+1 yılÖncelikle hangilerini yedim?
1- Kare (hayatımda yemek yemek için harcadığım en boş paraydı! Bildiğiniz körü soslu pilav… hemde lapa pilav!)
9 - Cağ Kebap …
10- Pollo a la Brasa (Şimdi bok atmayalım o kadar sosu bana sürseniz bende o kadar güzel olurum!)
11 - Pizza Margaritha … (hiç mi kimse pizza yemedi!)
14- Shish Kebab…
15 - Paidakia … (bildiğiniz mangalda kaburga…)
19- Paperdella al Cinghiale … (bildiğiniz kıymalı makarna…)
22 - Mantı…
24 - Trofie al Pesto (Pesto Soslu Makarna!!!)
31 - Gyros … (aranızda hanginiz bol garnitürlü dürüm yemedi!)
33 - Linguine alla Scoglio (Deniz Mahsullü Makarna…)
36 - Giouvesti (Arpa Şehriyeli Kuzu Güveci)
38 - Prosciutto e funghi pizza (böyle karmaşık ismi olunca OoO italyan pizzası… ama aslı bizim bilindik karışık pizza!)
39 - İskender Kebap
41 - Bakaliaros - (Mezgit tava desek kimse yemez… ama böyle denilince tabii ki herkes yer!)
42 - Tagliatelle al ragù alla Bolognese (kıymalı soslu makarna yememişsinizdir tabii ki!)
45 - AliNazik Kebab
46 - Sake Nigiri Sushi… (Tadı tuzu yok Sushi işte …)
48 - Döner Kebab
Gördüğünüz gibi isimleri alengirli olunca, yemek çok güzel bilmem ne ülkesi mutfağı diyorsunuz … aynı yemekleri evinizde de yapıyorlar! Ama o zaman isimleri alengirli olmadığı için begenmiyorsunuz …
Listeye bakınca girmesi gereken ama girmeyen o kadar çok lezzetimiz var ki?
Mesela,
Beyran Çorbası
Tandır ve Tandır Çorbası
İçli Köfte (Listeye milyon tane pizza yazacağınıza bunu yazın!)
Lahmacun
Büryan Kebabı (Gyros’u 10 defa sollar!)
Karadeniz Pidesi (Listeden karışık pizzayı çıkarıp onun yerine Karadeniz Pidesi ekleyelim!)
Baklava (Olmazsa olmaz!)01 Yorumla- +1 yıl
Ben yapmadım listeyi ki.. Ne kızıyon? 😄
En İyi Cevaplar
+1 yıllisteyi nerden buldun bilmiyorum. Ülkemizde bir tane michelin3 yıldızlı restaurant yok. Londrada 8 tane. listede ingiltere yok. Şimdi bu restoranlar lezzet restoranları. bu sebeple bu liste çok saçma anketlerle hazırlanmış olmalı. Çağ kebabı severim ama daha iyi lezzetlerde var biliyorum.
07 Yorumla- +1 yıl
ne biliim elime geçti arkadaşlar paylaşmış işte.. saçma maçma
sen söyle iyi lezzetleri.. türklerden olsun ama.. sonra yabancılardan söyle - +1 yıl
Lüfer ızgara. Tazeliğine bağlı olarak güzel pişirilirse muhteşem bir tadı var.
Kuzu Pirzola, T-bone, etle alakalı olanlar
Kiremitte Türlü,
Paça çorbası, Lahmacun
Yabancı aklıma gelen
Dana fleminyon
Risotto
Tuzda balık
Fagita aklıma ilk gelenler. - +1 yıl
pekiii bunları yazdım aklıma :))
kelle paça çok severim. bir yer var, çok severek içiyorduk oradan ailecek.. diyorduk ki sizin kelle paça gerçekten çok iyi.. sonra gel zaman git zaman googleda yorum yorum yorum... millet de beğeniyormuş bizim gibi. adamlar fiyatı katladı da katladı. ay aklma düştü.. kesinlikle aklıma düştü... ya kendim için değil inan, bizim küçük oğlanın biraz boğazı ağrıyor, iyi gelir ondan istiyorum başka nedenim yok gerçekten... - +1 yıl
ne demek. sen insan değilmisin. istemeyi unutmuş gibi konuşuyorsun. üzme beni. bu kadar sorumlulukla kendini unutuyorsun. nefes almaya ihtiyacın var senin. git deniz kenarında dolaş azıcık.
