Bugün yapmamla yarın yapmam arasında farklılıklar oluyor hemde aynı şeyleri almış olsamda çünkü artık bu ülkede herşeye zam geliyor hem de her gün... 1 torba taş çatlasın 8 parça ürün 100 TL den aşağı değilken gayet normal bu ödediğiniz tutar. Minimum haftalık alışveriş zaten 300 TL tutuyor buda zaten 1.200 gibi bir rakama tekabül ediyor. Azı yok çoğu var. Elde avuçta gözükür hiç bir şey yok ama fiş mübarek A4 kağıdı kaplayacak cinsten
Temel ihtiyaç listesi 300 lira dan aşağı değil. . Bunum üstüne kişisel bakım ve ev bakımı ile deterjan giderleri eklenince tutar 900 lira gibi bir rakam.. Canının istediği bir kaç kalem de olursa 1000 tl.. Gerçek bedeli ise 200 250 tl.. Bu fiyatin altına düşen her birey ya aile ile fazla yaşamıyor ya da bir kaç kalemden vazgeçiyor.. Buna lüks diye etiket vuran tayfaninda alnini karışlarım... Ülkede bir malın ederi etiketten yazının yarısı bile değil. Sırf yağ un ve çay alan bir kişi 150 tl ödüyor. . Sana gelince, 1200 lira 15 gün eh.. 20 günlük alınır. Ama bu senin ayıbin değil..
Alışveriş & Hediyeler konusunda 551 cevap paylaştı.
Paranın değeri kalmadı.. Markette kasanın fazla tutması hesapsız alışverişten değil herşeyin ateş pahası olmasından kaynaklanıyor. Her markete gidildiğin de en az 100 veya 200 TL harcamak bu harcamayı aya vurduğumuzda oldukça kabarık bir hesap çıkar Bu sebebten toptan aylık alışveriş yapmak ihtiyaç listesini önceden evde belirleyip o listenin dışına çıkmamak. daha hesaplı alışveriş yapmamızı sağlar
Normalde lazım olan herşeyi alırsan ve hepsini tek seferde indirimdir fırsattır araştırmazsan normal aslında. Ama şu olmadan da bi süre idare edilir, şunu bir dahaki ay alırım gibi planlar yaparsan anca harcamalar azalır. Ben de gıda dışı alışverişimde indirim koşturur depolarım, gıda ürünleri uzun dayanmıyor ama yine en pahalısını alacak bi yapım yok
Ben haftalık alışverişimi yapıyorum. Genelde 200-300₺ harcıyorum. Alışverişten önce bir liste hazırlarım ve hazırladığım listeye göre alışveriş yapıyorum. Bunun da avantajı ise aldıklarımın yetmesi oluyor. Bu sadece gıda alışverişi bu arada. Kozmetik ve giyim girince araya aylık 1500₺'yi buluyor. Size de tavsiye ederim, alışverişe çıkmadan önce muhakkak alışveriş listesi yapmanızı.
neraden alış veriş yaptıgına göre de deyişiyor gecen migros kampanya yapmış 1 kilo totku tere yagı 84 tl diyor aynı yağı kampanyada bim ya da şook ta 45 tl ye satıyo bu bence bir çelişki
@Şaşkın0705 Seni nasıl aydınlatabilirim bilemiyorum😊 Et fiyatlarından haberin vardır her halde... Sadece kasap için aylık 2000 küsür harcıyoruz Kahvaltılık, sebze, meyve, balık, temizlik malzemeleri vs Sanırım 6 bin geçiyor.
Hepsinden haberim var 1 saat önce kahvaltılık aldım her şey pahalı Allah'tan tek yaşıyorum zeytin aldım aç bitir kaşar peynir aldım vişne reçeli aldım birde fındıklı kirama aldım 47 lira tuttu ama siz herşeyi rahat rahat canınızın istediğini alıyorsunuz
@Şaşkın0705 şaka mı yapıyorsun? Dün sütaş kaşar aldım 600 dr 27 tl 2 paket pınar salam 1 paket sosis bir de tam buğday ekşi mahalı ekmek 80 küsür tuttu
İnan gerçekten birde yerli muz aldım 850 Gr bimden aldım hepsini şaka değil seninkklerin hepsi markalı onları ben alırsam yarın ne yiyeceğim diye düşünmeye baslarim