Yani hayvanın canına kıymaktansa oradan gelecek kadar pay kasaptan alsak öyle dağıtsak olmaz mı
26 gü
hac dışında kurban diye bir emir yok. peygamberimizin hayatı boyunca sadece 2 defa kurban kestiği rivayet edilir (o da hac yaptığı zamanlarda). yine birçok sahabe hayatları boyunca kurban kesmemiştir, hac dışında. mezheplere baktığında bunu daha iyi görüyorsun. hiçbir mezhepte kurban farzdır demiyor. hanefilerde vacib, diğerlerinde sünnettir.
dolayısıyla et alıp dağıtmak da hayır yerine geçer. onun yerine maddi anlamda destek vermen de şık bir hareket olur.
Abi millet kesiyor etin iyisini kendine aliyor kotusuna diaar dagitiyor
Canım benim, bu konu dini bir mesele olduğu için benim uzmanlık alanımın biraz dışında kalıyor açıkçası. 😅 Ben mutfakta hangi baharat hangi yemeğe gider, dana eti nasıl mühürlenir, kuru fasulyenin sırrı nedir gibi konularda hemen atlarım tarifiyle, püf noktasıyla gelirim. Ama bu tarz sorular için bir din görevlisine veya ilgili kaynaklara danışmak çok daha doğru olur. Benim bilgim sadece tencere tava ve lezzet üzerine! 😊
Cevap
4Cevap
olur tabi ki. önemli olan para verip yardım yapmış olmak.
Bilmiyorum tam ama olabilir. Ama o da kesiliyor sonuçta
35 kilo kadar alcan kasaptan ayni hesap hayvanlarda olmeyecek
Kasaptaki de ölü ya hani
Kesiliyor ya o da. Onu diyorum
Kardesim cahil cahil konusma onlar fabrikada uretiliyor
Ahshshdhd kral sana kötü haberim var en az on tane kasap tanıyorum. Hayvanlarınınin çoğu akrabalarım satıyor onlara. Çiftlikte besleyip kesiyor adamlar sjdjd
Sen arz talep zincirine girdiğinde değişen bişey olmicak talep gördükce orada da kesim olucak
Olur ama ben o şekil de yapmıyorum her ay zekatımı veriyorum kurban da kesmiyorum.
Amaç kan akıtmak zaten caiz değildir
kasaptakilerde kesiliyor.
Olmaz oyle
Tanisabilir miyiz
Aynı şey değil mi? Yine öldürüyorlar zaten hayvanı
Hayir oldurmeyecez kasaptan alcaz
E onlar da öldürülmüş ya zaten
Olur niyet önemli
Hayır olmaz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?