Evinin gerçekten temiz olduğuna inanıyor musun? 🤔
İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından gerçekleştirilen “Ev Tozu Araştırması” sonucunda evlerde temizlik konusunda gözden kaçan birçok risk olduğu ortaya çıktı. Öğrenmeye hazır mısın?
İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından gerçekleştirilen “Ev Tozu Araştırması” sonucunda evlerde temizlik konusunda gözden kaçan birçok risk olduğu ortaya çıktı. Öğrenmeye hazır mısın?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
357Cevap
Toz başlı başına büyük bir sorundur gadası. En başta astım ve nefes darlığı çekenler için sıkıntı olur.
Yatak odalarına dikkat! Bazı hanelerde oksijen dengesine zarar veren Hyphae mantarının tespit edilmesi.
Alıyorsunuz bir tane robot süpürge, bir tane de sağlam hava temizleme makinesi. Hava hep temiz, robot her gün süpürüyor. Haftada 1 de siz süpürün dip buçak o iş tamam. Yatılan çarşaf mümkünse 2 günde 1 hatta mümkünse hergün değişsin. Robot süpürgeniz moplamayı da yapacağı için yerle işiniz yok. Ayda 1 kez de duvarları sirkeli su ile silin. Kıyafet ve çamaşırlarınızı günlük değişin. Ev akarı alerjisi olan biri olarak bunları uyguladığım sürece evde alerjim hiç tetiklenmiyor. Deneyin faydasını görürsünüz
Temizlik robotu kullanıyorum.. sırf bu evde var olan ,
gözle görülmeyen ev akarlarından dolayı
Ev akarının milyon kez büyütülmüş hali.. yatağımızda bile bizimle uyuyorlar..
O kadar saat boşa temizlik yapıyormuşum gibi hissettim 😏. Evimde kedilerim var onların tüylerinden ve böceklerden korkarken bakteriler aklıma gelmemişti üstelik yatakta olması korkunç. Sanırım yorgan açık bırakıp güneş alırsa bakterilere çözüm oluyormuş. Ben yapıyorum ama işe yarıyor mu bilmiyorum 😅😅.
Hepsi de çok kötü gerçekten. Farkında olmadan çok fazla toza maruz kalıyoruz aslında. Ne kadar evi temiz tutmaya çalışsak da, bir kez camları açınca eve hemen toz doluyor. Zaten ne kadar temizlik yapsak bile, yine de insanın içinde acaba düşüncesi oluyor. Bu paylaşımı gördükten sonra da, artık temizliğin ne kadar zor bişey olduğuna emin oldum.
Korkunç. Bir düşündüm de evimde bir çocuk bir de kedi var cam kapı açık 🙄 yaptığım temizlik bir işe yaramıyormuş demek ki! Elektrik süpürgemden şüphe ettim. Dyson bizim eve de bir uğra😍
stanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından gerçekleştirilen “Ev Tozu Araştırması” sonucunda ağırlıklı olarak yatak odalarında olmak üzere hanelerin %26,7’sinde oksijen dengesinin bozulmasına sebep olan Hyphae mantarı tespit edildi.*
vay be! <3
Çok korkunç ama gerçek! İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından gerçekleştirilen “Ev Tozu Araştırması” sonucunda hanelerin %43,3’ünde bağışıklık sistemine ciddi zararlar veren 7 farklı bakteri bulundu; hanelerin %93,3’ünde Coccus bakterisi bulunurken yalnızca %6,7’sinde en az iki bakteri tespit edildi.
Evim yeterince temiz bu konuda inancım tam bakterilere gelince bakterisiz ortamda yaşamakmümkün değilgözde korkutulan bakteri mantarlar bağışıklığı destekliyor tabi bunun için hijyeni bırakın demiyorum 🤦♀️🤷♀️ ciddi bi alerjiniz varsa bu bakterileri temizlemek için mücadele edebilirsiniz
Aslında evimin temiz olduğunu düşünmüyordum ama artık hiç düşünmüyorum :/ Korktum be.
😆😆😆😆😆😆
Ben haşerelerden nefret ederim bu yapılan araştırma en azından insanımızın bu konu üzerinde daha hassas olmalarını sağlar umarım...
@aimpediatrician Haşere dedıgınız şeylerı uzak doguda çöp şişe takıp aperatıf dıye yıyorlar nımete haşere demeyınız lütfen:)
İstanbul Üniversitesi İstatistik Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından gerçekleştirilen “Ev Tozu Araştırması” sonucunda hanelerin %10’unda yüksek miktarda doğurganlığı etkileyen Molibden ağır metaline rastlandı.*
Şaşırtıcı değil ki, git gide kendi sonumuzu getiriyoruz...
