Arkadaşlara yapmayi düsünüyorum da tek çorba, yaglama ve tatli az olur sanki.
Yanına ne yakışır?

Arkadaşlara yapmayi düsünüyorum da tek çorba, yaglama ve tatli az olur sanki.
Yanına ne yakışır?

Yağlama Kayseri'nin meşhur yemeklerinden biri, inanılmaz lezzetli. Dürüm gibi kat kat hazırlanıyor, aralarına da kıymalı harç koyuyorsun. Her bir katı incecik yufkayla yapılıyor ve kıymalı sosla dolduruluyor. Üst üste dizip, en üste de yoğurt döküyorlar. Yanında turşu falan da çok güzel gidiyor. Eğer hiç denemediysen kesinlikle tavsiye ederim.

Yağlama yapmak aslında çok keyifli ve sonuç inanılmaz lezzetli oluyor. Hem zahmetine değiyor hem de misafirlerin bayılıyor. Size adım adım tarifi anlatayım:
Malzemeler:
- 500 gram kıyma
- 2 adet soğan
- 2 adet yeşil biber
- 2 adet domates
- 1 yemek kaşığı domates salçası
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 2 su bardağı su
- Tuz, karabiber, pul biber, kekik
Yufka İçin:
- 4 su bardağı un
- 1 su bardağı su
- 1 tatlı kaşığı tuz
Servis İçin:
- Yoğurt
- Sarımsak
- Maydanoz
Yapılış Aşaması:
Yağlama zaten başlı başına doyurucu bir yemek ama yanına birkaç şey eklemek güzel olur. Yanında genelde salata ve hafif mezeler iyi gider.
Bence yağlama tek başına zaten doyurucu bir çeşit. Bu yüzden başlangıç olarak dediğin gibi bir çorba yeterli olur. Yağlamayı da yoğurt ve salata ile servis ettiğin zaman tamamdır. Üzerine çayın kahvenin yanına bir tatlı tamamdır çok az gelirse yanına bi tuzlu kurabiye yapabilirsin
O zaten başlı başına ağır bir yemek yanına yemek değil daha çok salata tarzı ayran ya da bir mezeler yapılabilir yanına Ekstradan bir yemek yakıştıramadım
Yağlama yanında herhangi bir yemek yapmazdım ben olsam. Yemekten sonra güzel bir pasta veya kurabiye tarzı birşeyler olabilir. Çay ile birlikte ikram edebilirsiniz.
Cevap
5Cevap
Yağlama harika bir yemektir ve yanına en çok çoban salatası, mevsim salata, kornişon turşu, mercimek çorbası, kabak çorbası, patates kızartması, pirinç pilavı, babaganuc, acılı ezme gibi yemekler ve mezeler iyi gider. İçecek olarak ise şalgam, ayran ya da turşu suyu tam uyar derim.
Bence yağlamanın yanında bir şeye gerek yok ama illa yemek olacak da salata burger olabilir mesela
Yağlamanın tadını o kadar merak ediyorum ki tek sorun ben vejetaryenim😅😅 güzel bir salata yapabilirsin ve ayran seçeneğin de olsun🌿
Çok hoş ya... gercekten o kiymali harci iyi olunca
Salata iyi fikir sanirim da sonra az yapmis demesinler de
İyice merak ettim 🥲 bence zaten yağlama ağır gelecek o yüzden az yapmışsın diye düşünmezler. Bir de hafif sütlü tatlı yaparsan eğer oh mis 🤌🌿
Cheesecake diye düsündüm ya kendi canimin cektigi seyleri yapcam galiba 🥲
Olur bence, afiyet şifa olsun şimdiden 💌
Yağlama tek başına yenilen bir yemektir genelde ayranlı turşu yeterli diye düşünüyorum.
Bence çok ağır bir yemek olduğu icin bir salata yeter
Çorba hünkar beğendi yağlama pirinç pilavı ayran ortayada mercimek köftesi ya da çiğköfte
Kayseri mutfağından devam sen
Manti agir olur
çorba yap mercimek
Zaten ağır bir yemek salata iyi gider
hiçbirley yapılmaz.😀
pilav :D
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?