- +1 yıl
evet yaa.. isteyeceğim kendim için de... dur ilk fırsatta isteyeyim bari :)))
- +1 yıl
:)) dalga geçiyor köftehor
- +1 yıl
hahaha :)))
Yeme & İçme konusunda 1,6b cevap paylaştı. Gazi antebe uğramamış bunlar, siğir büryan kebabı, tokat kebabı, soğan kebabı bilmiyler herhal. Bu arada döner çok geride duruyor, halbuki, Dünyada her yer fe var. Tayland'dan, Yeni Zelanda 'ya ladar, olmayan ülke yok. Bence haksızlık yapılmış, heleki keşkek yok.🙂
04 Yorumla- +1 yıl
Bence de haksızlık var
- +1 yıl
Ben kebap ve lahmacun severim en çok..
- +1 yıl
Hayırlı sabahlar hayırlı işler. Ben köyde ki teyzelerin yaptığı saçta hamur var ki, Allah onlara bu konuda ayrı bir yetenek vermiş. Hamuru açıp, içine kıyma, patates, ya da peynir ile birlikte tereyağı koyup yarıya katlarlar. Saçta pişer, beyle bir lezzet yok! Denemeni tavsiye ederim.🙂
- Yeme & İçme konusunda 792 cevap paylaştı.
+1 yılİlk ellilik listede 6 yemeğimiz var ama hepsi kebap gibi, onca sulu yemeklerimiz var, en azından baklavayı görmek isterdim.
Yine de gurur verici bu kadar yemeğimizin olması.
01 Yorumla- +1 yıl
Tatlılar dahil değildir bence..
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
54Cevap
- Yeme & İçme konusunda 64,3b cevap paylaştı.
u +1 yılHamburger en sevdiğim yemek
01 Yorumla- +1 yıl
ben de severim
- Yeme & İçme konusunda 1,5b cevap paylaştı.
+1 yılharika bir liste ve düşünce olarak zevkime müsait, ancakkkkk şu michelin 3 yıldızlı restaurant diye bir arkadaş yorum yapmış altınada lüfer ızgara yazmış ben daha geniş liste bekliyordum
gelelim michelin restaurantlara İstanbul'da sayamayacağım kadar var hemde 2 yıldızlı
Fatih Tutak, neolokal Maksut Akşer, Nicole Serkan Aksoy, Mikla Cihan Çetinkaya
daha sayayımmı bunlar hep Türk şefler ve İstanbul'a gelen herkese sayısız damak zevki tattrııyorlar hemde dünya mutfağından sadece türk mutfağı değil
hep söylüuorum yapmayın işkembeden sallamayın
emeğine sağlık
110 Yorumla- +1 yıl
anlıyorum, o arkadaş da 3 yıldızlı yok demiş :)
neyse michelin yıldızlı şefe değil ama iyi bir ustadan kelle paça içmeye niyet ettim bu akşam :)
görüş için teşekkürler - +1 yıl
rica ederim afiyetle
- +1 yıl
çorbacı ismet usta cumhuriyet bulvarında veya taş çorba bornova da
- +1 yıl
çorbacı ismeti biliyorum yedim birkaç kere...
ben kelle paçayı şelale'den yemeyi seviyorum. denemelisin. - +1 yıl
bornovadakimi? geldiğimde mutlaka deneyeceğim
- +1 yıl
Menemen. Şelale 2 diye geçiyor. Çanakkale asfaltı üzeri, egekent 2 izban durağında
- +1 yıl
anladım çok teşekkürler
- +1 yıl
Rica ederim afiyet olsun
- +1 yıl
Yedim.. 60 lira olmuş porsiyon 🙄
- +1 yıl
hahahahaha ucuz gerçekten burada 85 tl beni duble keser eyvah eyvah
- Yeme & İçme konusunda 1b cevap paylaştı.
