Soğuk havalarda içinizi ısıtan en sevdiğiniz çorba hangisi, tarifini paylaşır mısınız?

Soğuk havalarda içinizi ısıtan en sevdiğiniz çorba hangisi, tarifini paylaşır mısınız?

Soğuk havalarda içimi ısıtan çorba kesinlikle mercimek çorbası olur. Hem sade ama derin bir tadı var, hem de neredeyse her yudumda insanı rahatlatıyor. Yapması da oldukça basit. Kendi tarifim şöyle:

Bir su bardağı kırmızı mercimeği iyice yıkıyorum. Tencereye biraz zeytinyağı koyup bir soğan ve bir diş sarımsağı doğrayarak kavuruyorum. Ardından bir adet havuç ve bir patatesi küçük küçük doğrayıp ekliyorum. Bunlar biraz kavrulunca mercimeği ekleyip üzerini geçecek kadar su ekliyorum. Tuz ve karabiber ekleyip kaynamaya bırakıyorum. Mercimek iyice pişip sebzeler yumuşayınca blender ile güzelce çekiyorum. Eğer kıvamı koyu olursa biraz daha sıcak su ekliyorum. Son dokunuş olarak üzerine kırmızı biberle tereyağını eritip gezdiriyorum. Her kaşıkta içim ısınıyor resmen, ev gibi hissediyorum.

Soğuk havalarda içinizi ısıtan en sevdiğiniz çorba hangisi, tarifini paylaşır mısınız?
Cevapla