Ben guvenemiyorum. Ne zamandir canım cig kofte, pasta ve lahmacun cekiyor. Yas pastayi evde kendim yaptım. Malzemelerim vardi zaten. Çiğ kofteyi de yaptim. Disardaki kadar olmasa da guzel olmustu. Onlar tabi icine neler neler koyuyorda tadi öyle oluyor. En azından cig kofte istegimi bastırdı bir süreliğine. Lahmacuna çare bulamadım. Daha önce annemle fırında ve tava da denemistik olmuyor. Kuruyor, eti pişmiyor gibi sorunlari oluyor. Disardan istesek mi diye düşündüm ama insan tedirgin oluyor. Ben evde elimi 2-3 saatte bir yıkarken, lahmacun yapan adam yıkıyor mu, temiz mi, eldivenle mi yapıyor emin olamıyorum. Zaten virus olmadan önce de disardan yemek fikri pek hijyenik gelmiyordu bana. Adam elinin tersiyle terini siliyor, tuvalleten çıktıktan sonra elini yıkıyor mu diye düşünüyordum. Ilkokulda gezi icin pideci ve pastacıyı ziyaret etmiştik. arka tarafina da gitmistik. Bana hic hijyenik gelmemisti. Cikolatayi eritmisler. Cikolatanin birazi tabağın kenarindan akıyor. Tum malzemelerin ve pastanin yapıldığı yerin ortasinda tuvalet vardi. Tuvaletin hemen kapısınin önünde pastalari, kekleri pişirdikleri fırın vardı. Ön tarafta her sey cok guzel görünüyor. Rengarenk pastalar, kurabiyeler ama arka taraf oyle degil ve cogu isletmenin de boyle oldugunu düşünüyorum. Muslumaniz temizlik imandan ama bizim insanimizin para icin yapmayacagi sey yok. Firsatcilari goruyoruz. Insan sagligini tehlikeye atip sahte dezenfektan, kolonya uretenleri de görüyoruz. Bunu yemek ve gida icin neden yapmasinlar ki yapıyorlar zaten. Hijyen, temizligin cok on planda oldugunu düşünmüyorum yemek islerinde. Ha işinin ehli vardır. Allah'tan korkan vardir yapmayan vardır. Ama ben mesela bimdeki sucuk içime sinmez ve almazken kantindeki tostun icinde o sucuk var ya da bir cafe de yediginiz tostun icinde o sucuk var. Belki bim bile iyi yine daha merdiven alti da olabilir. Uzattim. Kisacasi ben virus olmadan once de disardaki yemeklerden pek haz etmeyen biriydim. Bazen mecbur kalip istiyoruz. Ya da bazi seyleri cok guzel aromali yapıyorlar. Ister istemez yiyorsun. Ilkokulda gezdigim o pastaci travmadır bende. O yuzden cok mecbur kalmadıkça, canim cok cekmedikce dışardan istememeye gayret ediyorum.
Gerekli hijyen ve koronavirüs önlemlerini alındığı net bilinen bir yerden, mecburiyet halinde isteyen sipariş edebilir. Tabi en güzeli marketten alış veriş yapıp evde yemek hazırlayıp yemek. Tedbiren riskli dışardan yemek siparişi vermek veya bir yere gidip orda yemek yemek. Evinde interneti olan Youtube'den yemek yapım videolarına bakarak yemek yapmaya kendini alıştırsa iyi olur çünki bu virüsün aşısının bulunması ve ortadan tamamen kalkması 1-2 ay içinde olacak gibi durmuyor. İnşeAllah tez zamanda tamamen bu salgın hastalık Allahın izni ve yardımı vede bu konuda çalışanların başarılı sonuç almaları ile biter Amin.
bundan bir sıkıntı yok.. inadına poşetin üzerine tükürüp sana verecek hali yok kuryenin.. herkes ekmeğinin peşinde.. ben bu sektör içindeyim ve gördüğüm kadarıyla her mekan en başta yine kendi sağlıkları için her türlü önlemi alarak çalıştıkları için , paket serviste problem yok.. tabi poeştleri açtıkan sonra elleri kolonyayla temizlemek ve yine sabunlamak yerinde olacaktır.. tüm dünyada paket servisi serbest şu anda.. tüm ülkelerde.. risk olsaydı yasaklanırdı emin ol. abartmamak lazım.. markete de gitmeyin o zaman ,, aynı şey..
Bana göre söylememen gerektiğini tavsiye eden bir kişiyim çünkü o aldığın yemek firması restaurant veya lokanta ya da fastfood yerleri her firma gibi düzen ve temiz yapmaz. Aile bir nevi haklı ben 2,5 haftadır evdeyim canım çok şey çekti fastfood ama söylemedim neden çünkü güvenemezsin bu tarz firmalara ne kadar düzgün ve hijyen çalıştığını hele böyle bir küresel salgın varken. Bence kendin evde yemek yap ya da araştır öyle yap. Hem daha maliyetli hemde zevk alırsın ve yemesi ayrı zevkli kendi yaptığın yemek tabi ki üşenme :D
Verilir tabiiki ancak insani korkutan seyler var. Malum dunyada cesit cesit videolar gorduk. Koronaya yakalanan kisilerin marketlerde orda burda salyalarini urunlere surerek bilerek baskalarininda bu viruse yakalanmasini istemekteler. Amaclarini bilmiyorum ama disaridan birsey siparis ederken herhangi bir elemanin boyle birsey yapabileceginden korkuyor insan. Tabiiki bunda yemek firmalarinin bir suçu yok ama elemanin ne yapacagini kestiremiyor insan o nedenle bende. siparis etmiyorum. Amerikada bir pizzacinin pizzayi teslim etmeden hemen once tukurdugunu gormustum gecen gun ben siparis etmiyorum
Bu virüs öyle ya da böyle herkese birşekilde ulaşacak. Bence ya OHAL ya normal hayata adapte olmalıyız. Herkes kendi ohalini kendi yapsın ile bu salgından korunamayız o sebepten eskiden yemek söylemiyordum ama artık yemek İstiyorum dışarıdan hazır gıda alıyorum.