+1 yılNumarına göre yemek listem 😋
7. 10. 14. 20. 22. 31. 32. 39.48
Not: Bu arada bu şeçilmiş yemek listesi dünyaca turistlerin damak zevklerine göre en çok beğendikleri tercih ettikleri yemekler.
11 Yorumla- +1 yıl
Açıklama için teşekkür ederim 💙
+1 yılBende bu yabancılar bize neden kebab diye hitap ediyor diyorum. Meğer bunca kebaptan dolayıymış. :D
İsimleri hep kendi dillerinde yazıldığı için anlayamıyorum. O yüzden net bir şey söyleyemedim.
06 Yorumla- +1 yıl
Mesela listede pizza var. Sanki hiç yemedik 🤪 ben de anlamadım çoğunu ama kesin yemişizdir bilmeden
- +1 yıl
Sake nigiri sushi var mesela 🤤 ama neden böyle yazmışlar listeyi sinir oldum :D
- +1 yıl
Yabancı kaynak işte.. En çok ısmarlayan yemekler bunlarmış
- +1 yıl
*ısmarlanan
- +1 yıl
Sushi neden 46'ıncı sırada ki? Oysa en güzellerinden biri de sushi.
- +1 yıl
Ne biliyim
- Yeme & İçme konusunda 829 cevap paylaştı.
+1 yıl%10 civarını İtalya ile ortak paylaşmışız ama dünyanın en iyi yemekleri listesinde İtalya 1. olurken Türkiye 6. sırada yer almıştı.
Hindistan ilk sıralardaydı sanırım o listeye göre, bu listede bir tane yemeklerini görebildim.
04 Yorumla- +1 yıl
italyan yemekleri de güzeldir yaa bana uyar
- +1 yıl
Doğrudur bana göre sorun dünyanın en iyi yemekleri ülke sıralamasındaki yerimiz arasındaki çelişki.
- +1 yıl
O listede İtalya 1., Türkiye 7. sıradaydı, yanlış mı hatırlıyorum?
- +1 yıl
@Banker_Bilo 6 ya da 7 olmalı Türkiye’nin sıralaması. Güvenilir bir liste olmadığı belli yani.
+1 yılEn azından listeye almışlar.
Memleketin her yanında ayrı bir tat, listede sadece popüler diyebileceğimiz yemekler var. Türklere ait olanları yedim.
03 Yorumla- +1 yıl
Ben de öyle.. Aslında yabancı olanları da yemişizdir. Yorumlarda okuyorum da... Pizza filan var listede 🤣
- +1 yıl
Adını bilmiyoruzdur muhtemelen, özellikle turistik tesislerde yemişizdir. ''Şundan'' istiyorum dediğimiz yemeklerden vardır listede.
- +1 yıl
Hahha aynen ben de öyle düşünüyorum 🤣
Bugün detoks diyetimin 1. günüydü ve listedeki Türk yemeklerini nasıl istedim şuanda 🥺 özellikle mantıyı.
(Türk yemekleri hariç yapmadım diğerlerini)02 Yorumla- +1 yıl
Mantı boş soslu...
+1 yılülkeme ait olanları yedim, hapur hupur hem de :D pizza yapıyorum evde ama belki İtalyan biri görse ağlar :D mantı yapmışlığım var, alinazik kebap da iddialıyım, parmakları yedirtirim :D
00 Yorumla- Yeme & İçme konusunda 2b cevap paylaştı.
+1 yılCağ kebabından önce listeye girmesi gereken başka yemeklerimiz var. Yatık dönerden önce başka kebaplar, tandırlar, kuyu kebabı vs girmeliydi.
03 Yorumla- +1 yıl
İlk 50 içinde olması gereken en az 5 tane Türk yemeği var. Kuyu kebabı, yaprak sarma, içli köfte, Adana kebabı, kaburga dolması
- +1 yıl
Listeye 6 tane koymuşlar ama ilk 50 içinde olması gerekenler onlar değil
- +1 yıl
Adana ve içli köfte için haklısın
- Yeme & İçme konusunda 1,9b cevap paylaştı.
