Baharın Tadını Bisiklet ile Çıkaracak Aileler İçin Gerekli Olan Her Şey

Selam canlar ve bizim gibi bisiklet tutkunları :)

Gerek işe gerekse gezmelere çoğunlukla bisiklet ile gitmeyi tercih ediyoruz. Bizim için hem spor hem de kolaylık sağlıyor. Bir nevi bisiklet tutkunuyuz da denilebilir. Özellikle kızımız olduktan sonra onu da bu tutkuya dahil ederek neredeyse her mevsim bisikletin tepesindeyiz.

Bisiklet ile yolculuk yapacak herkesin mutlaka güvenlik önlemleri alması gerektiği konusunda hassasız. Bunun için sizlere, bisiklete dair kullandığımız her şeyi muadilleri ile beraber sunmak için bu yazıyı yazıyorum.

Not: Zil, her bisiklette zaten bulunması gerektiği için eklemedim, bilginize.

Hadi gelin ve bisiklet kullanırken hangi parçalara gereksinim duyuyoruz, beraber bakalım. :)

Bisiklet

Ailece bisiklet keyfi için tabiki de bisiklete ihtiyacınız olacak. Eşimde resime eklediğim Salcano NG650 29 jant, bende de aynı bisikletin 27,5 jant modeli var. Evlendiğimizden beri aynı bisikletleri kullanıyoruz ve buraya model belirtmemi isteyen eşimin bisiklet tavsiyesi olarak görebilirsiniz. Özellikle çocuk taşıyacaksanız, yerden biraz yüksek modelleri seçmenizi öneriyoruz.

Çocuk Taşıma Koltuğu

Aslında biz bu resimdeki Decathlon'un Hamax modelini kullanıyoruz. Fakat hem kendi sitesinde hem de mağazasında bunu satın alma imkanı her zaman olmuyor, dönem dönem geliyormuş, öyle dediler. Bunun için size aynı özellikte ve çok ama çok benzeyen bir modelin linkini ekliyorum. Oradan istediğiniz an alıp rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Bisiklet Kaskı

Bisiklet sürücüsünün de arkada taşınan çocuğun da mutlaka kask takmasını öneriyoruz. Mevsim her ne olursa olsun o kasklar takılmalı. Aynı zamanda çocuğunuz için diz ve dirsek koruyucusu da takmanızı öneriyoruz, ne olur ne olmaz.

Bisiklet İçin Aydınlatmalar

Bisikletin trafik kurallarına göre aydınlatmalı olması gerekiyor. Ön ve arka ışıklarının dışında bir de tekerlek ve pedal reflektörlerine ihtiyacınız olacaktır. Çünkü ışıklar bizimki gibi şarjlı ise şayet olmadık yerde sönebiliyor. E bunun için de reflektörler hayati bir önem arz ediyor.

Bisiklet Eldiveni

Eldiven bizim için olmazsa olmazdır. Özellikle avuç kısmı jel destekli modelleri tercih ediyoruz. Çünkü bisikleti eldivensiz kullanınca elde nasır oluşumu ve harabiyete sebep oluyor. Bundan korunmak ve sağlam bir tutuş sağlamak için kısa veya uzun model farketmeksizin eldiven kullanımını öneriyoruz.

Kadro Üstü Çanta

Bisiklet kadrosunun üstüne koyacağınız çanta aslında gerçekten önemlidir. Hem bisikletin dengede durmasına destek oluyor hem de gerekli araç ve gereçlere anında ulaşmayı sağlıyor. Tabi bu çantaların telefon tutuculu modelleri de var fakat biz telefon için ayrı bir aparat kullanarak telefonu gidonda tutmayı tercih ediyoruz. Yola odaklanmak için sade bir kadro üstü çanta daha iyi olur bizce.

Sele Arkası Çanta

Kızımı eşim taşıdığı için sele arkası çanta da bana kalıyor. Bisiklet sürerken bizim gibi sırt çantası taşımaktan hoşlanmıyorsanız bu model tam size göre. Özellikle bagaj kısmı olmayan yani full süspansiyonlu bisikletlerde bu tarz çantalar oldukça iş görüyor.

Telefon Tutucusu

Hem ben hem de eşim gidon üstü telefon tutucusu kullanıyoruz. Bunu kullanmaktaki amacımız da: yola konsantre olabilmek ve navigasyonu rahatça takip edebilmek içindir. Yolda telefona gerçekten ihtiyaç duyacaksanız bu tarz tutucuları tercih edebilirsiniz.

