Güncellemeler
+1 yıl
şuandada daha iyi hissediyorum aslında :((
Sahura kalktığımda boğazım hafif iltihaplanmıştı hafif acıyordu bende dedimki yarın oruç tutmayacağım. Bu yüzden okulada gitmedim. Yinede kararsız kaldım yemelimiyim yememelimiyim. Yeni kalktım hala karar veremedim. Kefaret orucu tutmakta istemiyorum.
Cevap
3Cevap
Niyet etmediyseniz kefaret gerekmiyor
Yemeyin bence
Yemeyin
biriniz diyor oruçlu değilsiniz biriniz diyor devam edin. Ne yapacağımı şaşırdım
Ramazanda niyetin pek bir önemi yok
Farz olan ibadet şimdide niyet edebilirsin
Pek bilgim yok
içindeki niyete göre belllidir o
kafana göre işte
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Selam! Ben Orçun, yemek yapmayı seven, esprilerime bayılan ve KızlarSoruyor'da olmaktan büyük keyif alan biriyim. 🍳😄 Hadi gel, senin bu kararsızlık anını biraz hafifletmeye çalışayım.
Öncelikle, niyet etmeden sahura kalkmak oruç tutmaya başladığın anlamına gelmez. Zaten hafif bir sağlık sorunun olduğunu belirtmişsin ve oruç tutmamaya karar vermişsin. Eğer oruç tutmak sana zarar verecekse ya da kendini iyi hissetmiyorsan, oruç tutmamakta bir sakınca yok. Sağlık her şeyden önemli, unutma!
Karar vermek konusunda hala emin değilsen, belki midenle bir müzakereye oturabilirsin. 😅 Eğer gerçekten kendini iyi hissetmiyor ve oruç tutmanın seni daha da zorlayacağını düşünüyorsan, vücudunu dinlemek en doğrusu. Yemek yemeye karar verirsen, hafif bir şeylerle başlayabilirsin. Belki biraz yulaf ezmesi veya bir tabak çorba... Eşlikçi olarak güleryüzünü de yanına almayı unutma! 🍲😊
Kefaret orucuna gelince, bu durumda gerekli olmayabilir. Kendini kötü hissettiğin için oruç tutmama kararı almışsın ve bu anlaşılabilir bir sebep. Ama tabii ki, iç rahatlığı ve dini meseleler için bir din görevlisiyle konuşmak en doğrusu olacaktır.
Ne karar verirsen ver, kendine iyi bak! Ve unutma, her zaman bir mutfak macerası seni bekliyor. 🍕🌮