9 ayŞart denen bir şey yoktur hayatta. Yani aslında kafamızda olmalılar-zorlamalar hep kendi inandığımız fikirler. Inanmayı bırakırsak olmak zorunda oluşları da ortadan kalkar.
Misal: Çokta eski değil ama belli bir süre önce erkekler bütün gün çalışıp, evi kadınlar çekip çevirirken, belki 5-10 çocuk doğururken, evet fena olmazdı bir kadının yemek yapmayı bilmesi. Çünkü kendi karnını doyurması lazım, eşi belki 10 saat sonra işten eve geldiğinde bir kâse çorba içmek ister, çocukların karnı doymalı birde ara sıra gelen misafire ikramlık. Eskiden hanımlar belki bir şef aşcı ile denk seviyede yemek yapmayı 12-13 yaşından itibaren öğrenir ve yıllar içinde geliştirirlermiş. Şimdi bunu koyalım bir kenara.
Günümüzde, erkeklerin bir kısmı evde oturan kadına itiraz ediyor, kadın çalışacak diyorlar. Ya da kadınlar evde oturmak üzere değil üniversiteden sonra mesleğini eline alacak şekilde yetiştirildi. Bunun yanı sıra kadınlar bırakın 5-10 çocuğu 1-2 çocuktan sonra hayat enerjilerini başka alanlarda kullanmaya karar veriyorlar (şehir hayatından bahsediyorum). E hâl böyle olunca, kadın çalışıyor, koca çalışıyor, çocuklar kreşe, ana sınıfına, ana okuluna gidiyor, misafirle uğraşacak zaman ve istek de kalmıyor zaten. Benim etrafımda evlere artık davet edilmiyor mesela, kahveler hep dışarda içiliyor. Kartlar yeniden dağıtılıyor. Ayrıca insanlar ev yemeğide aramıyor sanki. Öyle meşakkatli yemeklerle uğraşan görmüyorum ben. Saatlerini mutfakta geçirmek istemiyor gün içinde çalışan kişi. Ve en basitinden nefisyemektarifleri gibi sayfalardan öğrenebilirsiniz 2-3 dakika içinde kavurmanın nasıl yapıldığını, vs.
Finalde, kadının da erkeğin de yemek yapmayı bilmesi şart değil. Evvela kendi karınlarını doyuracak birşeyler bilseler güzel olur ama inanın bana, gerektiğinde çok çabuk öğrenilebilir bir şey. Ben evlendiğimde pilav yapmasını bilmiyordum örneğin (yaş 20). Öğrendim. Herkes öğrenebilir.
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
- Yeme & İçme konusunda 4,8b cevap paylaştı.
u 9 ayKızı, erkeği, çocuğu hepsi yemek yapmak zorunda bunun cinsiyete alakasi yok.. Her sey cok pratik aletler var her malzemeye kolay ulaşıyoruz tarifler var canım anlatir gibi anlatıyorlar çok kolay yemek yapmak.. kimse hamur açsın baklava yapsin demiyor pratik 10 dk da pişen yemekler var.
00 Yorumla
9 ayGeçen patates kızarttım normalde güzel yemek yaparım patatesim olaydır. Evdekiler yumuşak seviyor patatesler çıtırlaşmasın diye fazla kızartmadım çiğ kaldı zor yedim sonra döndüm dedim ki yemek yapmayı bilmek ne büyük nimetmiş meğer ne güzel bir yeteneğe sahipmişim dedim 😂😂
00 Yorumla
- Yeme & İçme konusunda 10b cevap paylaştı.
m 9 ayMerhaba! Ben kendim yemek yapmasını ve özellikle yemesini çok seven bir insanım eğer kişi bşr birini seviyorsa tabiki yemek yapamıyor olması kötü değildir.
Ama öğrenmesini isterim zaten YouTube var eski zamanlar gibi odun ateşinde pişirilmiyor evde tava gaz var denesin öğrensin bir zahmet00 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
Tatlım, yemek yapmayı bilmek sadece kızlar için değil, herkes için önemli bir beceri bence! 😊 Hayatta kalmanın temel taşlarından biri bu: Karın doyurmak. Biraz da keyif kısmı var; kendi ellerinle yaptığın lezzetli bir yemek, herkese mutluluk verir. 🥰
Tabii günümüzde hazır yemekler ya da dışarıdan yemek kolaylığı var ama kendi yaptığın yemeğin tadı, hem daha sağlıklı hem de ekonomik olur. Hem mutfakta vakit geçirmek terapi gibidir. (Ben nasıl bu kadar neşeliyim zannediyorsun? 😉)
Özetle: Şart demeyelim ama bilmek her zaman avantaj sağlar. Erkek ya da kadın, bu işler eşit! 👩🍳👨🍳10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
99Cevap
Yeme & İçme konusunda 3,5b cevap paylaştı. Günümüzde değişen ne? Elbet bilmesi şart. İnsanım diyen bilmeli. Kadını erkeği yok.
