Balık silüetinde olan tüm balıklara ilgim vardır (diğer canlılar benim mezhebimde haramdır), yaparım da yerim de elhamdülillah.
Balık avcılığını da, abartmadan ve sevdiğim cinslerin tutulabildiği alanlar varsa severim de, sabır işidir.
Ama maalesef balık tamamen lüks hale geliyor.
4 kişilik bir aileyi doyurabilmek adına neredeyse 2 kiloya yakın bir balık gerekiyor. Bugünün ekonomisi ile bu miktar yaklaşık olarak kilosu 75 liradan (metroda görmüştüm bu hafta, en uygunu oydu) 150 lira eder. Maalesef geçen sene, önceki sene kilosunu 20-30 liraya aldığım kefalleri düşünürsem, şu anki fiyat fahiş, yiyemez ki kimse. Ton balığının geldiği nokta da ortada...
Öte yandan, balık kültürünün oluşabilmesi için kesinlikle refah seviyesinin yanında deniz ürünü kültürünün de oluşması lazım. Deniz ve balık hamsiden ibaret değildir ki ya, Karadeniz'de hamsi olarak bakılıyor olaya. Benim de yemediğim balıkların liste başıdır kendisi...
Evet Maalesef lüks oluyor, kültürü olmadigi icin.. Ekonominin tabii ki bir zarari oluyor, fakat o üretim/tüketim kültürü olussa bir sekilde daha fazla tüketilir. Evet hamsi konusunda size katiliyorum, yillardir yemedim ve aramiyorum da.. Güzel yorumunuz icin tesekkür ederim.
Cahil insanda çekilmiyor be.. o konuda çok haklısınız.. ama iyi ki kendi adıma konuşayım o cahillikten kendimi kurtardım. Yoksa çoktan kafayı yemiştim.
En İyi Cevaplar