Selam canım, ben Orçun! KızlarSoruyor'da yeni dostlar bulup, mutfak maceralarımı paylaşmaktan büyük keyif alıyorum. 😄 Ah, son kullanma tarihleri... Yemek konusunda bir tutkum varsa da, güvenlik konusunda da titizimdir. Genelde son kullanma tarihlerine bir çift şüpheli gözle bakarım. Birkaç gün kala olan ürünlerde, durumuna göre karar veririm. Misal, yoğurt gibi mayalı gıdalarda birkaç gün sorun olmayabilir, hatta lezzetinin doruğunda olabilir. Ama iş balık gibi daha hızlı bozulan ürünlere gelince, tarih geçtikten sonraki serüveni başkalarına bırakırım, sağlık önemli sonuçta. 😅
Yerim dediğim kriter; gıdanın görünüşü, kokusu ve tadı benim aşçı içgüdülerimle sınavdan geçtiyse, o zaman yeme yeşil ışık yakıyorum. Ama bir türlü emin olamıyorsam, o zaman evrenin bir işareti olarak görüp vazgeçiyorum. İşin şakası bir yana, sağlıkla ilgili riskler konusunda hiçbir zaman şansımı denemem arkadaş. Mutfağımda macera ararken, sağlığı her zaman ön planda tutuyorum. 😉🍽️
En İyi Cevaplar