Bir pilav yapalım dedik 1 saattir hala pişiyor. Her yemeği yapabilen ama pilavı tutturamayan insanlardanım ya siz? 🫠

Bir pilav yapalım dedik 1 saattir hala pişiyor. Her yemeği yapabilen ama pilavı tutturamayan insanlardanım ya siz? 🫠


Ba ba ba gel sana şöyle bir firik bulgurundan bir bulgur pilavı yapayım @27esmerim de Entepliler de örgensin he şöyle...
Evvela baci..., Amman ha... Firik bulguru Yeşilken toplanıp meditasyon yapar gibi tütsülenmiş kokakcek öf, öf öf dumanı üstünde aman Yarabbi... Yanına da ister mercimek kat, istersen salçalısını yap dilersen biraz da pirinç de katabilirsin de yani.
Dilersen tavuk da olur ama bana Et lazım tabii... Kıyma da olur ama kuşbaşı koyun etin yaparsan dadından yemede yanında yat... Güveç de biraz tereyağı azıcık da zeytinyağı at, soğanları doğra aman anan ağlamasın kız... pembiş pembiş oluncaya kafdar kavur. Eti kat, kokusu çıkınca firiği-pirinci boca et.
Durma baharatları kat hadi. Tuz, kararbiber, pul biber, biraz da gönlüne göre kimyon da atıkmıy dı. İşte burada karar senin üzerine et suyu dökersin, tavuk suyumu dilersen sade suyla da olur ama havası olmaz yea...
Kapağı kapat, kısık ateşte demlenmeye bırak. Aloooov altını yakmayasın ha!!! Pilav dediğin şey basit deme sabır ister ha... bekle, bekle, bekle. Demlenince bi aç kapağı… O koku burnunu vurunca anlarsın zaten... Ülen bu var ya bu.. sadece pilav değil, resmen Entebin hamamlari...
Yanına da süzme yoğurttan çırpma ayran oy oy oy... turşu ner de kaldı yow!!!
@27esmerim Hee sorsan herkes biliyor ama yapanını bulmak zor iş de... sonra Çomar mucuk mucuk nerdesin gel oğlum gel kuçu kuçu mis gibi pilav yaptım bak onlar yemedi gel sen ye...
@27esmerim :D :D ahahah "@27esmerim 8 numara venöz iğne takın bakim" damardan bol verin çoşkuyu eheheh turnike yapar gibi basın damarına damarına...
https://youtu.be/IKTgnb1VmOg?si=U-tjRd38X68EhcbO
Allah Allah öyle bi yazmışsınız ki canım çekti ya 😍
Benim görüşüm: Pilav ölçüye göre yapılmaz. Pilav gözlemlere, hislere göre yapılır. Her pirincin işlenme biçimi farklıdır. Baldo pirinci, Osmancık pirinç tarifiyle yaparsan, bir saat beklersin tabii.
Gözlemlere göre, ağzına aldığında hissettiklerine göre pilavı yapacaksın.
Ben pilavı böyle yapıyorum ve tane tane, mis gibi oluyor.
İşte o benim. Eşimde der sen çok güzel yapıyorsun pilavı diye. Seviyorlar gerçekten benim pilavımı. Ama tencereden güzel oluyor ama ben beceriyorum işte onu bilmiyorum. Sadece bildiğim bir yöntem var onu hep yapıyorum.
Yöntemin nedir 🌸
Hep aynı yönde çevireceksin pirinci kavururken. Saat yönünde ve ya tersine.
Aaaa ben çorba karıştırır gibi karistiriyorum 😄 ay öğrendiğim iyi oldu sağolasin 🌸
Eic için teşekkür ederim 🌹😊
Rica ederim yüreği güzel insan 🌸
Pilavı asyalılardan öğrendim annemin tarifini bir türlü beceremedim ama şu an baya iyi yapıyorum günümün sloganı 'asyalılardan pilav tarifi aldım onlarda benden sütlacı öğrensin' (:
Asyalilar nasıl yapıyor 💜🙂 sütlaç da zor vallahi
Tarifi yazmak uzun sürer linkini atamıyorum sebebini anlamadım ama YouTube'den gohan tarifi dersen çıkıcaktır en iyisi japon tarifleri hatta yemekleri bile iyi artık bir çoğunu kendim yapıyorum gayet lezzetli oluyor ( : 👍🏻
Teşekkür ediyorum 🌸💜🫠
Cevap
8Cevap
ben pilav yapmayı hiç beceremem maalesef
ben her zaman tane tane olur dün yaptım hatta şehriyeli
Afiyet bal olsun
tesekkürler
Pilavı güzel yaparım her yemegide güzel yaparım
Bilmem miiii💜
Hep güzel olur benim gibi bazen keyfi olmaz istediği yere gider aman napim sahibine çekmişler🤣😂
💜😄🙂
Her zaman mümkün değil. Çünkü bazen pirinçten kaynaklı ya da suyla alakalı sıkıntıdan tutmayabiliyor
Her zaman tutturabilirim diye bir iddiam yok ama güzel yaparım.
Ben çelik tencerede yapıyorum, çok güzel ve hep tane tane olur.
Mantık aynı mantık hep. Pirincin iki katı kadar su koyacaksın
Baldo veya basmati pirinçle güzel oluyor. Biraz da arpa şehriye koyuyorum.
Genelde tane tane ama pirincin kalitesi çok önemli başka marka alınca afalliyorum.
Pilavı çok iyi yaparım🥳
Pirincinde sorun vardır bir saat fazla geldi xnxn
Bazen oluyor bazen olmuyor anlamadım gitti😀
Bunun sırrını verin bana 😂 kız hiç tutmuyorrr
Benimki de tutmuyordu ondan bu soruyu sordum 😄😄
Hep lapaaa 😿
ya da bazen çiğ 😄
Bizim komşu ama ben kesinlikle değilim 😁
🙂🌸
Benim. Suyunu az koyun biraz veya ölçüyle yapın
Ölçüye dikkat ettiğim halde tutmuyor 🥲
Pirincin üzerini iki parmak geçecek kadar su koy yeter. Birde pirinci iyi yıkayın.
Teşekkür ediyorum 🌸💜
askimm yapayım bak gorrr pilav nasil yapılırmıssss
Yap aşk herkes görsün sen yap ben yiyeyim 😍😘💜
Ayyhh oluuurr 😍😍🫠😘💜
Ben çok güzel pilav yaparım
E o zaman bundan sonra canımız pilav çekince sen yap biz yiyelim 🫠
Pirinçler sizden😅
Olur 😄😄
Anlaştık 🤝
gercekten şans ya da büyü yapıyorlar
Benn. Her zaman demeyeyim ama güzel yaparım
Ben🤚
Taneler bazen hapılıyor işte :)
Varsa öyle biri bul kariyi bosayip onu alıyım 🤧😂🤧
Pilav konusunda başarılıyımdır
Ben ben ben
Ben ❣️
Anam da anam
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?