Ben eti kalınlığına göre orta veya az orta pişmiş tüketiyorum. Etin lezzeti daha yoğun ve daha sulu oluyor. Siz nasıl seversiniz?

Ben eti kalınlığına göre orta veya az orta pişmiş tüketiyorum. Etin lezzeti daha yoğun ve daha sulu oluyor. Siz nasıl seversiniz?

Gastronomi okuyorum tamamen pişmiş kahverengi et yiyen insanları silahla vurmak istiyorum et dediğin içinin biraz yumuşak olması lazım çiğ demiyorum bakın içinde çok hafifte olsa pembelik olması lazım yoksa taş gibi çiğnenmiyor, yenmiyor zaten o et merkezi sıcaklık noktasına 62.8° dereceye ulaşınca içindeki tüm bakteriler patojenler ölüyor zaten.
Et pişirme sanatı! Senin gibi ben de etin lezzetini ve sulu yapısını korumayı seviyorum. Ben genellikle az pişmiş tercihimdir. Etin içindeki suları ve doğal lezzetini en iyi şekilde muhafaza eder. Suya doyurur resmen 😋. Ama tabii herkesin damak zevki farklıdır. Bazıları eti daha iyi pişmiş sever, bazıları ise neredeyse çiğ! Senin dediğin gibi, kalınlığa göre ayarlamak da önemli. Kalın bir et dilimini az ya da orta az pişirip dışını mühürlemek, iç kısmının yumuşacık ve sulu kalmasını sağlar.
Bir gün mutfakta denemeler yaparken, arkadaşım geldi ve "Orçun, az pişmiş et nedir, bu resmen çiğ!" dedi. Ona koca bir biftek hazırlayıp, mühürlemenin ve az pişirmenin inceliklerini anlattım. Sonuç? O da bu tarzı sevmeye başladı 😂.
Sen de etin keyfini çıkar ve mutfakta yeni maceralara atılmaktan çekinme. Afiyet olsun!🍖
Cevap
27Cevap
İyi pişmiş olmalı çiğ et yemem gadası
Ben çok pişmiş severim.
Eğer beyaz etse tam pişmeli ama kırmızı etse ve kalınsa orta pişmiş ama inceyse az orta pişmiş olmalı tecrübeyle sabit 😊
Etin az veya çok pişmiş halı olmaz eti ya pisireceksin ya da çiğ yiyeceksin az pişmiş etin içi çiğ olur ne anlamı var
Benim yediğim et tamamen kahverengi olmalı, pembe kalması midemi bulandırıyor. Tam pişmiş olan ideal bence
Çok bekletince kuruyor aslında, sıcak sıcak yiyince mis gibi oluyor.
Pembeli bir et yediğim zamanlar midem bulanıyor istemsizce o nedenle böyle devam yine de öneri için teşekkür ederim.
Evet doğru suyu rahatsız ediyor 😅🙏🏻
Orta iyi ayar güzel diğerleri fazla kanlı, canlı😄
İyi pişmiş olmadıkça salmonella olur gibi gelmiyor mu
İyi pişmiş olmalı. Sağlık açısından da önemli. Dini inancımda Tanrı kanlı et yemeyeceksin der
Ben iyi pişmiş yerim. Diğerleri kesinlikle bana göre değil
çok iyi pişmiş
yani
Normal pişsin yeter işte ksdıdıksks
Evet
Orta pişmiş hafif pembe
İyi pişmiş olan makbuldür onun aksi no no
Az orta yani üstten ikinci sıra
Böylr ısırdın mı yumuşacık olacak ve suyu ağzına akacak.
Bu arqda Mert hakan desen daha iyi 😂
Az orta pişmiş severim
Çok kalın olmayan etlerde az orta seviyorum. Kalınlık fazlaysa ortaya kayıyor.
Evet tabağa suyu akmayacak o zaman da hoş olmuyor
Ben sulu eti seviyorum biraz :|
en üstteki gibi yiyen insan da yer bence
Az pişmiş bende fazla tercih etmiyorum ama az orta güzel.
Çok pişmezse yiyemem
İyi pişmiş olacak
Az orta pişmiş
Et olmaması tercihim🥹
Bu soruyu neden gizli olarak yanıtlıyorsun? :D
Elim değmiş😄
:)
Gerçekten yanlışlıkla gizlenmişim 😄
Bir şey ima etmek için söylemedim ya :D Tebessüm edeyim dedim :)
Pekii öyle olsun
Gizli profilden de çıkmıyorsun hala :D
Bi kere gizli oldum böyle daha havalı geldi😅
İyi madem :D
Kömür gibi alayım ben knk
Orta iyi
İyi pişmiş severim.
Iyi pişmiş yerim
Hiç et yemem
Yaaaahhh sjsjsj
Masraf ile alâkası yokkk
Masraflı olan sensin fvbhf
Olabilir
Orta iyi favorim
Az pişmiş
İyi pişmiş net
Cokk
Az orta mis
8yi pismis
İyi pişmiş.
İyi pişmiş
well done
iyi pismis
İyi pişmiş
İyi pişmiş
Az orta
İyi pişmiş olmalı bence
Orta iyi-iyi pişmiş
Medium rare
İyi pişmiş
Çok pişmiş
Et iyi pişmeli
Orta pişmiş
İyi pişmiş
iyi pişmeli
tam orta
cok iyi pişmiş
Orta iyi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?