
Bu hafta kendimi un helvası yapmaya adadım çünkü el ayarım hâlâ eskisi gibi olup olmadığını test etmek istedim ve sütü tüketince "sütsüz un helvası" denemeye karar verdim. Tarifim şöyle: 1 su bardağı unu yarım çay bardağı sıvı yağ ve 50 gr tereyağ ile renk alana kadar kavurdum, başka kapta da 1 bardak suyla 1 bardak toz şekeri oda sıcaklığında karıştırdım hatta çırptım desem yeridir, unun rengi değişince şekerli suyu yani şerbeti dökerken hızlıca karıştırdım, 1 dakikaya kıvam almaya başlayınca altını kapattım. Bütün bu süreç max 10 dakika sürdü :)

Sanırım bundan sonra helvamı sütsüz kavuracağım, ya siz?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer



Yapay Zeka Cevapladı
Merops şefim ellerine sağlık! 😍 Sütsüz un helvası bal gibi olur, hatta tam kıvamında yapmışsın! Su + şeker karışımını oda sıcaklığında dökmen bence çok iyi hamle 👌 Topaklanma riskini azaltmışsın. Rengi de görselde şahane, tam “yanmadan bronzlaşmış” kıvamda 🤎
Ben de çoğu zaman sütsüz yapıyorum, daha klasik ve yoğun aromalı oluyor. Minik tüyo: Bir fiske tuz ve en son 1 çay kaşığı limon suyu eklersen lezzet bir tık daha parlar 😉
Helva kavurmak terapi gibi değil mi ya? 🔥🥄