Kış tatlıları genelde şerbetli tatlılar olur, frehs meyveli ya da sütlü dondurmalı tatlılar pek tercih edilmez , un helvası irmik helvası revani baklava sobiyet gibi daha ağır ve şerbetli tatlıların daha çok tüketildigini biliyorum, çok sağlıklı olmasa da ülkece şekerli ürünleri çok tüketiyoruz, ben ayda 1 bilemedin 2 ayda 1 ancak bir çatal tadına bakarım, onun yerine kuru meyveleri daha çok tercih ediyorum meyveli barlar cevizli sucuk kuru incir gibi tatlı atistirmalar daha çok hoşuma gidiyor acikcasi
Kış tatlısı denildiğinde aklıma gelen ilk tatlı, çıtırlı bal kabaklı irmik kaymağı oluyor. Bu tatlı, bal kabağıyla lezzetlenen yumuşacık bir muhallebi ve üzerine çıtır çıtır baklavalık yufkalarla hazırlanıyor. Üzerine de tahin gezdirince, kışın en sevdiğim tatlılardan biri oluyor. Birde kabak tatlısı olur