Dünyada çok yaygın olan bir durum hazır yemek siparişi bizim ülkemizde de genelde iyi gelirlilerin tercih ettiği ama sağlık için çok tehlikeli bir durum. Bana göre hiç sağlıklı bir durum değil! Üstelik bu salgın döneminde en sağlıklısı evde yaptığınız sebze ağırlıklı yemeklerdir. Ben şu yaşıma kadar dışarıda bile çok az hazır yemek yedim ya da eve sipariş ettim ama şu an asla etmem. Malum salgın dönemi ve o yemeklere size gelene kadar kaç kişinin eli değiyor...
Sipariş vermek yerine malzemeleri marketten alıp evde kendim yemek yapıyorum. :)
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
normelde sıkıntı olmaz defalarca sıparıs vrdım ama bu corona denen ıllet vırus her seye bulasıyo bı kac saat canlı kalıyo her ne kadar temız olsa calışanlar hıjyen kurallarına uysa bıle baksana bılım adamları bılmem kac saat havada asılı kalıo dıyolar onun ıcın sadece bu aralar sıkıntı vermem evde kuru ekmek sogan yerım dahı ıyı
Ben normaldede hıc vermem kı. Hazır fast foodlar bana göre yemek bıle degıl. Ancak bence şu gunlerde bıraz rısklı olabılır kutular paketler vs vs. Evde yemek yapmak çok zor degıl yanı o dısardkılerın hepsının kralı yapılır evde lahmacun dahıl;)
İstememekte haklılar sonuçta dışardan gelen birşey. Aşırı dışardan yiyen bir insandım karantinadan beri hiç yemedim bence sende yeme sabretmesi biraz zor ama şu dönemde dışardan yiyeceğine evde kendin çözüm bulmaya çalışabilirsin
Veriyorduk ama artik verilmez. Calismak istemediklerinden midir fazla talep olmadgindan midir nedir bazi yerler kaliteyi düşürdü resmen. Dün eşim yemegini çöpe atmak zorunda kaldi resmen. 👍 Evde kuru ekmek ye daha iyi
elbet hijyen kurallari olan muesseselerdir ama kendini korudugun gibi dikat ettiklerinide sanmam ayni eldivenle motoru surup zile basip poseti yine ayni eldivenle verebilir evinde yap tertemiz
Vermesen daha iyi olur. Sonuçta hazırlayan kim, hazırlarken üzerine öksürüyor mu bilmiyorsun, hijyen kurallarına uyuyor mu o da meçhul.. Evde kendin hazırla, hemen zaman geçirmiş olursun.
Ne corona gunlerinde ne de normal gunlerde disardan yemek siparisi vermem hic saglikli degil kim bilir kac kisi o yemege dokunuyr kim bilir ne halden ne hale girmis sonrasinda insanlarda alip yiyiyor ben nefret ederim bu durumdan tabi herkesin gorusu farkli ben kendi gorusumu yazdim
Her şekilde dışarıdan yemek siparişi vermenin riskleri mevcut. Sipariş veren bunu baştan kabul ediyor zaten. Ha virüs ha bakteri ha parazit her durum risk oluşturur.
Imkanı olan evinde yapıp yemeli dışarıdan bir şeyler alıp yemeği pek sağlıklı bulmuyorum sadece şimdi değil öncesinde de sağlıklı bulmuyordum ama dediğim gibi imkanı olan...
Dısardan sıparıs verılmeye verılırde elden alırken eline eldıven tak ya da elini yıkadıktan sonra sıparısınj al tamam mı gonul hanım senı dusundugum için diyorum🌷
Dışardan yemek, kargo en tehlikeli durumlardan. Dışarı çık daha iyi.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Korona yokken hapasa kendim pasta börek yapardım. Korona çıktı yapasım yok alasım var. D ama almıyorum korkuyor insan evde yapma imkanım olan hiç bişeyi almıyorum. (OCAKTA SÜTLAÇ VAR MESELA 🙈)
Bence verilmez. Pişiricinin, paketleyicinin ve kuryenin ne kadar hijyenik olduğunu nerden biliyorsun? Pizza getiren kuryenin, pizzaya tükürdüğünü gördü bu ülke 😏
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
Biz her Allah’ın günü dışarıdan yemek yiyorduk, ne zaman ki Corona çıktı, bizim de siparişler sona erdi. Yemekleri kendimiz yapıyoruz artık, hem daha eğlenceli, temiz hem de daha hesaplı. 👍🏻