavuk kasaptan. Balik alirsam o baska yerden ya da markette varsa begenirsem marketten. Bulasik deterjani parlatici, firin kagidi vs tarzi seyler falan BİM ya da şok gibi marketlerden. O yuzden ayri ayri fiş ve tutar oluyor. Onceden hepsini topluyordum ama simdi toplamiyorum. Tek kisi yaşasamda belki bunlarin toplam 3000-4000 lirasi vardir. l tahminen. Ayriyetten bazen köy yumurtasi, koy sütü denilen seyleri de alıyorum. Memleketten dogal pekmez aldigim falan oluyor. Bunlarda ekstra para bunlari hesaba katmadim daha da. Biraz daha pahalılık olursa zaten koy yumurtasi, suyu doğal pekmez hak getire. Kendime iyi bakayim, iyi besleneyim, vitaminleri ilaclardan degil besinlerden alayim diyorum ama artik zorluyor yani. Bir de bazi rahatsizliklardan dolayi beslenme tarzi benim icin biraz önemli. Ona dikkat ettigimden bazi dogal urunlere daha cok para veriyorum ama artik bir sure sonra daha da fiyatlar artarsa kuru gida market sebze meyveyi aldiktan sonra gerisine param kalmayacak gibi. Ki simdi bile zorlaniyorum. Her ay dogal urun alan biri degilim. Mesela pekmez bana 1 sene kadar gidiyor. Sutu 5-10 litre alip yogurt falan yapiyorum, ev yogurdu yemeye calisiyorum doktorlarda öneriyor. O da gidiyor bir süre. Sutu alip buzluga attigimda oluyor. Kendime dikkat etmeye, duzenli dogal beslenmeye calisiyorum ama sartlari zorluyorum yani. Kira falan arttikca bir yerlerden, başka yerlerden kismam gerekiyor.
21 Yorumla
Soran+1 yılÇok haklısın, ama benim inan ayrı ayrı almaya araştırmaya gücüm yetmez. Keşke senin kadar bu konuda gayretli olabilsem ama diğer yazdıklarının çoğunu bende yapıyorum. Şöyle baktığım zaman şu olayın bizleri bu kadar zorlaması bile saçma geliyor. Hayat standartlarımız düşürülüyor. Buna hakları olmadığı halde bize bunu zorluyorlar. Ya bu temel gida temel. İnsan yaşamı için en önemli konuyken insanların bu duruma düşürülmesi beni sinir ediyor..
En İyi Cevaplar
+1 yılBittikçe almak bana daha mantıklı gelir. Çünkü hem taze ( bölgemiz aşırı nemli olduğu için boceklenme ihtimali var.) Hemde aylık diye düşünüp normalde n fazla bı para bağlıyoruz ve aylık alışveriş mantığıyla şuna da ihtiyacım olabilir diyerek luzumsuz şeyler alma olasiligimz artıyor. Ayrıca arada illa biseyler almamız gerekiyor. Yine ekstra masraf.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBen kahvaltı yapmıyorum öğle yemeğimi iş yerinde yapıyorum akşam yemeğini iş yerinden aldığım sodexo kart ile dışarıdan sipariş veriyorum.
kisacasi ıvır zıvır haricinde yiyeceğe pek para vermiyorum. genelde evimde 4 çeşit litrelik meyve suyu, Kaju, badem, fındık, Şam fıstığı, bazı atıştırmalıklar, enerji içecekleri vs toplasan 150€ aylık harcamam olmuyor.
sadece bu ıvır zıvırlara cebimden para ödüyorum
00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
45Cevap
Her gittgmde 2 bin harcıyorum aylikrahat 4-5 bin i gecerdir
12 Yorumla
Soran+1 yılArtık daha da fazlası..
+1 yılHiçbir fikrim yok desem 🤷♀️
Norvecteyim marketteki fiyatlara bakmıyorum. Kaç kron bayadir etiketlere bakmıyorum. Tahminen aylık 1500 nok yani 150€ gibi bisey harcıyoruzdur. Ama evde pek yemek yapmadığımız için o kadar çok oluyor. Hafta içi yemek yapmaya üşeniyoruz 😂 dışarıdan hazır sipariş veriyoruz 😋
20 YorumlaDomates, patlıcan, türlü, bamya, kapya biber gibi konservelerim, baharatlarım, kuru biberler, patlıcanlar, tarhana, turşular, salça, soslar... bu liste uzar gider. Kışlıklarımı kendim yapmama rağmen rahat 10000 gidiyor. Bunlarıda yapmasam ne kadar tutar bilmiyorum. Allah herkesin yar yardımcısı olsun.