Hepsi birbirinden kötüymüş ama sanırım en beni korkutanı ağır metal olması. Çünkü doğurganlık dahil birçok şeyi etkiliyor ve tamamen kanserojen. O nedenle asla evimde olmasını istemem hani toz, mantar ya da bakteri temizlenir ama ağır metalden korkarım.
Evde nasıl bu kadar toz oluyor aklım almıyor... gün aşırı süpürsek de o haznesi dolmuyor mu? Korkutuculuk benim için orda başlıyor... alerjim olduğundan beri Dyson kullanıyoruz... içim bir nebze daha rahat...
Arkadaşlar hep dyson'ın reklamını yapıyorsunuz. İyi hoş, hatta teyzem de aldı cidden mükemmel ötesi.
Ama benim param yok bu kadar reklam reklam, aranızda yardım kampanyası yapın da şu garibanın yüzü gülsün.
Peki gülmesem de olur
Bana kalırsa hepsi çok korkutucu. Ne kadar temizlesek de gözle görülmeyen bakteriler, hastalığa sebep olan partiküller olabiliyor. Dyson'ın emiş gücü bir harika.
Dyson gerçekten harika ürünler üretiyor. Gerek hava soğutma gerek temizlik konusunda. Kesinlikle evimde isteyeceğim harika ürünler. Tavsiye ederim. Özellikle elektrikli süpürge ve hava soğutucuları harika
Vay be benim gibi birisi yani sok olduysa artik soz bulamiyorum😂😂😂 ev temizliginde cok titiz olmama ragmen boyle oldugunu bilmem gercekten cok saairtti beni😐
Ben haşerelerden nefret ederim bu yapılan araştırma en azından insanımızın bu konu üzerinde daha hassas olmalarını sağlar umarım. KS guzel sorular paylasiyor guzel bencelerde
Tabi ki dyson ablam kendine aldı onun evinde kullandığımda bayıldım bu kadar pratik güçlü bir ürün olamaz bende evlenirken kendime ondan alacağım
Yorumun bizim için çok değerli! Çok teşekkür ederiz. :)
Bana göre hepsi korkutucu tozlardan kurtulmak için güçlü bir elektrikli süpürgeye mutlaka ihtiyaç var. O bile yetersiz kalabilir. Tozlarla başa çıkabilmek zor gerçekten.
Evler insanların günün büyük bir kısmının geçtiği yerlerdir. O yüzden ev ne kadar hijyenik olursa, o kadar sağlığımızı korumamıza yardım eder. Bunun için düzenli toz almanın önemi büyük
Bir gerçek var: elektrik süpürgesi işin de işin en iyisi Dyson. Diğerleri ucuz olabilir böylesine derin ve yüksek emiş gücü ile bir temizlik olmayacak.
Evet benimde toza alerjim var. Yıllık iznimi kullanıyorum. Çok yoğun çalıştığım için iznimi evimde yatarak geçiriyorum. Daha sabah ev temizliği vardı ve alerjimi unuttum. Sabahtan beri hapsirmaktan mendil kullanmaktan palylancoya döndüm iyice. 😷
Camlardan giren, kapılardan giren ya da dışarıdan geldiğinizde bile üstünüzde dışarıdan topladığınız gözle görülmeyen mikroorganizmalar o kadar çok ki biz temizlendiğimizi ya da temizlediğimizi sansak göremediğimiz için öyle sanıyoruz.
Temızmdır ama takıntım yok. Covıd olanlara baktım etrafımdakı en titiz temiz tiplerdı. O yuzden her sey oldugu kadar. Bakteride lazm guclenmek için. Pislik içinde olmadan temız yasamak en guzelı ole ayrıntılar anlamsz
Temizlik haftada bir şart. Kendi evime çıktığım zaman daha rahat olacağımı düşünüyorum bu konuda. Teşekkürler Dyson.
Ev tozu diye bir şey gerçekten var ve rahatsız ediyor fazla olduğunda. Ağır metal bulunması ilginçmiş
Korkunç bir şey. Bakteriler bir sürü hastalığa sebep oluyor hele küçük çocuğu olan insanlar için daha zor
Hanelerin çoğunda birden fazla bakteri bulunduğunun ortaya çıkması.
Bakterilerin varlığı korkutucu
Walla değerlendirmeye almak gerekirse%80 temizdir benim odam..
