@kırmızılego sen de biliyorsun ama eksik sirke olması için tuz içermesi gerekir. zaten şarap ile sirkenin farkı tuzdur şarap fermente süresini aşmış 3. fermenteye girmiş. sadece sertliği artar. yani alkol oranı artar bundan dolayı bazıları tadı değiştii için bozuld zanneder. halbuki alkol oranı artar
arkadaşım ben hem sirke hem şarap hem rakı hem votka yapıyorum. ben her şeyi doğal evde yapıyorum. sucuk pastırma peynirin her türlüsü
Tuza gerek yok sirke olur her türlü açıkta kalması yeterli. Sirkeye olan ekşiliği tuz veriyo sanıyosan yanılıyosun. Fermente sürecindeki mayanın ekşimesidir.
Dostum ben de Rusya'da yaşadım alkolün başkenti. Evimin dibindeki mağazada yasal olarak imbik satılır sakız satar gibi yasak değil yani. Samagon, vodka, uzo, rakı, mastika, bira, şarap, şampanya, rom yapan biriyim. Daha fazla kalmasıyla alkol oranı çok artmaz. Maya çalışmayı bitirince fermente biter ve ekşimeye başlar. Kapağı kapalı olduğu sürece alkolü gelebildiği son noktada kalır ama ekşir. Açıkta fermente ederseb oluşan alkol de buharlaşır ve maya havayla okside olup ekşime olayını hızlandırır. Alkol de uçtuğu için alkolsüz sirke elde edersin
bilgilerin yanlış arkadaşım. ben 54 yaşındayım bir şarap fabrikası sahibi de arkadaşımdır. dostumdur. şarabın da sirkenin de ne olduğunu bilen biriyim. lütfen insanları yanıltmayın
Abicim Rusya'da alkolün memleketinde yaşadım ben de Samagon dediğimiz içki %90 ile 97 oranında alkoldür satılması yasaktır dolayısıyla herkes evinde yapar. Benim öğrendim kişiler de yıllarını bunlara harcamış saçı sakalı ağartmış ödüllü içki tarifleri olan kişiler. Fabrikasyon süreç maliyeti düşünür. Tuzu ancak tankları temizlemek için kullanabilir çünkü tuz dediğimiz madde kimyasal yapısı sodyum klorür demektir. Klor ise canlı organizmaları yani mayayı yok etmek için kullanılır. Eğer mayalı içki ya da sirke yapmak isteyen birisi mayasının ölmesini istemiyorsa tuz kullanmaz. En başta işin kimyasını bilmiyorsunuz. Alkol tamamen bilim işidir aslında. C2 H5 OH alkolün kimyasal formülüdür bunun içinde NaCl yani tuz yok görsüğünüz gibi
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
11Cevap
Hayır bozulmaz
bozulmaz hemen
yahu şarap bekletilerek oluşan bir içecek biraz daha bekleyince neden bozulsun
Üstu açık kalmıştı o yüzden aklıma takıldı
şarap meyvenin fermentosyonu ile oluşur yani açıkta ekşimesi beklenerek
zaten meyvenin ekşimiş bozulmuş halidir şarap
Açıkta bekletirsen ancak sirke olur. Şarap olması için fermente sürecinde havayla bağlantısı olmamalı. Biliyosun ama eksik.
@kırmızılego
sen de biliyorsun ama eksik
sirke olması için tuz içermesi gerekir.
zaten şarap ile sirkenin farkı tuzdur
şarap fermente süresini aşmış 3. fermenteye girmiş.
sadece sertliği artar. yani alkol oranı artar
bundan dolayı bazıları tadı değiştii için bozuld zanneder.
halbuki alkol oranı artar
arkadaşım ben hem sirke hem şarap hem rakı hem votka yapıyorum.
ben her şeyi doğal evde yapıyorum. sucuk pastırma peynirin her türlüsü
anlatabilmişimdir umarım
Tuza gerek yok sirke olur her türlü açıkta kalması yeterli. Sirkeye olan ekşiliği tuz veriyo sanıyosan yanılıyosun. Fermente sürecindeki mayanın ekşimesidir.
Yıllarca bira ve şarap yapımı ile uğraşan biriyim. Butik olarak kendim için. Şarap diye çok sirke yaptığım oldu başlarda
Dostum ben de Rusya'da yaşadım alkolün başkenti. Evimin dibindeki mağazada yasal olarak imbik satılır sakız satar gibi yasak değil yani. Samagon, vodka, uzo, rakı, mastika, bira, şarap, şampanya, rom yapan biriyim. Daha fazla kalmasıyla alkol oranı çok artmaz. Maya çalışmayı bitirince fermente biter ve ekşimeye başlar. Kapağı kapalı olduğu sürece alkolü gelebildiği son noktada kalır ama ekşir. Açıkta fermente ederseb oluşan alkol de buharlaşır ve maya havayla okside olup ekşime olayını hızlandırır. Alkol de uçtuğu için alkolsüz sirke elde edersin
bilgilerin yanlış arkadaşım.
ben 54 yaşındayım
bir şarap fabrikası sahibi de arkadaşımdır. dostumdur. şarabın da sirkenin de ne olduğunu bilen biriyim. lütfen insanları yanıltmayın
Olayın hiç bir noktasında tuz yoktur
Kabaca rom yazdım alt dalları olan konyak, viski ve tekila yaptığımı saymadım
Abicim Rusya'da alkolün memleketinde yaşadım ben de Samagon dediğimiz içki %90 ile 97 oranında alkoldür satılması yasaktır dolayısıyla herkes evinde yapar. Benim öğrendim kişiler de yıllarını bunlara harcamış saçı sakalı ağartmış ödüllü içki tarifleri olan kişiler. Fabrikasyon süreç maliyeti düşünür. Tuzu ancak tankları temizlemek için kullanabilir çünkü tuz dediğimiz madde kimyasal yapısı sodyum klorür demektir. Klor ise canlı organizmaları yani mayayı yok etmek için kullanılır. Eğer mayalı içki ya da sirke yapmak isteyen birisi mayasının ölmesini istemiyorsa tuz kullanmaz. En başta işin kimyasını bilmiyorsunuz. Alkol tamamen bilim işidir aslında. C2 H5 OH alkolün kimyasal formülüdür bunun içinde NaCl yani tuz yok görsüğünüz gibi
Lütfen yaşla işin alakası yoktur insanlara yanlış bilgi vermeyelim
https://youtu.be/TfZEzhFXaNk
Sirke ve tuz ilişkisi. Daha da söze gerek yok
şarap şaraptır 1 ay kalsın nolur buz dolabında... iç geç 1 günlük se
Ama kapağını kapatmadim şişenin agzi acikti
Bozulmaz da açık kaldıysa dolap içinden koku alabilir
Bozulmamıştır bence. Ne de olsa dolapta kalmış.
Sanmam. Alkol pek bozulmaz.
Bozulmuştur getir ben imha ederim :)
Hayır bozulmaz
Hayır
Bozulmaz
Bir denemek lazım :D
Ya bozulduysa diye denemek istemiyorum 😂
Olsun be çok yaşamayacağız zaten dene gitsin :D
Olur mu hiç öyle benim hayallerim var😂hayatımı riske atamam
Ben içerim sal bana, zaten çok yaşamayı düşünmüyorum :D
Bi düşün bence hayat güzel
Hayat güzel zaten bende bir sıkıntı var :D
Hayır