10 Yorumla
+1 yılÇok fazla tutuyor. Ne kadar tuttuğunun aslında rakam olarak pek bir önemi yok. Zaten ucuz olmadığı yüzde yüz belli bu lafım ile. Yani üç beş parça ürüne ve yiyeceğe dünya kadar para harcıyoruz ya onu söyleyim. Yani aslında ay sonu alışverişi yapmak pekte ucuz olmuyor kabarık bir hesap oluyor diyebilirim.
10 Yorumla
+1 yılNe sen sor ne ben söyleyeyim.. 😄 Her gün market serüvenimiz var çocuklarla sen düşün işte ziyaret etmezsek market bize küsüyor.. İçimiz rahat etmiyor.. 😄 Bir de oyuncak serüveni var bak onu kesinlikle unutamam.. 🤣
12 Yorumla
Soran+1 yılDüşündüm de en iyisi senden hiiiçç istemeyeyim..🤭
- +1 yıl
Aynen.. 😅 Bir markete girersem.. Aldığım sadece birkaç abur cubur.. Verdiğim parayı hiç sorma.. 😄
- Alışveriş & Hediyeler konusunda 393 cevap paylaştı.
+1 yılBu ay ihtiyacımın tamamen yarısını aldım diğer yarısını 15 haziranda alacağım
2400 TL ver mehteri ver mehteri ver mehteri
iç işleri bakanının söylediğine bire bir katılıyorum Oooooooooooohhhhhhh
13 Yorumla
Soran+1 yılOy verenler sanırsın 50k ile geçiniyor..
Anlamakta zorlanıyorum artık..!- +1 yıl
Kara deniz sahili hariç diğer sahil kesimi oy vermedi reiz beye, sebep? o kesimlerin geneli eğitimli tuzu kuru ama gel gelelim çay fındık tütün üreticileri, hayvancılık ile uğraşanlar, tarım ile uğraşanlar hepsi iç anadolu bölgesi, kömür maden bölgeleri deprem bölgeleri oy verince bende oh çekiyorum...
ama güzel algılarla yönetti seçimi reiz efendin birisi diyor ki anayasal haktır devlet yapacak evleri depremde yıkılan evlerin devlet tarafından yapılması diğer hayır diyor yarısını ben yarısını sen kredi çek yap :D :D :D
birisi diyor emeklilere bayram ikramiyesi asgari ücret kadar diğeri diyor nereden vereceksin (aslında kaybetmeyi kabul etmiş meclis çoğunluğu bizde nasıl geçecek diyor o yasa) eeee sen kararnamelerle yönettin bu güne kadar :D söylenecek çok şey var ama işim var bu kadar yeter koyun milletine ş şu aşağıdaki ben oy verdim diyen şahıs donanımın nedir senin? hangi ünv hangi fakülte yaz bakalım hele herkes öğrensin sallama bak bulurum doğrusunu
Alışveriş & Hediyeler konusunda 818 cevap paylaştı. Bir ay hesaplıyorum kendimi ona göre hazırlıyorum. Diğer ay markete gittiğimde bir bakıyorum hesaplar yerle bir olmuş. Üzerine bir miktar daha koyuyorum. Bu döngü nereye kadar gidecek bilmiyorum.
110 Yorumla
Soran+1 yılBen bir hafta arayla aynı ürüne farklı ödeme yaptım. Artık söyleyecek tek bir lafım yok..
Soran+1 yılNeyse demek en güzeli..🙄
Soran+1 yılAnlayanın olması ne güzel ama..😂😂
Soran+1 yılSöylesek ne fayda hala bu durumu nimet olarak görenler varken..
Soran+1 yılSusuyorum..🤦♀️🤦♀️
Çoktan çekiliyor da isyan bayrağı birileri görmezden gelmekten yorulmadilar.. günlük 250 gidiyor rahat Fazlası var eksiği yok
12 Yorumla
Soran+1 yılDün 350 gitti ne aldım sadece kıyma ve ekmek..🤦♀️
Oslo’da kalıyorum paranın hesabını çok iyi yaparım 😊 bu ay evde tek başıma kalıyorum dışarıdan yemek siparişlerim ve dışarıda yediğim yemekler temizlik ürünleri yiyecekler hepsi dahil 3170 nok yani 6000 tl asagi yukarı
10 Yorumla
+1 yılaylardır hiç bakmadım desem 😅
Marketten hep kredi kartı ile alışveriş yapıyorum sonra ay sonu banka hesabımdan otomatik olarak kesiyor ama tahminen bir 500-700 frank arası harcama yapiyorumdur 🤔
10 Yorumla
+1 yılValla ay başı ve ay ortası büyük alışveriş yapıyoruz, arada da lazım olanlar varsa alıyoruz. Ay başı yapılan alışveriş 1000 civarı tutarken bu ay 3200 falan tuttu. Alışverişi yapıp gözyaşımı bıraktım fişe.