+1 yılÇağ kebabını hem yerinde yedim Erzurum'da birde farklı şehirlerde yedim gerçekten yerinde yemek başka oluyormuş
02 Yorumla- +1 yıl
ben de yerinde yerim İnşallah
- +1 yıl
Bu kadar mı fark eder.
Mesela tokat kebabı için tokata gittim birde başka bir şehirde yedim çok farkli
Rus bir kız börek tarzı bişey yapmıştı onu çok beğenmiştim böyle içinde tavuk eti var dışı unla kaplı börek tarzı bişey o aklıma geldi
03 Yorumla- +1 yıl
olsa da yesek
- +1 yıl
+1 yılListede Var mı bilmem ama saçta çoban kavurma iyi yaparım
02 Yorumla- +1 yıl
Olsa da yesek
- +1 yıl
Hepsi boş bizim yemekler gibi olmaz hiçbirisi
Yeme & İçme konusunda 828 cevap paylaştı. İskender kebap 39 😳 what is this bu yabancılar hakikaten ağzının tadını bilmiyor yazık be
01 Yorumla- +1 yıl
Aynen yaa.. Benim gönlümün 1 nunarasıdır
+1 yılKâre yi çok merak ettim acaba şekli kare mi UmarımJaponya da yemek nasip olur bir gün
01 Yorumla- +1 yıl
Lapa körili pilav diyor biri yorumlarda yemedim ben de
- Yeme & İçme konusunda 657 cevap paylaştı.
u +1 yılGüzel bir liste, listedekilerden sadece Türk yemeklerini yedim.
01 Yorumla- +1 yıl
Ben de
+1 yılCağ kebabı kesinlikle güzel değil. Adana kebabın yanından bile geçemez.
04 Yorumla- +1 yıl
Adana güzel. Cağ da güzel bence
- +1 yıl
Cimriliğin adını cag kebabı koymuşlar. Tam 16 şiş yedim gene de doyma emaresi hissetmedim. Gİttim 2 porsiyon adana kebap yedim, ağzıma kadar tıka basa doldum.
Bir kere Adana kebap sofrası daha zengindir. Erzurumlular cimriliklerini sofralarına da yansıtmışlar. Hiçbir şey yok. :D - +1 yıl
Hahha p konuda bir şey diyim mi.. Valla haklısın
- +1 yıl
:D Sonunda
+1 yılKebap olmasa ne yapardık 😅 ve yaprak sarma ile lahmacun nasıl olmaz.
01 Yorumla- +1 yıl
lahmacun önemli kesinlikle... sarma da öyle
kelle paça yok şırdan yok kokoreç yok işkembe yok. kuru pilav yok nasıl liste bu
02 Yorumla- +1 yıl
:))))) sen de haklısın
- Yeme & İçme konusunda 819 cevap paylaştı.
+1 yılListedeki 30 a yakin yemeği yemişim hepsini tek tek yazamam
01 Yorumla- +1 yıl
ooo harika...
+1 yılBunların hepsini yerinde deneyip karar vermek gerekir.
01 Yorumla- +1 yıl
evet bence de
+1 yılHangilerini yaptın ya da yedin derken 😁 sadece Türkleri yaptım ve yedim başka yoğğ 😁
02 Yorumla- +1 yıl
o da olur :)))
- +1 yıl
Mecbur kanka ama ülke dışına çıkarsak anca yeriz
+1 yılCağ kebabı yemedim Türk olup da hiç, bu da benim utanç kaynağım olsun bari
07 Yorumla- +1 yıl
ilk fırsatta cağ kebabı yemelisin o zaman..
- +1 yıl
Galiba kuzu etinden yapıyorlar ama di mi?
