Zararlarını okudukça soğuduğum fakat yemeğin yanında gelince içmeden duramadığım meretle aranız nasıl? Yani kolayla 🤤 Soğuk çaylardan sonra kolanın tüketimi oldukça azaldı. Peki ya sen kola seviyor musun? Ne sıklıkla tüketiyorsun?
Ben çok önceden içerdim aslında ama zararlarını öğrenip o aydınlanmayı yaşadıktan sonra bıçak gibi kestim, çıkardım kendisini hayatımdan. Yaz aylarında çok sıcak havalarda soğuk çaylar tercih ediyorum serinlemek için. Bazen canım çok istiyor ama tutuyorum kendimi. Yerine alternatifler buldum ama yeri belli yine de 😬 İçen varsa benim yerime de bir iki yudum fazla içsin shsh
Hiç sevmem. Bazen misafirlikte insanlar xorla ikram eder bir yudum alırım sussunlar diye onda da midem bulanır. Benim babam çocuk yaşlarında kolanın ilk çıktığı yıllarda her gün litrelerce içtiği için sol akciğeri parçalanıp kan kusmuş bir adam arkadaşlar. Orta yaşa geldiğinde de kanser tedavisi gördü. Ve sol akciğeri bir bebeğin akciğeri ile aynı büyüklükte. Kendinize bunu yapmayın. Onlarca seçeneğiniz var.
Ben babam tedavi olduğundan beri hazır Meyve suyu dahi içmem. Çayı da en son 2009'da içerdim kansızlık yapıyor diye onu da bıraktım. Çünkü o kadar çok içiyordum ki bana bardakla uğraşma demliği kafana dik derlerdi.
Şimdi kahve, sade maden suyu (şekerli asla içmem), ayran, şalgam suyu, ev yapımı meyve suları ve içecekler tüketiyorum.
Kolayı tercih ettiğim söylenemez. Belki nadiren Fast food yediğim zamanlar içerim, eğer ki başka alternatif yoksa. Onun dışında soğuk çay, limonata hatta soda bile daha çok tercih ediyorum. Sen de birak o mereti, kola yasak artık.👻
Bırakmıştım, iyi de yapmışım şekerli su başka bir şey değil. Ayrıca çokta zararlı. Olmasa da bir şey kaybetmiyoruz. Şimdiler de fiyatı da dolarla yarışıyor geçen gördüm 🙄
Asitli olduğu için hemen şişlik yapıyor, tadını sevsem de çok içemediğime üzülüyorum. Ama ayda yılda bir. Doğal Anadolu içecekleri tercihim :ev yapımı ayran ve acılı şalgam