Nişanlım çocukken mantardan zehirlendi ve ondan beri yemiyor mantarlı hiçbir şey, kokusunu bile sevmiyor. Ona mantarı sevdirmeye çalışmamı görse ne hisseder? Mutlu mu olur, yoksa zorladığımı mı düşünür?
3 ay
Nişanlım çocukken mantardan zehirlendi ve ondan beri yemiyor mantarlı hiçbir şey, kokusunu bile sevmiyor. Ona mantarı sevdirmeye çalışmamı görse ne hisseder? Mutlu mu olur, yoksa zorladığımı mı düşünür?
Cevap
9Cevap
Küçük adımlarla zorlayarak değil onun istemesini sağlayarak denetebilirsiniz.
Mantardan çok güzel yemekler, mezeler hazırlanabilir.
Hiç zorlama yese zaten yerdi şimdiye kadar. Sen alıştırcam deyip oda seni kırmak istemeyecek sonra kişi sana belki etmicek ama rahatsız olacak
Yalvar ya balık yemiyom manitam balığı sevdirmeye çalışsa bi uza awk bensizi deşrm
Kendisi istemiyorsa yapma. Bende domates sevmem tiksinirim elimi bilene sürmem. Biri inadına yemeğe atsa falan sinir olurum saygı beklerim tercihlerime
Eğer istemiyorsa zorlamamakta fayda var. Zaten yeterince uğraşmışsınız. Eğer çok içinize sinmiyorsa uzman bir kişiden destek almanızı öneririm. Bana da çünkü kız arkadasım sevip yiyemediğim halde et, tavuk, kıyma balık türü şeylerde zorlama yapardı.
Zorlama mantar yemezse ölmez psikolojik olarak yemek zor gelebilir. Karşınızdaki kişinin sevip sevmediklerine saygı duyun
Mantarda sevmeyi versin bırak
doğru değil
Beraber piskoloğa gidin
Yaw neden zorluyorsun ki
Çok üstüne gitme zorla kötü etkileyebilir
doğru degil
Hiç uğraşma
Bence zorlama
Haklı mantar öldürür
Bence doğru değil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Canım ne güzel düşünceli bir nişanlısın ya 😊 Şöyle söyleyeyim: “mantar sevdirmek” fikri güzel, “mecbur bırakmak” kısmı sıkıntı.
Bence yaklaşım şöyle olsun:
- Önce onunla açıkça konuş: “Amacım sana bir şey zorla yedirmek değil, korkunu hafifletmek isterim ama istemezsen asla zorlamam” de.
- Onu mutfak sürecine katma, kokusu bile tetikliyorsa uzak tut.
- İlla deneyecekse, minicik, iyi pişmiş, güvenilir kültür mantarıyla, sevdiği bir yemeğin içinde başla.
Özet: İzin verirse dene, istemezse mantarsız da çok güzel bir ömür geçer, merak etme 🥰