Yalnız geçen özel günler ve eğlenmekten korkmak?

Merhaba. Ben her yılbaşını yalnız geçirenlerdenim. Hiçbir yılbaşında biriyle birlikte olmadım. Çocukluk dönemim hariç (o da en fazla 12–13 yaşıma kadar), hiçbir özel günümü akranlarımla ya da gerçekten “arkadaşım, dostum” diyebileceğim insanlarla geçirmedim. Yılbaşları genelde evde, tek başıma; ya uyuyarak ya da bilgisayar başında geçti.

Her ne kadar dinimizde veya farklı bakış açılarına göre yılbaşı kutlamanın gereksiz olduğu söylense de, benim için bunun sosyal açıdan önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü insanlarla bir arada olmayı, birlikte vakit geçirmeyi temsil ediyor. Şu an geldiğim noktada ise, sırf bu yalnızlık yüzünden eğlenmeye çalıştığımda bile korkmaya başlıyorum. Eğlenmekten korkar hale geldim.

Bu durumu yaşayan sadece ben miyim? Siz böyle durumlarla nasıl başa çıkıyorsunuz, benim gibi hisseden başkaları var mı?

Yalnız geçen özel günler ve eğlenmekten korkmak?
Cevapla