10 Yorumla
+1 yılvalla hesap yapmayı bırakalı çok oldu
ihtiyaçları alıp yaşamaya devam ediyoruz :)16 Yorumla
Soran+1 yılSon cümlen yaşamamaya devam ediyoruz olmalı..🤦♀️
- +1 yıl
hayat her şeye rağmen yaşamaya değer ben böyle bakıyorum
Soran+1 yılŞu algıya bir ben ulaşamıyorum sanırım..
- +1 yıl
nasıl baktığınla alakalı sanırım..
bakış açısı olumsuz olan bu algıya ulaşamaz
Soran+1 yılOlumlu bir tek nokta olsa zaten elimden geleni yapardım..
- +1 yıl
sen olumlu bakmazsan kimse olumlu bakmaz bu böyledir daima
Hesaplamıyorum moralim bozulmasın diye ama çok 😅
19 Yorumla
Soran+1 yılBanane benim bozuldu sen de hesapla çabuk..😂😂
Soran+1 yılBekliyorum..🙄😂
Soran+1 yılBu rakama mı moralin bozuluyor..😱 gel seviiim seni masumcuğumm..😂😂
Soran+1 yılBen kendim 10 kişilik yaşıyorum..😂😂
u +1 yılValla ben evdekilere sadece katkıda bulunuyorum :D mutfak alışverişine karışmam.
112 Yorumla
Soran+1 yılAl beni artıkkkk..🤯😂
- +1 yıl
Baaaak alırım :D kimselere vermem
Soran+1 yılPardon ver diyen kim..🙄😋
- +1 yıl
Topla pılını pırtını :D seni kaçıracam sjsj
Soran+1 yılGece tam 00:00 da gel, uğurlu bir kaçırma istiyorum..😅
- +1 yıl
Uğurlu bir kaçırmayı gösteririm sana :D
Soran+1 yılŞans manasında şey etmiştim.. 🥹
erkek sinek bile yok..😅😅- +1 yıl
Oyşş işte aranılan hatun kişisi 😍
Soran+1 yılDemeeee yanarızzz..🤣🫠
- +1 yıl
Uuu en sevdiğim, yanalım 🔥 🤒
Soran+1 yılÇık git, bohçamı hazırlayacağım akşama gel al beni..😂😂
- +1 yıl
Anlaştık 🥳🤒
Gizli Üye(25-29)+1 yılen çok gıdaya para gidiyor ya bir insanın günlüğü 250 ₺ geliyor minimum ama hak ediyor bu millet acımıyorum yani sizde malum kişilere oy vermeseydiniz
11 Yorumla
Soran+1 yılVermedim, isyanımda bundan..
Alışveriş & Hediyeler konusunda 1b cevap paylaştı. minimum 3 vardır her ay üstüne bi %5-10 ekleye ekleye artıyor
12 Yorumla
Soran+1 yılKeşke 3 olsaaa.. 🤦♀️
Tek kişi olduğum için galiba çok dokunmuyor bana ama her şey pahali tabi
11 Yorumla
Soran+1 yılHaklısın..
+1 yıl3 kişi yaşıyoruz hazır yemeklere 870$ kişi başı 290$ sonra diğer mutfak abur cubur vs bu ay 501$ harcadık kişi başı 167$ da ona verdik toplam kişi başı 450$ civarı ödeme yaptık diyebilirim
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılgereksiz şeyler alırsam eksilere düşüyorum ihtiyacım olanı aldıgımda sorun olmuyor 2000 harcıyorum
12 Yorumla
Soran+1 yılBen ihtiyaç olanla yakında eksiyi bile göremeyeceğim sanırım..🤦♀️
Cevap sahibi+1 yılallah yardımıcımız olsun
+1 yılHer ay enflasyondan kaynaklı yükseliyor son ay 8-10 bin arasıydi sanırım
16 Yorumla
Soran+1 yılMayısı totalde 6.000 ile kapattım diye sevinirken bu ay 4,500 ile başladım. Ay sonuna kadar kim bilir daha ne kadar gider..🙄
- +1 yıl
Erkenden yüksek başlangıç olmuş ama şimdiden stok iyidir çünkü her gün zam geliyor. Neyse ülkemizin sahlanış yılındayiz!! 😀
Soran+1 yılStok mu.. güldürme beni. 😄 o eskidenmiş..
Aldıklarımı atsam bunlar nasıl bu kadar tutar derler..🤦♀️ ülkem şahlandıkça halkı aç kalacak..🙄- +1 yıl
Yani stok dediğim 15 günlük bir haftalık güç ne kadar yeter ise tabi ((: artık fiyat algimiz yok ne ucuz ne pahalı ne kaliteli ne kalitesiz 😑 e sığınmacı kardeşlerimiz için aç kalmak gibi küçücük bir bedel ödeyeceğiz çok mu😉😀
Soran+1 yılAh.. dimi haklısın, bu fedarlığımız bu merhametimiz bizi ( açlıktan ) öldürecek..
