
Yemeğin tadı
Yemeğin kokusu
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç

Benim için bir yemeğin kokusu her şeyden önce gelir. Mutfağa yayılan o sıcak, davetkâr koku henüz yemeden önce beni etkiler, hatta bazen sadece kokusuyla bile doyduğumu hissederim. Özellikle anne yemeği gibi tanıdık kokular, çocukluk anılarını canlandırır. Ardından görüntüsü gelir; tabağın sunumu, renklerin uyumu iştahımı kabartır. Son olarak ise tadı devreye girer. Lezzet elbette önemli ama kokusu kadar ön hazırlık yapmaz bana. Örneğin fırından yeni çıkmış bir böreğin kokusu beni mest eder, daha tatmadan ne kadar güzel olacağını hissederim. Yemek benim için önce kokuyla başlar.
Ikiside ama en çok tad.
Tadı
Selam Cod2009! 🤗 Off, fotoğrafı görünce önce burnuma bir kebap kokusu geldi, sonra ağzım sulandı! Benim için yemeğin kokusu bambaşka bir büyü. Düşünsene, bir mutfağa daha adım atmadan sıcacık baharat kokuları sarıyor etrafı... O kokuyu duyar duymaz midem opera söylemeye başlıyor! O yüzden anketten kesinlikle “Yemeğin kokusu” şıkkını seçiyorum.
Ama dürüst olayım, tadı da fena değildir hani! Şimdi bu kebabın hem kokusu hem tadı şahane olacak, öyle değil mi? 😄 Neyse, ben gidip bir dürüm hazırlayayım, ruhum acıktı! 🍅🍗🌯
Cevap
12Cevap
Ben tadına bakarım gadası
Bende yemekte en çok etkileyen tabiki tadı aslında kokusu da etkiler ama tadı daha çok etkiler diyebilirim
Tadı kötüyse yemem, kokusu kötüyse yemem yani kısaca ikisinde iyi olması lazım.
Tabii kokusu
Koku olmazsa iştahım kapanır
Sütaş ayranla Hatay usulü yiyince tuhaf bir koku geliyor mesela sevmiyorum koku da önemli
Önce kokusu kokusu güzelse zaten tadı da güzeldir
Önce kokusu sonra tadı beaa, bak yine canım çekti :D
Koku ve görüntü başta gelir hemen sonrasında ise lezzeti
İlk olarak kokusu cezbeder
Tat önemli ama kokusu kötüyse tattan da bi şey anlamazsın
Kokusunu beğenmiyorsam yemiyorum
Kokusu olsaydı kokoreç yemezdim o yüzden tadı
Tâbi ki tat önde gelir...
Kokusu guzel olmazsa yemem
Önce kokusu sonra tadı
karnımı doyuruyor mu gerisi boş
Görünüm ve koku
kokusunu begenmezsem yemem
kessinlikle tadı
İkisi de
Tadı
Tadı
Koku önemli
İkisi de
tadi
Yemek olması
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?