- +1 yıl
evet
- +1 yıl
Olmadı bak bu yiyemem o zaman
- +1 yıl
ben yerim :)))
- +1 yıl
Afiyet olsun
- +1 yıl
sağolasın
Picanha güzel yemek brezilyaya ait olduğunu bilmiyordum ama gayet güzel bir yemek
03 Yorumla- +1 yıl
nasılmış? anlatsana
- +1 yıl
bU picanha bizim deyişimizle pikanya dana etinin sokum kısmından çıkarılan bir et birazda yağlı ve güzel bir et aynı zamanda şişe takılarak pişiriliyor ve baya güzel bir et bizim türkiyede bu pikanyayı sokum eti olarak satın alıp deneyebilirsin internette bir kaç tarif var pişirimi vs ile ilgili gayet güzel pişman etmez diyebilirim
- +1 yıl
Açıklama için teşekkür ederim 🙏
Yeme & İçme konusunda 5,5b cevap paylaştı. İsmini bilmediklerim var ama bizim bayrağımızı taşıyan hepsini yedim. Döner ise favorim.
07 Yorumla- +1 yıl
iskender benim de
- +1 yıl
yok.. vedat ustadan döner yemiştim. (iskender değil) ben çok sevmedim.
dönerci yusuf'un döneri var ama iskender değil...
öyle aklıma gelmiyor ya... - +1 yıl
evet o güzel ama uzun zamandır yemedim.. köşede büyük bi yer di mi yanlış hatırlamıyorsam
- +1 yıl
tamam aynı yer.. aklımda büyük kalmış..
Onca sulu yemeklerimiz varken hep kebap hep kebap😇🤷♀️🤔
00 YorumlaBunların İçinden bir tek pizza margaritha’yı yedim, birde mantı’nın patateslisini yedim.
00 YorumlaPatlican kebabı nerde , yqv bir suru yemek var bizim bunlar hikaye yazmış bosuna
01 Yorumla- +1 yıl
Patlıcan kebabı güzeldir
Güney korenin neden yemeği yok acaba merak ettim şimdi
01 Yorumla- +1 yıl
🤔Bilmem ki
+1 yılBence en iyileri
İndian Street Food gardaşş
minimum hijyen maksimum lezzet
şifaa03 Yorumla- +1 yıl
😄 Mideye dokunmaz mı?
- +1 yıl
dokunacak mide kalırsa hahahahahaha
- +1 yıl
Aynen...
+1 yılCağ Kebabı gurur kaynağı oldu 🤩
21 Yorumla- +1 yıl
ilk 10'da...
- Yeme & İçme konusunda 852 cevap paylaştı.
+1 yılBi dk burada neden lahmacun yok? :/
03 Yorumla- +1 yıl
Ben de merak içindeyim
- +1 yıl
Kesin lahmacun düşmanları hazırladı bunu
- +1 yıl
Lahmacun sevilmez mi be
+1 yıl6 tane onlarda türk menüsü zaten
01 Yorumla- +1 yıl
Aynen ben de 😄
Akdeniz mutfağı güzel diğerleri tırt
01 Yorumla- +1 yıl
Akdeniz mutfağını severim
Bataklık çorbası yok listede
02 Yorumla- +1 yıl
Onu da sen yap
- Yeme & İçme konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılMantı yapıp yemiştim 😃
02 Yorumla- +1 yıl
en güzeli.. bol soslu bayılırım
- +1 yıl
Ben deeğ
+1 yılBende Antep çıksa alırız
06 Yorumla- +1 yıl
Antep tek başına hepsini gömer
- +1 yıl
Maf eder onları
- +1 yıl
Badılcan kibabı yapsa yeter
- +1 yıl
Antep yolar atar
Bi de hatay - +1 yıl
Saçını başını mı
- +1 yıl
Saçını başını
çağ kebabı yemedim hiç
01 Yorumla- +1 yıl
ilk fırsatta yersin umarım
- Yeme & İçme konusunda 2,4b cevap paylaştı.
+1 yılVay be türkiye 6 yanlış saymadıysam
01 Yorumla- +1 yıl
daha fazla olabilirdi
+1 yılBirinci olarak bence.. Çiğköfte olmalı
04 Yorumla- +1 yıl
çiğköfte güzel de 1. olmak için fazla iddialı bee olmaz yanii
- +1 yıl
Sen Şanlıurfa da çiğ köfte ye de bağımlısı olursun buradaki adamlar çiğ köfte mi yapıyor tepsi kebabı olsun ciğer olsun bence 1. Olabilirdi
- +1 yıl
aklıma yazdım.. kısmet olur inşallah bir gün
- +1 yıl
İnşallah:)
Türk yemekleri ve edinaya yemekleri Bask yok
03 Yorumla- +1 yıl
edinaya yemeleri nedir? nasıldır?
