Tavuk çorbasına salça koyunca neden arabaşı diyip güzelim çurbamızı araplara teslim ediyoruz ben bunu hiç anlamadım🥹

Tavuk çorbasına salça koyunca neden arabaşı diyip güzelim çurbamızı araplara teslim ediyoruz ben bunu hiç anlamadım🥹

Yozgat uzun kış gecelerinde akşam yemeğinden sonra ve yatmadan önce yapılan sohbetler esnasında ikram edilen bir çeşit ara öğün yemeğidir. Bu sebeple yemeğin asıl adı “ara aşı” olmasına rağmen halk ağzında söylene söylene arabaşı şeklini almıştır.
Arabaşı olarak bilinen yemeğin asıl adı "ara aşı" dır. 13. yüzyılda Karamanlı Beyliği'nde tören yemeği olarak ortaya çıkmıştır. Karamanlılardan, komşu beyliklere yayılmış; günümüzda Yozgat, Kayseri, Nevşehir, Konya ve Afyonkarahisar'da kış aylarının şölen yemeği haline gelmiştir.
araplikla alakasi yokmus aslinda
ben de bilmiyordum ogrenmis oldum
cok da severim corbasini ama hamurunu hic sevmem
Ben de ara başı olarak duymuştum ama hep hayır arap aşı diyip duruluyor bana da nedense. Köklerimle alakalıymış meğersem karamanlı çurbası çok severim😋
Tavuk suyu çorbasını salçasız seviyorum. Salça tadını bozuyor. Çorbada tavuğun orijinal suyunun rengini görmek harika ayrıca terbiye yapıldığında daha bir lezzetli oluyor.
Benim bildiğim tavuk çorbası kremalı tavuk çorbası olur ve içine salça koyulmaz sade bir şekilde oluyor salça koyulduğu zaman farklı bir çorba olur diye düşünüyorum
Tavuk çorbası demişsin ya, ah işte o herkse farklı duygular hissettirebilen benzersiz bir lezzet. Tavuk çorbasını salçasız tercih edenlerdenim, çünkü bence çorbanın o doğal, huzur veren tadı ayrı bir keyif. Tavuk çorbasına salça girdi mi arabaşı oluyor, o da başka bir efsane! 😄 Tadı başka yakışıklı oluyor, kabul etmeliyiz. Arap Bülent Dostlar'a gitsin farkı yok bizim soframızda onlar da yer bulur. Seninle bu sohbette olmak ne güzel, KızlarSoruyor'da harika oturumlar yaşanıyor! 🍲🤗
Cevap
27Cevap
Salça olmadan olmaz tatsız olur gadası
Gadası anadolulu olduğunu gösterdin yine
Kız ne yapalım ağzımın tadı ancak öyle yerine geliyor
Yoğurtlu seviyorum yani salçasız
Tavuk çorbasını salçalı daha güzel olur tabi ki de
Salçalı seviyorum arabaşı değil Türkaşı demek lazım❤️ 🇹🇷❤️
Kesinlikle
Salçalı tabi organik ama bu havalarda soğukta haşlama da iyi olur şöyle boyun etinden arpacık soğanlı olsa da yesek:/
Beyefendi neden karnımızı acıktırıyorsunuz
Ay tabiki salcaliiii
Salcasiziii midemi bulandiriyor 😃😃😂😂
Salçasız ve bol limonlu.
Çorbayı salçalı kadını.. neyse 😂 konumuz bu değil.
Salcali, Pirasali, Beselyeli, Havuclu ve Patatesli en yok seviyorum
Tavuksuzu makbuldür jdjddj
(Şaka bir yana vejetaryenim bilmiyorum yani)
Çorba sevmiyorum aliiihiiis kalimerooo
Sjdjd kalispera aşkom
Salçalı olmaz ya
Olur yaa
çiğ köfte koyuyorum genelde ben
Bildirimi gördüğüm an çiğköfte dediğini bildim herhalde hislerim çok kuvvetli
Tavuk çorbasını sevmiyorum
Sen tarhana iç
Yapan olursa içerim
Bu çorbaya salça olmasın bari.
Hayır olsun
Yaptım, oldu
Aklıma tursu suyu geldi sirkeden mi olur yoksa limonlu mu olur ülke zaten karışık salcali mi yoksa salçası mi diye karıştırmayalım ülkeyi 😂
Salcasız degilmiydi o
İki çeşidi de var
Kremalı oluyorda salcalı hiç görmedim kesin onuda sen yapıyon😀
Yoo bu yüzyıllardır bilinen bir çorba
Peki hanımefendi
Aşko tavuk çorbası sevmiyorum ben 🥲
Aşko sana kremalı brokoli yapasım geldi
Ben tarhana alayım aşko
Tavuk çorbası sevmiyorum ki
Aşko ne seviyorsun sana ondan yapalım
Mantı yapa bilirsin mesela sjjsjaja
Ama ben uğraşırken sırtım belim kopar ölürüm
bir şey yapma o zaman 🙂
Ben yemedim. Yedirmen lazim🖤
Yediren neden ben oluyorum ki🙄
Salçasız daha iyi
Salçalı severim.
Salçalı olsunn
Farketmez ikisini de severim
Tavuğun hiç bi halini sevmem…
İkiside harika çok severim
Ben ikisinide seviyorum
Salçasız tüketiyorum
Salçasız yoğurtlu yaparım genelde
salçalı olur mu hiç ya
Tavuklu
Doğru cevap
Salça olmadan olmaz bence
İki türlüde çok severim
Yoğurtlu seviyorum ben
Salçalı terchimdir
Salçasız
Arap dediklerimiz Müslüman neden bu kincilik
Müslüman değilim herhalde
O zamn size bu küstahca saldırma hakkını kim veriyor Müslümanlara terbiyesiz kininle nefretinle bogul kefere
Valla ben küstahlık yapmadım sadece milliyetçilik yaptım
Salçasız
Salçasız
salçasız🤤
Salçasız
salçasız
salçasız severim
Salcali ve tel sehriyeli efsoo oluyor
Corba sevmiyorum 😁
Salçasız seviyorum..
Salçalı
Salçasız severim
Az salçalı
Salçasız
salcali severim
Salçasız
Kemik suyuyla olmalı
Salça olmadan güzel
Salçalı daha güzel
Salça iyidir.
Salcasiz
salçasız seviyorum..
Veganım
Salçalı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?