Ben bugün Antalya’nın ( güzel memleketim , övüneyim biraz 😬 ) yöresel lezzetlerinden biri olan kulaklı çorbadan yaptım. Tadına da yapılışına da bayılıyorum. Ama yemek mi yapmak mı derseniz bu yemeği yapmak yemekten daha çok zevk veriyor bana. Bu kadar ölmüşken tarifini de yazayım bari 😬
# MALZEMELER #
•1.5 kase mantı ( elinizle açarsanız daha iyi olur ama pratik olsun istiyorsanız hazır da alabilirsiniz ) • 2 litre et ya da tavuk suyu ( tavuk suyu ile daha lezzetli her ikisini de denedim ama tercih sizin 🤷♀️) • 1 kase haşlanmış nohut. • sarımsak • tereyağı • domates ve biber salçası ( ben domates salçasını biner salçası kadar çok sevmiyorum o yüzden biner salçasını daha çok koydum siz de tercihen damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz ) • nane • toz biber
# YAPILIŞI #
• Tavuğu haşlayıp suyunu ayırın. • tencereye tereyağını koyup eritin • 2 yemek kaşığı biber salçası bir tatlı kaşığı domates salçası ekleyip kavurun ( damak tadınıza göre tam tersini de yapabilirsiniz ) • üzerine tavuk suyu ve biraz da normal su ilave edin ve bir güzel fokur fokur kaynasın • kaynamaya başlayınca mantı ve nohutları ekleyin • mantıken piştikten sonra tavuk etinin ziyan olmaması için içerisine tavuğun etlerini de ekleyebilirsiniz ya da başka bir yemekte kullanabilirsiniz. • Ardından bir taşım kaynasın ve 1,5 yemek kaşığı tereyağında toz biberi yakın ( çokta abartmayalım 😬) 2 yemek kaşığı da nane ekleyin. • Sosun içerisine biraz da dövülmüş sarımsak ekleyin ( eğer tadını yoğun almak istemiyorsanız dövmeden diri diri koyabilirsiniz ben sarımsağı çok severim diye öyle yapıyorum.)
Merhaba 👋🏻 Yemek yapmayı, yemekten daha çok severim açıkçası.. Diğer yandan annemin yemeklerini yerken de çok zevk alırım 😍 Ben biraz daha işin tatlı, meze kısmında aktifim diyebilirim 🥧 Annemin yemeklerine aşina olduğum için yıllardır baharat, yağ, salça, soğan dengesini başka bir yerde yediğim yemeklerde yakalayamıyorum genelde de lokma lokma yerim başka birinin yemeklerini zaten 🤭 İkisi de zevkli benim için ❤️
üniversite de yapmıştım son yemeğimi oruçlu ayında çok iyi hatırlıyorum ezanin okumasına 1 saat kala tavuk göğsü almıştım patates biber domates sarımsak falan güzel bir tava yapıp fırına atmıştım yanın da da pilav güzel olmuştu ama 1 saat geçmesine rağmen hala pişmemişti fırın derecesini yanlışlıkla çok düşük ayarlamıştım sonra zaten 15 dk. daha beklemiştim pişmesini öyle yemiştim :D