Yani bence 😅 anneme de sormak lazım 👍
Kansere sebep veren 3000 çeşit neden varken biz 30-40 ı düzenleyebiliyoruz. Temizlik konusu da biraz buna benziyor..
Bu soruyu görmeden önce: Evim temiz değildir
Bu sorudan sonra: Evimin temiz olması mümkün değildir 👌
Keşke ürünleriniz biraz daha uygun fiyatlı olsa herkes alabilse. Her eve girebilse yukarıda belirttiğiniz sorunların hiç birisi hiç bir evde yaşanmasa.
Toz başlı başına büyük bir sorundur. En başta astım ve nefes darlığı çekenler için sıkıntı olur cok tehlikeli..
Ev ve halı zemininde biriken toz zerrecikleri ileride çok büyük problem oluşturuyor ve astımı olanları daha kolay etkiliyor. Bunun tek çözümü Dyson 😌
Üremeyi etkilemesi bence en büyük risktir. Hayatın devam edebilmesi neslimizin geleceği üreme ile ilgilidir.
Yani d şıkkı bence burdan anlaşılan evleri ne kadar temizlediğimiz değil ne kadar doğru temizlendiği önemli
Araştırmalarıyla bu korkunç gerçekleri gün yüzüne çıkartan araştırmacılara ve bu sorunlara çözüm bulmaya çalışan Dyson'a içtenlikle teşekkür ediyorum.
Bunların hepside kötü toz çok zararlı evlerde yataklarda özellikle biriken toz ve bakteriler biir çok hastalığın davetcisi
Köyde tarla sürerken toz toprak yutuyom zararı var mı. Tozmuş hadiya apartman sehir hayatı zaten bakteri yuvası
@altuga8 tarlada bende toprak yuttum hemede cok zarar lımı evet zararlı toz toprak sonra alerji astım bronşit vs
Ev sürekli toz oluyor
Sil sil sil bitmiyor asla
Yandık desene
D diyorum ben çünkü ciidi tehlike arzediyor bu konu
İnsan vucudunun mikroba da ihtiyacı var faydalı mikrop oluyor bunlar fazla abartmamak gerek hastalık hastası olmaya gerek yok.
bu derece ayrıntılı incelemeler insanların daha da paranoyak olmasına sebep oluyor oysa bu gibi maddelerle zaten yüzyıllardır yaşıyoruz 🦆
Haftada yaklaşık 3 defa temizlenen hanelerde bile hastalığa sebep olan partiküllerin görülmesi 🌺
Böyle yapa yapa insanları temizlik hastası yaptınız. Bahsettiğiniz şeyler sponsorluğunu yaptığınız programdaki istifçilerin evleri. Normal bir ev değil. İnsanlarda korku ve panik havası yaratmayın.
Bu tip şeylerle zaten sürekli bir aradayız ve zaten sağlıklı olanı da bu bence, çünkü sürekli steril bir ortamda yaşarsaka bağışıklık sistemimiz zayıflar.
Ben hiç temiz olduğunu düşünmedim. Nasıl düşünebilirim ki. Her türlü pislik mevcut dışarda ve dışarı çıkmadan yaşayamıyorum. Evde kapalı ortam ayrı sıkıntı
Bunun ölçümünü yapan cihazlar var ve değer 500 altındaysa yemek yenebilecek kadar temiz kabul ediliyor. Ağır metaller de vardır tabii ki ama napalım sokakta mı yaşayalım?
Tozlar büyük sorun yaratıyor ve mantar bakteri küf öf öf hiç yaşamak bakmak istemez insan o eve.
Hepsi ürkütücü ve sağlık olarak ciddi tehdit unsuru güzel makına ve guzel temızlık şart
Kesinlikle hayır. Evimin yeteri kadar temiz olduğunu düşünmüyorum.
Valla annem 7/24 temizlik yapsa süpürge yapsa yine temiz olarak görmüyor psikolojik sanırım :D
Hepsi de sıkıntılı ama doğurganlığı bile engelleyebilen bir sorun varsa o sorun çok büyüktür :(
Hepsi birbirinden korkunç ama doğurganlığı dahi etkileyen bakteri olması en ürkütücü olanıydı
Normalde temizlik yapiyodum artık ultura temizlik yapmam gerek.
Ne kadar alırsam alayım gene toz oluyor ancak bu maekayı araştıracağım
Hergün temzilik yapılması lazım elektrik süpürgesinde baya toz çıkıyor bunun sonucu da astim bronşit
Gerçekten inanılmaz 😊böyle bir sonucun çıktığına inanamadım