- +1 yıl
Aynen öyle... 😊
+1 yıl2500 rahat yani minimum 5 kişilik aile. Halbuki 2500 çok ama 1 alışveriş arabası zor doluyor paranın pul oluşu...
10 Yorumla
+1 yılUzun zaman oldu hesap yapmayalı.. Mesela pandemi başlangıcı. Ev arkadaşımla sadece Elektrik su doğalgaz ve kirayı hesaplıyorduk bir yerden sonra.
10 YorumlaÜç kişilik bir aileyiz, ayda 6 bin 7 bin tl gidiyor.
10 Yorumla100 eurodan azdır..
10 Yorumla- Alışveriş & Hediyeler konusunda 452 cevap paylaştı.
+1 yılHaftalık 2000 tl den hesap etsek, aylık 8 bin. Keyifli geceler..
10 Yorumla
+1 yıl3 kisilik aileyiz 4 falan misafir oldukca degisiyo daha
10 Yorumla
+1 yılTek basıma yaşadığım halde 1500 lirayı buluyor encok temizlik ürünlerine ödemem beni delirtiyor
11 Yorumla- +1 yıl
Basımızdaki bi gitseydi ölmüyoda lan
+1 yılSporcu besin takviyeleri ve diğerleri derken aylık 6-7 bini buluyor. Umarım daha da beter olur. 😂 Her millet kendi seçimini yaşar.
00 YorumlaAmaaan valla millet memnunmuş zamlardan
Artık şu saatten sonra
Çokta fifi00 Yorumla
+1 yılNe sen sor ne ben söyleyeyim
11 Yorumla
Soran+1 yılKorka korka sordum emin ol..🤦♀️
Söylemeyelim nazar değmesin 😂😂
11 Yorumla
Soran+1 yılAllah aşkına bi değsin şu nazar ya..😂😂
Söylemeyelim be moralimiz bozulur
12 Yorumla
Soran+1 yılMoral mi kaldı, söyle söyle..🤦♀️
+1 yılŞimdi buraya yazmayayım ama baya fazla. Mesela markete gittiğimde gözüme ne takılırsa alır arabaya atarım. Tek yaşadığım için çoğu kalıyor maalesef
00 Yorumla
+1 yılValla belli bi tutar yok parca parca gidiyrm tek tek aliyrm
10 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılorada otobus kartlari ne kadar konyada 4.50
11 Yorumla
Soran+1 yıl8,78
+1 yıl9 kişi minimum 20 bin asgari ücret lan biz o zaman nasıl geçiniyoruz ya ay pardon porsiyonları küçülttük doğru
00 Yorumla
+1 yıl2.5 falan bazen artıyor
10 YorumlaAlışveriş & Hediyeler konusunda 537 cevap paylaştı. ben alisveris yapmiyorum. ot yiyorum tarlada.
10 Yorumla
+1 yılMuhasebesini yapmadım
10 Yorumla2 kişi 4k dan fazla.
10 YorumlaAlışverişi babam hallediyor
10 YorumlaAlışveriş & Hediyeler konusunda 1,1b cevap paylaştı. Hergun fiyatlar değişiyor
11 Yorumla
+1 yılOlursa bir şey Alınır. Olmazsa Alınmıyor da. Alınacak Gibi de, Değil Artık.
00 Yorumla
+1 yılhiç bilmiyorum
11 Yorumla
Soran+1 yılBilme en güzeli..🤦♀️
En az beş bin vardır 🤔🤔🤔
00 Yorumla
+1 yıl5000-7000 atası degisiyor
00 Yorumla
+1 yıl4bini rahat buluyor olmalı :/
00 Yorumla- Alışveriş & Hediyeler konusunda 447 cevap paylaştı.
+1 yılHer gidişimizde en az 300tl gidiyor
00 Yorumla - Alışveriş & Hediyeler konusunda 330 cevap paylaştı.
+1 yıl2 bin falan
10 Yorumla 6 bin vardır
10 Yorumla
+1 yıl5000
10 Yorumla- Alışveriş & Hediyeler konusunda 331 cevap paylaştı.
+1 yıl5 bini buluyor
10 Yorumla
+1 yıl2000
10 Yorumla10 bin lira kadar
10 Yorumla
+1 yılDeğişiyor
10 Yorumla
+1 yılgunluk 20 30 tl
10 Yorumla
+1 yıl0 tl.
10 Yorumla4000 civarı
10 Yorumla
+1 yıl2 k..
10 Yorumla- Alışveriş & Hediyeler konusunda 2,4b cevap paylaştı.
+1 yıl800 filan tutuyordur
10 Yorumla - Devamını Gör (28)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 