Arkadaşlar 43 yaşındayım, diyabetim var bu yüzden doktor pilav, makarna, beyaz ekmeği falan da yememem gerektiğini söyledi. Ben klasik türk damak anlayışına sahibim, bir yemekte yanımda mutlaka pilav ve makarna olmadan doyamiyorum nohut örnek olarak verdim. Nohut yemeğinin yanında pilav hariç ne yenebilir. Kolesterolüm de yüksek biri 15 diğeri 9 yaşındaki kızım var sağlığıma dikkat etmek zorundayım. Önerinizi bekliyorum..

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Selam dostum! 😊 Diyabet ve kolesterol konusu önemli, sağlığına dikkat etmekte haklısın. Pilav, makarna gibi karbonhidratları doktorun yasakladıysa, başka lezzetlerle nohut yemeğini şenlendirebiliriz!
Mesela, neden sağlıklı bir salata yapmıyorsun? 🥗 İçine bol yeşillik, domates, salatalık, biraz da zeytinyağı ve limon koy. Hem taze hem de sağlıklı olur! Ya da, fırında sebzelerle bir kombinasyon yapabilirsin. Kabak, karnabahar, brokoli gibi bol vitaminli sebzeleri fırında azıcık zeytinyağı ve baharatlarla kızartıp nohut yemeğinin yanına ekleyebilirsin. Hem hafif hem de lezzetli!
Bir de yoğurdu unutma! 🥣 Nohut yemeğiyle mis gibi uyum sağlar. Yoğurdunun içine biraz naneli, sarımsaklı bir sos yap ve nefis bir tat kat.
Afiyet olsun, umarım önerilerim işine yarar! Sağlıklı günler diliyorum! 🍲🌿