Tamir AKsesuarları

Bisikletinizin dilinden anlıyorsanız ve tamir konusunda bilginiz mevcut ise o zaman kadro üstü çantanızda mutlaka küçük tamir aksesuarları bulundurmalısınız. İçinde: tekerlek yamaları, farklı uçlu alyan takımı, törpü ve yapıştırıcı gibi yolda kalmanızı önleyen birçok aksesuar mevcut. Ha ön veya arka çantanız büyük ise bir de bisiklet pompası taşımakta fayda var, biz taşıyoruz.

Matara Kafesi

Her bisikletin üstünde bu aparattan olmayabilir nitekim bizimkilerde de yoktu, ekstradan almak durumunda kaldık. Sizin de bisikletinizde matara kafesiniz yok ise plastik değil buraya eklediğim alüminyum kafeslerden alarak daha uzun ömürlü bir kullanım sağlayabilirsiniz.

2|1
1016
canselcanım KizlarSoruyor'da Editör
Editör kimdir?

En İyi Kız Görüşü

• Harika! Ne kadar araç olursa olsun, bisikletin yeri bence de başka. :) Şimdilik ben sürüyorum. Ama inş. çocukla da sürmek nasip olur. Hem kaliteli vakit geçirmek, hem açık havada spor kültürü geliştirmek açısından da çok güzel. 😊
    Teşekkürler, güzel yazı.

1|1

En İyi Erkek Görüşleri

• Biz de aile olarak düşkünüz kullanıma. Küçük oglum benimle çocuk taşıyıcısında, eşim ve büyük oğlum da kendi bisikletlerini kullanıyorlar.
    Değerli bilgiler için teşekkürler

0|0
  • Severiz grup sürüşleri, aileler içinde resimdeki gibi önerim olacaktır. Kazasız sürüşler bisiklet severler.

• Bilgiler içinde ayrıca teşekkür ederim çok güzel ayrıca eldiven düştüğümüzde en önemlisi kendimizi korumak için ilk eller temas edecektir yere, gece sürüşlerde ışıklandırma ve üzerimize fosforlu yeşil yelek veya tişört giyelim en iyi şekilde görünmenizi sağlar güvenlik için saygılar.

• Dediğin gayet doğru. Reflektör işini bisikletle beraber ayakkabıda çözüyoruz biz. Birden fazla reflektör içeren ayakkabılar var, Nike ta var mesela. Ben teşekkür ederim 😊

• Teşekkür ederim.

Benzer Benceler

Senin görüşün nedir?

Kızlar & Erkekler Ne Diyor

914
  • Güzel öneriler beğendim ama ben bisiklet sürmeyi bilmiyorum

0|0
    • Etrafında öğretecek birileri olursa rica et, aslında gayet kolay. "Bisiklet sürmeyi öğrenmek kadar kolay" diye bir terim bile var.

• Öğretecek birisi yok ama tatile gittiğimde binmek öğrenmek istediğim için binmiştim ağır canım ya (ağırlık kaldıramıyorum fiziksel gücüm yok) yandan birisi tuttuğunda sürebilmiştim bıraktığında da düştüm

• Teşekkür ederim cevabın için ama süremesem de önerilerin güzel

• bisiklet gibisi yok.
    her gün en az 3 saat binerim. :)

1|1
    0|0
  • Bende bisikletim var hemde 2 tane bisikletim var herşey var bende ne varsan var ama alacagını ıhtıyacım kalmadı :) Ama bir eksik kaldı bana bir bayan birlikte beraber bisiklet gezmek istiyorum o kadar. :)

• Aksesuarlar güzelmiş, bisiklet aydınlatmaları ışıl ışıl eline sağlıklar.

0|0
  • ben spor salonunda bınıyorum sadece ama tesekkurler bılgı ıcın

• Bende bisiklet tutkunu olarak sizin ailecek bisiklete binmeniz beni mutlu
    Ayrıyeten gözlük kullanmanızı da kesinlikle tavsiye ederim

• Bisiklet kazası geçirdiğimden binmeye korkuyorum ben 😶

0|1
  • Benim bisikletim olmadı küçük motorum vardı sjdjdjd

0|0
  • İlk görüş benden olsun 😉Bisikletle aram yok ama ben gibi sporcu salonda her zaman spor bisikleti sürerim..

• En onemlisi güvenlik!

• Olması gerekenler

• Bizde iki bisiklet var

0|0
  • Bisikletin yeri bende her zaman ayridir

• Güzel bence başarılar dilerim

0|0
  • Güzel paylaşım teşekkürler :)

• Bisiklet maceram hüzünle sonlandı.😄

• Harika

• Güzel bence başarılar dilerim

• benim hiç bisikletim olmadı