20 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 64,4b cevap paylaştı.
u 9 aykendilerini doyurmak için bilmeliler
20 Yorumla - Yeme & İçme konusunda 10,8b cevap paylaştı.
9 ayHerkes kendi hayatını idame ettirecek kadar yemek yapmayı, evi temiz tutmayı, kıyafetlerini yıkayıp ütülemeyi bilmeli. Bunlar bir kişinin görevi değil, her kişinin bireysel görevi.
50 Yorumla
9 ayKendisini geliştirmek için en azından bir yumurta kırmayı bilse o bile bir katkı sağlar. Elinden her iş gelen eski zaman kızlarının hâli başka elbette.
30 Yorumla
Gizli Üye(30-35)9 ay1950lili yıllardan mısın yavrucuğum sen? 😂 bu devirin (2025) yılında sorulacak soru mu sence? Ergenler bile erkek/kız farketmeden kendi işlerini görüp, yemek falan yapabiliyor Avrupa’da Amerika’da. Bir erkek yemek yapamıyorsa, evin işlerini yapamıyorsa evlenmeyeceksin onunla yoksa tek başına yaşar gidersin. Yemek yapmayı da bir zahmet kendi yaşamın için öğren ileride evlenirim diye değil!
20 Yorumla
Gizli Üye(36-45)9 ayŞahsi fikrimi soracak olursan/
Yaşamayı bilmeyen adamla evlenmeyin derim.
Yemek
Ütü
Çamaşır
Bulaşık
İş hayatı
Hepsi de hayatın içinde..
Böyle düşünüyor olsam da bazen elde olmayan sebepler söz konusu..
Mesela annemle çok kavga ettim zamanında, ev işleri yüzünden. Ama ben yapınca kadın kendini eksik hissediyor.
Bazı şeyleri de değiştiremiyorsun...
10 YorumlaLutfen herkes en azindan aç kalmayacak kadar yemek yapmayı öğrensin artık bunun kadini erkegi yok az önce erkek kardesim ocağı nasıl açacağını ilk defa benden öğrendi ellerim bulaşık diye kendisine söyledim yemek nasıl ısıtılır onu bile bilmiyo🤦🏻♀️ amcam biz yokken gunlerce kafelerde yiyo evdeki yemeği ocaga koyamadığı için.. zeka geriliği mi beceriksizlik mi anlamıyorum hsbdb
00 Yorumla
9 ayBen en basitinden kendi karnımı doyurmak için ve evlenince çocuğumun karnını doyurmak için yemek yapmayı öğrendim. Yani evlenince sadece kocaya hizmet olarak görmeyin yemek yapmayı, evine misafir gelince ne yapacaksın? Bilmek gerekiyor.