+1 yılPesto pizza sushi mantı döner kebap
01 Yorumla- +1 yıl
hıımmm güzelll
Cağ döner tek geçerim. et olsun yeter.
01 Yorumla- +1 yıl
ben de çok severim
Cağ kebabının anavatanı benim memleket
01 Yorumla- +1 yıl
çok güzel
Gyros 31 ama Döner 48. Peeehh...
04 Yorumla- +1 yıl
gyros nasıl bir yemek? merak ettim
- +1 yıl
:))) anladım... her şeyi taklit ediyorlar zaten
+1 yılHepsi kötü yemekler bu arada. Ne saçma liste
00 Yorumla8 tane denemişim yanlış saymadıysam
00 Yorumla
+1 yılKebap harbiden harika
00 YorumlaOlamaz mantı 22 olamaz ilk 3 ü hakediyorr
00 YorumlaHani nerede bizim etli kuru fasulyemiz🤣
00 Yorumla
+1 yılİlk 10da 1 yemeğimiz var. İlk 50de 6.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılhiçbirini yemedim
02 Yorumla- +1 yıl
İskender?
Cevap sahibi+1 yılhayır
Gizli Üye(25-29)+1 yılSadece Türk yemeklerini yedim
01 Yorumla- +1 yıl
ben de :)))
Mantının neyi güzel ya bildiğin hamur
01 Yorumla- +1 yıl
Ben severim
+1 yılSoruya bakarsan yumurta kırarım:)
02 Yorumla- +1 yıl
yapmamışsındır da yapılmışını yemişsindir
- +1 yıl
Yumurta, aşk olsun:)
- Yeme & İçme konusunda 2,2b cevap paylaştı.
+1 yılListede tokat Kebabı yok 😀
04 Yorumla- +1 yıl
:)))) olsun o gönüllerimizin listesinde :)))
- +1 yıl
😂 teşekkürler
Darısı yemeye inşallah - +1 yıl
inşallah bir gün yerinde kısmet olur
- +1 yıl
İnşallah
Cağdan geliyorum
01 Yorumla- +1 yıl
Afiyet olsun nasıldı güzel miydi?
- Yeme & İçme konusunda 10b cevap paylaştı.
+1 yılÇoğunu denemek lazım
01 Yorumla- +1 yıl
Kesinlikle katılıyorum
- Yeme & İçme konusunda 412 cevap paylaştı.
+1 yılHicbiri
03 Yorumla- +1 yıl
İskender?
- +1 yıl
He yaptina takilmisim ben dur
- +1 yıl
Alinazik haricini yemisim alinazik supheli
+1 yılKebap 😍😍
016 Yorumla- +1 yıl
Hangisi?
- +1 yıl
Etçiyim ben 😀 içince et olunca pek ayrım yapmıyorum
- +1 yıl
Ben hepçilim
- +1 yıl
Hepçil ne oluyor 😀
- +1 yıl
Ne gelirse et ot... Her şey
- +1 yıl
😀😀Tartıda 3 haneli rakamları görene kadar devam
- +1 yıl
🤪
- +1 yıl
🤣 Çok var mı daha
- +1 yıl
1-2
- +1 yıl
🤣 İyi iyi beni geçmişsin
- +1 yıl
Her daim
- +1 yıl
🤣🤣 Burdan bile kendine çıkar sağlamana ne denir
- +1 yıl
Ne çıkarı ya.. Makara yapıyı şurda
- +1 yıl
İşte kendi lehine makara oldu 😀 bir avukatla laf yarışının sonu bu oluyor
- +1 yıl
Heheheh
- +1 yıl
😀 Az daha kızdırıyordum seni 🤣
+1 yılçağ kebabı tabii :)
02 Yorumla- +1 yıl
Cağ Kebabı güzeldir
- +1 yıl
evet bayılıyorum olsada yesek :)
- Devamını Gör (19)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 