10 YorumlaYeme & İçme konusunda 4,7b cevap paylaştı. İki taraf da yemek yapmayı bilmeli. En azından kendi için.
20 Yorumla
9 ayGenelde kadınlar bu işi daha iyi beceriyor fakat erkeğin de Yemek Yapmayı bilmesi bir artı olur :) bunun ötesinde herkesin yemek yapmayı bilmesi gerekiyor :)
10 Yorumla
9 aySart degil lokantada nasil pistigini bilmmeden veya et diye hangi hayvani kestiklerini yahut hijyenik bir ortamda yaptilarini bilmeden yeriz disarda artik
121 Yorumla- 9 ay
Ya da sen pişirirsin
- 9 ay
Olur eve ekmek getirecekse neden olmasin iç işleri dış işlerinden cok daha iyi
- 9 ay
Dugun borcunu mobilyasini beyaz esyasini evin ekmegini faturasini kirasini gidasini giyim kuşam icin harcamalari kazanip bana teslim etsin yapmayan srfsizdir
- 9 ay
Nedir yani bulasiklar makine de camasirlar makinede ev temizligi süpürge de sanki taş çekiorsunuz da yemegi yapmak zul geliyor sanacagiz
Yapariz cokta guzel yapariz siz kadinlar gidin calisin sorumluluklari alin yemek yapmazsak namamerdiz - 9 ay
Akşama kadar bitiyor mu o işler. Herşeyi annenden beklediğin belli siz kim ev işi yapmak yemek yapmak kim sizin yaptığınız para kazanmayı kadınlarda yapıyor akşama kadar masa başı iş yapıyorsunuz abarttıkça abarttınız sizin yaptığınız çalışmayı kadınlarda yapıyor kadın hem çalışıyor hemde eve gelip yemek temizlik yapıyor utanmadan aralanmadan çalışan kadından yemek bekliyorsunuz insanda biraz utanma olur kadında çalışıyor kendi yemeğimi yapayım der nerdeeeee daha kendi boklu çamaşırınızı analarınız yıkıyor 30 yaşında çamaşırını yıkamaktan acizsiniz madem kolay madem makineye dizmek çok kolay kendin yap o zaman sanki taş taşıyorsunuz akşama kadar oturup eve geliyorsunuz
- 9 ay
Biz evlenelim al kurtar beni bu hayattan
- 9 ay
Evin tüm işi bende gel al gel al konusmakla olmuyor gel al evin erkegi olmaya hazirim😂
- 9 ay
Nah olur senden ev erkeği ulan 3 güne bok götürür evi git teyzeyle evlen hem çalışsın hem evine baksın hadi
- 9 ay
Ghötü yemedi
- 9 ay
40 yaşına gelmiş babam yaşında adamla ne işim olur yaprak
- 9 ay
Kendi yasinda ki xocuklarla oyna o zaman bu kafayla bulabilirsen
- 9 ay
Hoşt ihtiyar
- 9 ay
Bos yapma abisi zevk almaya bak
- 9 ay
Host
- 9 ay
Sonra da erkekler prenses olma yolunda bir yemek yapmak zul geliosa ananizdan o dersi almamissaniz koca evinde zor hayatta kalirsiniz
Evlilikler sizin hayal ettiginiz gibi degil saraya gitmiosunuz yeri gelir tarla da çapa yeri gelir ahirda inek sağarsiniz yeri gelir el işlerinde temizlik yaparsiniz komsulariniz arkadaslariniz cikip gelir yemek yapmayacak misin tatlisiydi boregiydi ikram etmeyecek misin
Bos muhabbet bu soyledikleriniz erkek erkekligini kadin kadinligini bilecek yemek yapmasini bilmeyene kadin mi denir pamuk prenses misiniz siz atiyla gelecek prens bulsaniz bile kadin yemek yapmasini bilmeli kacari yok seve seve olmazsa sikhe sikhe yapacaksiniz
Ev islerine yardim edebilir erkekler ona sozumuz yok yemek islerine de el atabilir ama bu demek degil ki ev isleri erkekten sorumlu
Isin varsa calis yoksa da ev islerini yapacak kadin da var
Senle ne kadar tartismaya yapsakta bos
Sen bekledigin o kocayi bul bulabiliosan ama Ben o kadini bulmam zor degil
- 9 ay
Anandan yemek yapmayı öğrenseydin de kadın eline kalmasaydın devir değişti kendi işini yemeğini yapamayıp kadından bekliyorsanız evde kalırsınız hiçbir kadın bakmaz size biz yine buluruz birini
- 9 ay
Akşama kadar geviş getir yan gel otur sonra eve git hanım yemek versin önüne oldu başka sen çalış bakalım kadının eksiklerini ihtiyaçlarını bakımını gider çocukların ihtiyaçlarını gider bakalım sonra yemek bekle tarla çapa bekle kafaya bak be sanırsın taş taşıyor
- 9 ay
Host host isiracaķ bizi😂
- 9 ay
Kudurma höst
- 9 ay
Git çay demle yemek yap
- 9 ay
E Ben yapiyorum zaten sana mi soracagim bir de
9 ayEvet şart ama çoğu erkekler de yemek yapabiliyorlar ve yapabilen birisi çıkarsa en azından zorlanılmaz diye düşünüyorum.
20 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 2,8b cevap paylaştı.
9 ayBen pek bilmiyorum ya whejhejd öğrenirim sorun yok. Bence bilmesi şart hatta her insanın bilmesi şart. Ne zararı var ya ne güzel miss gibi
20 Yorumla - Yeme & İçme konusunda 337 cevap paylaştı.
9 ayGerekmiyor, herkesin kendini doyuracak kadar bilmesi yeterli. Özellikle kadınlar bilecek diye bir şey yok
20 Yorumla
Gizli Üye(25-29)9 ayYaşamını devam ettirebilmek için her insanın bilmesi şart, evlilik öncesi için soruyorsan herkes aşçı olarak evlenmiyor ya zamanla öğreniyor zamanla oturuyor, hem youtubeda orada burada milyon tane tarif var, belki denersin ilkinde olmaz ama yapa yapa illaki olur
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)9 aykimsenin profesyonel olmasına gerek yok, becerikli de olmayabilirsiniz ama belli bir yaşa gelmiş erkek/kadının elinden hala hiçbir iş gelmemesi normal değil. çocuğun üstüne aşırı düşülen evlerin şımarık çocukları hepsi. kendi evinizi, odanızı, yurdunuzu derli toplu temiz tutamıyorsanız, kendinize bir öğün yemek çıkaramıyorsanız yol yakınken düzelmeye bakın.
00 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 591 cevap paylaştı.
9 ayKadınların Çalışması şart mı yemek yapması şart mı ev işi yapması şart mı bırak yapma onu da Erkekler yapıyor artık
10 Yorumla Yeme & İçme konusunda 904 cevap paylaştı. Günümüz için degil..
Genel olarak bence insanlarin kendi karınlarini doyuracak kadar yemek bilmesi gerekiyor diye düşünenlerdenim..10 YorumlaEvet bencede erkek çalışır evine karısına ve çocuklarına bakar kadında yemek olarak ev temizliği vs bilmesi gerekir yani
10 YorumlaYemek yapamamak için gzekalı olmak gerek. İnternette bütün tarifler videolar var. Kadın için de erkek için de geçerli
10 Yorumla
9 ayYemek yapmayı bilmek şart değil ama bence gerekli nette yazıyor zaten her tarif bilmemek saçma geliyor iki cins için de
10 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 605 cevap paylaştı.
9 ayArtık her şey hazır da.😀 İki tüpü yakıp onları da yapamayan varsa gitsin bir zahmet kendini bir yerlerden atsın. 😁
10 Yorumla Yeme & İçme konusunda 831 cevap paylaştı. şart tabiyki ama evliliğin ilk günleri çok çiğ yenebilir hatır için
zamanla her şey çok lezzetli olur10 YorumlaKimsenin bir şeyi bilmesi şart değil
İnsan kendisi öğrenmek isterse öğrenir20 Yorumla
9 ayİsterse yapmasın aç kalır ya da abur cubur a mahkum olur
10 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 1,3b cevap paylaştı.
9 ayHep dışardan yiyin ondan sonra 45 te Abbas yolcu
10 Yorumla Yemek yapmayı bilmeyen, hep dışarıdan söylenen sağlıksız şeyleri yemek zorunda kalır.
10 Yorumlaerkekde kadında yemek yapmayı bilmeliler. Hele bi kadın kesin bilmeli ee bi zahmet yani :D
10 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 615 cevap paylaştı.
9 ayKimse kimseye muhtaç olmadan kendi işini görebilecek kadar bir şeyler bilmeden
11 Yorumla- 9 ay
.. bilmeli&
- Yeme & İçme konusunda 3b cevap paylaştı.
9 ayHer insanım yemek yapmayı bilmesi gerek bence.
10 Yorumla - Yeme & İçme konusunda 1,9b cevap paylaştı.
9 ayO yapmasa bile ben güzel yemekler yaparım 😎
10 Yorumla
9 ayYemek yiyen herkesin yapmayı da bilmesi en doğal şey
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)9 aybelli bir yaşa gelmiş herkes yemek yapmayı bilmeli cinsiyetten bağımsız olarak. asalak gibi yaşamamak lazım. sonsuza kadar anneniz bakmayacak hiçbirinize
10 YorumlaBu pahalılıkta ilaki yemek yapmasını bilmeli eve katkıda olsun
10 YorumlaYeme & İçme konusunda 887 cevap paylaştı. Hayatta kalmak için öğrenmeli kadın da erkek de. Hayat bu annesiz de , eşsiz de kalabilir özellikle erkek çocukları daha da yönlendirilmeli. Sonra erkeğe eşi hastalanınca yapmak zor geliyor
00 Yorumla
9 aytabii ki de bilmesi gerekmiyo, asıl günümüzdekilerin bilmesi gerekmiyo yani. eskiden internet yoktu tarif kitabı cart curt pek yaygın değildi millet mecburen annesinden anneannesinden öğrenmeye çalışıyodu ilerde evlenirsem aç kalmayayım diye. en basitinden geçen gün annemler hastaneden dönücekti bi mercimek çorbası yapıym dedim. internetten tarif açıp baka baka yaptım bi şekilde gayet de güzel oldu. ayrıyeten erkekler de yapmasını öğrenmeye başlasa iyi olur bence :)
00 YorumlaBence hem kız hem erkek iki tarafın da bilmesi şart. Bunu tek bir cinsiyete bağdaştırmamak lazım. Mükemmel olmasına gerek yok ama herkes yumurta kırabilmeli bence.
00 Yorumla
9 ayKendine bakması ayakta durması için elbette şart biz nasılki kendi ayaklarımızın uzerinde durabilmemiz için calismamiz gerekiyorsa kadının da yemek yapmayi ogrenmesi gerekir
00 YorumlaDeğil ama bilen kızlar her zaman daha öndedir. Tabii genelde ara çok iyi olduktan sonra böyle şeylerden haberimiz oluyor, ara iyi olduktan sonra kimse yemek yapma olayına dikkat etmez.
00 Yorumla
9 ayGünümuzde her insan canlisi yemek yapabilmeli. Yiyor oldugu icin kendine yemekte yapabilmeli.
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)9 ayGerekir mesela benim eşim bugün ne yicez sorusuyla gelir😂😅🤣
20 YorumlaYeme & İçme konusunda 1,9b cevap paylaştı. 3 öğün dışarıdan yemek siparişi verecek bütçesi varsa, ev dışında yemek yeme lüksü ve yaşam tarzı varsa, yemek yapmayı bilmeyebilir.
00 Yorumla
9 ayBence şart değil. Yani şöyle şart değil yani sadece kadının bilmesi gerekmiyor erkek de bilmeli. Yani insan olanın bilmesi gerekiyor ama şart değil.
00 Yorumla
9 ayYemek yapmayı bilmesi şart ama yapması şart değil. Bilsin hayatını idame ettirebilsin. Kadın dediğin donanımlı olur.
00 Yorumla
9 ayBence bir tek kız olarak değilde eğer tek yaşıyorsan veya yaşanıyorsa bile başkalarına muhtaç olmamak için bence bilmek gerekiyor.
01 Yorumla- 9 ay
Tek yaşamıyorsan bile klavyenin düzeltmesini en son küfür edicem çok saçma düzeltiyor.
İlla birine yapmak gibi düşünme. Kendine de mi yemek yapmayacaksın. Ayrıca yemek yapma işi gereksiz abartılıyor. Dünyanın en basit işi
00 Yorumlaiki cinste bilsin niye tek kadinlar bilmek zorundaymis gibi davraniyor bu yobazlar, kendine bakmaktan aciz mi bilmeyenler
00 YorumlaYeme & İçme konusunda 302 cevap paylaştı. Herkesin yemek yapmayı bilmesi şart.
Kadın erkek farketmez
Bilmeyende en azından yapmaya istekli olmalı kendi kendine yetmeli00 Yorumla
9 ayŞart değil sadece içinde heves olsun zamanla da öğrenir elimizdeki telefonlarda bütün tarifler mevcut bakip yapmak zor değil
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)9 ayGünümüzde kızlar yemek yapmayı bilmiyor. Les gibi yemek yapıyorlar
10 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 639 cevap paylaştı.
9 ayİnsan olmanın gerekliliği bu kadın erkek fark etmez.
10 Yorumla Yeme & İçme konusunda 787 cevap paylaştı. Bence kadında erkekte öğrenmesi şart yolda ve hayatta her şey var..
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)9 ayDeğil, güzel olsun yeter bütün yemekleri yaparım ben
10 YorumlaEeee yani adamin karni doymassa seni nasil s... dimi
00 YorumlaBurası Avrupa ülkesi değil ve hergun dışarıdan yiyecek ekonomide ve mideyseniz gerek yok!
onun dışında şart
00 Yorumla
9 ayBence yemek yapanın cinsiyeti önemli değil yapa da bilir yapmaya da bilir
00 Yorumla
9 ayBilmek kötü mü hep şu gereksiz erkekler için mi sanıyorsunuz
00 YorumlaŞart değil. bizim burada Hasan abiden 3 öğün söyleriz 😉
00 YorumlaKızlarla ne alakası var erkekte bilmeli ataerkil kokun buraya geldi ezik ezik sorular soruyorsunuz
00 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 963 cevap paylaştı.
9 ayBana göre kız erkek farketmeksizin herkes yemek yapmayı bilmeli
00 Yorumla - Devamını Gör (119)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 